Zelf dakbekleding vervangen?

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Zelf dakbekleding vervangen?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240224
    Dim67
      Lid sinds:
      1 July 2011

      Een volgend klusje aan mijn Corsa (ik zet deze vraag even in Opel Algemeen, want type maakt niet zo veel uit).

      De dakbekleding (hemel) is erg vies en laat ook los aan de achterkant waar iemand een derde remlicht heeft gemonteerd. Ik denk niet dat ik met interieur reiniger voor bekleding, het dak weer goed schoon krijg. Is het er makkelijk uit te halen en eventueel opnieuw bekleden of vervangen met een van een sloopauto? Ik kan er weinig info over vinden behalve dat als je het een bedrijf laten doen het een vermogen kost.

      Graag advies!

      #17906574
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Vervangen is opzich wel te doen ja.
        Gewoon van een sloper of eens kijken of Cope, Artaparts, etc iets kan leveren.
        Zelf opnieuw bekleden is denk ik niet echt te doen, tenzij dat iets is waar je goed mee bent.

        Hemel er uit halen is vziw een kwestie van de inbouw delen er af (zonnekleppen, lamp) en de plastic kappen op de raamstijlen verwijderen.
        Dan zou je volgens mij de hemel er wel uit moeten kunnen halen.

        #17906575
        Dim67
          Lid sinds:
          1 July 2011

          Ok. Is die hemel een hard stuk iets met stof er op? Want waar het aan de achterkant los is, is het een soort dunne schuimlaag met stof erop. Zit dat dan gewoon tegen het metaal gelijmd?

          #17906576
          McKaamos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 December 2009

            Als ik het goed heb, is het een kunststof plaat waar schuim en stof tegenaan gelijmd zit.

            #17906577
            josipbros
              Lid sinds:
              3 June 2010

              Hoi Dim67,

              Zelf ben ik met hetzelfde bezig voor mijn cali.

              Ik doe het volgende manier:

              heb eerst de hemel er voorzichtig uitgehaald (alle lijsten en zonnen kleppen eruit), en van te voren goed uit zoeken waar de clipjes zitten waarmee hij in de dak hangt. want deze mogen niet afbreken. hiervoor moest ik volgens mij het hemel naar voren schuiven (kan ook achteren zijn had ik uitgezocht).

              vervolgens ga ik het schuim er afhalen (veeg je er zo af). en goed ontvetten

              en bekleden met skai en bizontix lijm. heb ook al andere lijmen eerder geprobeerd maar deze waren geen succes. kwamen naar verloop van tijd los.
              bizontix werd mij aangeraden door een audiofabrikant die zelf de subs in het plafond hadden geplaatst. en zelfs bij hun kwam het skai niet los

              hopelijk heb je wat aan de info.

              gr

              #17906578
              Dim67
                Lid sinds:
                1 July 2011

                Ok bedankt, ja ik heb intussen ook al wat tutorials gevonden over hoe het moet. Nu nog een beetje goedkoop aan 2 vierkante meter skai zien te komen, maar dat zal denk ik niet zo duur zijn.

                #17906579
                josipbros
                  Lid sinds:
                  3 June 2010

                  mocht je een adresje hebben voor goedkoop skai wil je mijn dan ook ff een u2u sturen? ben er zelf nog niet aan toe gekomen dus moet ook nog skai bestellen

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.