Zelf distributieriem vervangen astra h 1.7 cdti

Forumindex Forums Modellen Astra Zelf distributieriem vervangen astra h 1.7 cdti

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    robert vfr

Wat ben ik hier voor nodig,is er speciaal vergrendel gereedschap hier voor te krijgen? ik heb laatst nog een opel astra 1.6 16v uit 1999 vervangen dus wel is vaker gedaan.Iemand nog goeie tips?

Vannos
      Deelnemer

Zelf zou ik op elke poeli met bijvoorbeeld een lak stift een streepje zetten. En ook een streepje op een vast deel van de motor bijv het kapje achter de poeli zodat je kan zien hoe het stond voordat je het los heb gehaald. en dan pas de boel loshalen.

er zitten wel gaten in de poeli,s waar je een pen doorheen kan doen waardoor je heb blokkeert.

wim-v6
        Deelnemer

Dacht dat de dieselpomp bij de CDTi geen timing heeft, dit is enkel een opvoerpomp namelijk
          in de gaten van de poelies kun je een boortje zetten, zorg ervoor dat de krukaspoelie niet verdraait op de krukas, dus niet de centrale bout losdraaien.

Willem

robert vfr

Is er voor de spanner nog wat bij waar ik op moet letten. voor het stellen en vast zetten?,ik heb de boel al los en tandwielen vastgezet waar nodig.

johanhummer9
            Deelnemer

dit is een zelfstellende spanner

robert vfr

ja ik heb het gezien,gelukkig niet zo n rare spanner dan de x16xel.Gaat wel lukken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.