zelf opknappen of niet

Forumindex Forums Modellen Kadett zelf opknappen of niet

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 26 tot 27 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Blackbull
    Deelnemer

Als je gaat slijpen in de bodem kom je waarschijnlijk dit tegen…

kadettEsedan
      Deelnemer

Op europarts hebben ze dorpels zo liggen. Deze zet je over de oude heen en las je vast. Met een mig lasapparaatje kun je dit lassen gemakkelijk zelf.
        Wel raad ik aan om al het verrotte weg te slijpen en het restant in de tectiel/loodmenie te zetten, anders roest het onder je overzetdorpel verder en heb je kans dat je een gat tussen je dorpel en het frame heb wat zonde is.

Vaak zijn je wielranden dan ook slecht/rot controleer dit ook ffe anders kun je deze meteen meepakken met lassen.

Wat ik bij mijn eigen kadett tegenkwam was dat in het binnenscherm bij het voorwiel er een gat was welke naar de dorpel liep. Dit zorgde ervoor dat de wielen al het water in de dorpels schepte. Hierop zou ik dus ook ffe controleren anders kun je volgend jaar weer.

Als je voorschermen nog goed zijn zou ik deze aan de binnenkant in de tectiel zetten deze willen zoms ook nog gaan en je heb ze nu toch los ;).

als je dat klaar heb dan heb je al heel wat berijkt :)

btw tip voor lokaties waar je bijna niet bij kan kom: goed schuren, als het kan klein gaatje doorheen boren als er al geen gat zit en dan met smeerbaar metaal erop. Dit wordt netzohard als metaal alleen is smeerbaar als plamuur. Maar vooralsnog als je erbij kunt met lassen zou ik daarvoor gaan

suc6

2 berichten aan het bekijken - 26 tot 27 (van in totaal 27)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.