origineel gepost door CORSA2L16VALVE
de meeste schuren al met een veel te grove korrel. wij schuren al met 500 a 600 met machine en dan er nog over met een grijze schuurmat P800 met een schuurpasta in het water om zo strak mogelijk te schuren. Het duurt 3 maanden bij niet te koud weer vooralleer lak echt uitgehard is. En lak blijft werken en tekend dikwijls achteraf de schuurfoutjes af (schuurkrassjes vooral goed te zien bij zilver) zelfs plamuurplekken die te ook te grof geschuurd zijn geweest voor de grondverf/ schuurfiller
geloof me heb zelf bij men wagen ook fouten gemaakt en die zie ik er nu na 7 jaar geleden gespoten te hebben er ook doorkomen.
Ben trouwens al 10 jaar pistoolschilder en ben al heel wat problemen tegen gekomen met spuitwerk. Zelfs nieuwe vernissen die niet hechten aan metaalkleuren waar je pas een half jaar later achter komt en 1 van de grote verfleveranciers op de feiten moet gaan drukken, enz….
zeer netjes omschreven :thumbup:thumbup:thumbup
Geen enkele wagen blijft ongeschonden, er is altijd wel iets te vinden,
of er komt wel iets………………….later :D
Het belangrijkste is de korrel waar mee geschuurd wordt,
probeer die zo fijn mogelijk te houden, om die problemen
zo lang en klein mogelijk uit beeld te houden.;)
Met water schuren heb je wel een van de beste methodes
om je wagen superstrak te krijgen en te houden,
bij droog schuren willen de porieen in het schuurpapier
wel eens vol zitten, waarmee het strakmaakproces verhinderd wordt.
Het liefst zou ik terug willen naar het water schuren,
voor de betere kwaliteit, mits je de wagen nadien goed laat drogen.
maar helaas, bij heel veel schadebedrijven is dat niet meer mogelijk :mad:
Tja, er zijn problemen op dit vakgebied, die blijven zal,
een leek zal er uiteindelijk niet op letten, en daar zijn er gelukkig heel veel van,
want anders waren al heel veel wagens teruggekeerd bij de reparateur :D:D:D
grtz ;)