Zelf middenconsole maken

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Zelf middenconsole maken

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    robmulder
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Omdat ik hier nieuw ben zal ik me eerst even voorstellen.
      Ik ben Rob Mulder, 24 jaar en woon in overijssel.

Ik ben in het bezit van een A manta uit 1973.
      en in de loop der jaren ben ik de manta aan het opknappen en verbeteren.

Heeft iemand ervaring met het zelf maken van een middenconsole?
      Ik zou graag iets zelf willen maken tussen het bestaande console en het dashboard.

MVG,
      Rob

Anoniem

Welkom natuurlijk ;)
        Je vraag:
        Multiplex leent zich uitstekend om een middenconsole te maken, kan je vlot bewerken en met wat geduld bereik je een aardig resultaat dacht dat op “Djoetube” er wat filmpjes stonden, How to.

robmulder
        Deelnemer

Oke,

Ik zal er eens mee aan de slag gaan.
          kijken of het wat wordt :D :shock:

jethro
          Deelnemer

Kermitkiller zal wel geroepen hebben: Wij willen foto`s van de MANTA! :thumb :thumb ;)

En wat ga je er in bouwen?
            Extra grote asbak?
            Meerdere VDO klokken?
            Een tv?

:jerry :jerry

robmulder
            Deelnemer

Zal wel ff een foto plaatsen van de manta.

Ik wil er een nieuwere radio inplaatsen en er een betere afwerking door creén.
              Ook wil ik er dan voor zorgen dat ik het zo weg kan halen en de orginele radio weer te plaatsen.
              Vind het toch jammer dat er nu wat ruimte tussen zit, en door er een middenconsole in te maken
              kun je de draden ook beter wegwerken.

Is er misschien ook nog een middenconsole te gebruiken van een ander type auto?

robmulder
              Deelnemer

hier al een paar foto’s van mijn Manta A!

Specificaties;
                Bouwjaar: februarie 1973,
                Motorinhoud: 1200 CC

Wat is er zoal aan gedaan,
                Motorruimte opgeknapt, was zeer smerig. dus compleet schoongemaakt en netjes zwart gemaakt,
                Orginele stoelen kunnen vinden. zaten eerst recaro racestoelen in, geblokt bruin met lichtgrijs leer aan de zijkanten. Lelijk! :???:
                Stoelhoezen gekocht IVM bescherming orginele stoelen, mooi zwart.
                Hemel eruit gehaald. Er zat een wit hemeltje in. maar deze was zo smerig dat ik het niet schoon kon krijgen en het was ook al behoorlijk verweerd. dus eruit gehaald en zwart gemaakt.
                Nieuwe vloermatten besteld speciaal voor de A manta, dit IVM het gaspendaal op vloer. er zaten matten in van een heel ander type auto. ook gewoon lelijk!!!
                Pas geleden een 2dehandse oliepeilstok kunnen bemachtigen van een C Kadett. Van mijn oude was het rubber afgesleten wat het gat afdicht.

Auto staat as we speak bij de spuiter. wat wordt er gedaan: 2 voorschermen worden strak gemaakt IVM roestplekken, de deuren worden compleet gespoten en strak gemaakt, dit omdat de binnenkant van de deuren en de dorpels de oude poepkleur nog hadden, complete voorkant en de motorkap compleet.

Wat wil ik nog doen;
                Zelf dus een middenconsole maken,
                En er komt binnenkort centraal deurvergrendeling, (afstand bediend), op.

Bavel
                Deelnemer

Hallo Rob

mooie Manta :thumb
                  ik heb nog een A2 middenconsole liggen waarvan de asbak ontbreekt
                  mag je voor een fluweel zacht prijsje over nemen
                  hier zou je een verhoging op kunnen maken die mooi op je dashboard aansluit
                  en dan blijft je originele console in nette ongeschoonde staat ;)

gr Rob

Corsaliefhebber
                  Deelnemer

Zelf met ijzer draad of iets de vormen maken die je wil hebben
                    en er dan een panty omtrekken,
                    dit instrijken met polyesterhars en dan matjes erop,
                    dan kun je werkelijk elke vorm middenconsole maken als je wil.

Ik heb wel een voorbeeld voor je al is dit van een ander merk
                    maar het gaat om de uitleg :thumb don,t shoot the messenger king: king:

Dit topic, pagina 154 vanaf halverwege geeft een perfecte uitleg
                    hoe je een mooie middenconsole kunt maken
                    http://www.vwforum.nl/even-voorstellen-f6/vento-gt-tdi-wmi-inbouw-is-begonnen-t108546-2295.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

grts van Corsaliefhebber king:

usbstick
                    Deelnemer

Geen panty maar fleece stof, werkt beter.. (schrijf je dat zo?)

Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

Fearless
                      Deelnemer

Zo wil ik het ook doen, misschien met een houten framewerkje.
                        Ijzerdraad moet aardig dik zijn, want met het overtrekken van de stof zou een dun draadje snel buigen.
                        Ik zou dan eerder een oude remleiding pakken uit de bak van het werk bijv. Dat is staal en nog redelijk buigbaar.

Zoek alleen nog iets van een stel bakjes die ik er in verwerken kan. Beetje opbergruimte er in creëren.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.