zelf onderhoudsbeurt doen astra K

Forumindex Forums Modellen Astra zelf onderhoudsbeurt doen astra K

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

groothuis27
    Participant
    • Topics 39
    • Reacties 138

hallo forum mensen , ik heb een astra K 1.4 [ 150pk ] station van 2016 en een corsa c 1.4 van 2004 .

ik liet het onderhoud altijd doen maar dat houd door omstandigheden op , nu kan ik naar een opel dealer of een algemene garage gaan maar dat vind ik  best prijzig en zo heel veel gebeurt er niet voor het geld .

de astra heeft nu een grote beurt gehad en de corsa een kleine beurt , ik stond er ieder jaar bij en heb altijd kunnen zien wat er gebeurde . ik heb een lijst aangelegd van allen gebruikte onderdelen , dus olie , filters enz  gaat altijd spullen in van bosch .

een grote beurt kost gauw € 425,= [ is dan wel incl. bougie’s ] voor de astra .

als ik zelf de zelfde onderdelen on-line bestel kom ik uit op €161,22 !

heb ik wel zelf het werk eraan en ik moet de olie nog zelf afvoeren naar de gemeente .

paar kleine dingen komen er nog bij denk aan  olie opvangbak , tang voor verwijderen olie filter , olie kan om tevullen , maar die kun je vaker gebruiken en in mijn geval ook voor 2 auto’s .

wie heeft er ervaring met zelf doen of tips

graag niet te ver af dwalen van de topic [ dus geen slechte garage ervaringen enz.]

RRAAVVII
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 34

makkelijk te doen. je komt overal makkelijk bij

OPCOM

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.