Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Zelf auto spuiten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 maart 2010 om 13:49 #17628137
http://auto-diversen.marktplaats.nl/tuning-en-styling/321862134-autolak-diverse-ral-kleuren-15-euro-per-liter.html?return=eJwtjNEKgzAMRf9F0Ee1usFWKeL%2BJNgOS6sNTWRjY%2F%2B%2ByPZ0z7k3BLTSb6%2FbgbQ6X3VBDvK8DAsz6qYJCd1Wr5ADYwRgqrfY%2FE5qXHB8RqMqS4ZT2U%2Bq7G%2FWC0hGlnx5FKS7pf%2BKR9sKrDJM27667GfR8BCFnVOEIJro%2BNJViLtpK0zEc7LO9JdTVwyfLx1%2FOJw%3D&df=1&fta=eNotkEtywyAQRO%2FCwmtm%2BA%2FlK%2BQKLsQnUUWOVEayVUnl7gEpu0c30wMdyNBPJUtse0y3Z5gq8%2B0oiO3TFS6pXteZwKeR%2FLTS97j4WlJtyrIS9%2FeFvrZ7fozRf74obOs8hU8%2F15HwsizblV%2BWua5xTvkqrMQeLYkt4T0zP7aQSm3RmI6daBUxAG64MWIv3GG2aQfhdNSgdieigSE3wVprwJ2ggjkBCp7AB9vASONkt3Q0AfuU0jzJcMLgOshiMfYciVEclsgS9NAhWZ1EAyzCFd2nlEnuUDQvFhqAsjn3XQAWeFMwclNybApHPcQWiHlQQasGSQ0pd4hWaq5PwP54DO0S9PFgdem%2FwKB17O9BbYLQ3RKtinjUB62wdV5Cqrcpf72vH71IbIYjdg%2F7rXfb6kyHhsTCi%2Fm3f3wyH4jTz%2B%2FvH6yfkgA%3D&fta_ind=17&fs=1
ik weet niet of de link werkt maar heb zelf de lak bij een man in urk gekocht heeft geen metalic maar wel 15 verschillende kleuren.
kijk maar eens op mp € 15,- per liter en super verf ..stof poets je er wel uit gewoon iets dikker spuiter. daarna met 3000 schuren en polijsten. of een cabine huren is beter.12 maart 2010 om 18:25 #17628138je moet gewoon alles netjes schuren ,spuit cabine huren (kost mij dan 100 euro perdag) comressor met minimaal 3 bar en voor 50 a 75 euro heb je tog al een goede boven spuit
tenminste zo heb ikt gedaan en is goed gelukt:Pmvg mike
12 maart 2010 om 19:15 #17628139Ja leuk je moet gewoon alles netjes schuren maar met welke korrel(s) schuurpapier dan :P?
12 maart 2010 om 19:19 #17628140voor het gewoon dood/mat schuren p400 en als je beetje diepe krassen heb moet je natuurlijk wat grover en dan staps gewijs weer opbouwen naar de grofte waar de hele auto mee gedaan is.
als je vragen heb kun je me gewoon u2u’n ik ben zelf leerling autospuiter dus ik weet genoeg;)
12 maart 2010 om 19:22 #17628141Nou ik wil de lak er helemaal af hebben dus dan zal het wel stapsgewijs grover moeten.
12 maart 2010 om 19:24 #17628142tot blanke plaat?
12 maart 2010 om 19:27 #17628143Liefst wel, mochten er dan defecten in de plaat boven komen ben je er tenminste zeker van dat als de lak er eenmaal overheen gaat alles verholpen is.
12 maart 2010 om 19:50 #17628144origineel gepost door XeRo
je kunt natuurlijk ook gewoon een spuitcabine huren…spuitcabine 32,50 per half uur 60,00 per uur
Staan er op google nog veel meer, in heel veel verschillende regios.
Bij die zelfde hobbyhal heb ik mijn hele vectra LATEN doen en ik was 525 kwijt, met bon. Daar ga ik zelf niet voor lopen klooien> Normaal gesproken is het zelfs 100 goedkoper, maar niet alles paste in 1 keer in de cabine, dus moest extra betalen voor extra spuitgang
12 maart 2010 om 20:18 #17628145zeg dat bedrag nog eens 525 mis ik niet een nulletje heb een manta laten spuiten voor 6000 dat is wel wat anders.:cry:cry:cry
zelf spuiten is ook erg leuk heeft wel wat.12 maart 2010 om 20:54 #17628146Er zit wel een verschil in voorbereiding e.d., manuren kosten veel geld.
Echt showspuiten is zelfs een stap meer werk en dus zeker duurder.Heb de laatste Vectra gedeeltes zelf gespoten (de schroefdelen) en een cabine gehuurd bij een schadehersteller.
Leuk is dan dat je toch wel iemand hebt die even meekijkt.Maat het spuiten zelf stel niet zo veel voor als je goed licht hebt. Het straktrekken heb ik nu nog nachtmerries van.:)
12 maart 2010 om 21:30 #17628147Voor die 525 moet je de auto wel spuitklaar aan leveren. Ze plakken ‘m af, ze ontvetten ‘m en hij wordt gespoten. En zoals hierboven al gezegd werd: het strak maken vind ook ik een ramp.
Ik zou het spuiten zelf ook wel durven, misschien ga ik me er ooit eens aan wagen :angel12 maart 2010 om 21:36 #17628148origineel gepost door JohnC
zeg dat bedrag nog eens 525 mis ik niet een nulletje heb een manta laten spuiten voor 6000 dat is wel wat anders.:cry:cry:cry
zelf spuiten is ook erg leuk heeft wel wat.Ik heb ook eens gevraagd bij een spuiter wat het zou kosten voor mijn coupé. Hij kwam met 5000 euro aan (zwart!!!) toen ik zei dat hij moest worden gespoten, en niet bekleed met bladgoud rekende hij het voor: 5000 euro………prijs is incl. verf, spuitcabine, etc. Dan bijna de hele auto strak maken (en als iemand daar 2,5 week mee bezig is zou ik niet vreemd vinden á 50 euro per uur) dan valt 5000 euro eigenlijk nog mee.
Maar ik weiger meer voor het spuiten te betalen dan de nieuwwaarde……..komt wel goed, ooit :cry13 maart 2010 om 00:24 #17628149ben ook net bezig wel met een goede compressor en verf spuit maar stof deeltjes hou je altijd as je het in een schuur doet
begonnen met korrel 100 en geëindigd met korrel 340 toen in de primer waarna de boel met 600 heb waterproef geschuurd .
zal nog ff foto’s maken van as ie klaar is:P
13 maart 2010 om 07:14 #17628150Zorg voor voldoende licht.! Heb mijn Kadett D ook zelf oranje gespoten, is op zich wle goed gelukt maar de linkerkant heet wat vlekken erin omdat ik te weinig licht had… Moet ooit nog eens opnieuw.. (met de nadruk op ooit)
13 maart 2010 om 08:58 #17628151ik lees heir dingen over cabine huren?
nou volgens mij spuiten de meeste om de kosten te drukken,
maar als je een spuit cabine huurt,100 per dag ben je nog geneog kwijt ,aantal lagen primer/basislak/blankelak,doe je de helft thuis heb je aan die cabine ook geen reetbgehad, oftewel ook ca 5-600 euro hoor!
en dat was dan nog een goedkope die ik uit dit topic viste!13 maart 2010 om 12:07 #17628152spuitkabine heb je minder last van stof, dat is het voordeel.
ik heb mijn rode d kadett laten spuiten voor 800 euro, valt ook wel mee.
ik heb zelf al het laswerk gedaan, en ook de 2k grondlak.
alles geschuurd, alleen de kleine deukjes laten zitten, die heeft de spuiter mooi strak gemaakt.het is voor mijzelf nog even rekenen wat ik met de kadett400 doe, het mooiste is natuurlijk om te laten spuiten.
omdat ik de spuiter goed ken, is het misschien nog een idee om zelf de lak te regelen via internet, en hem even wat doen voor een avondje spuiten in de spuitkabine op zn werk.
14 maart 2010 om 13:42 #17628153weet anders nog wel spuitcabine voor je chris.:angel
14 maart 2010 om 17:07 #17628154waar dan? normaal spuit 1 van de spuiters van gruppen mijn auto’s die ik klaar maak, en hier zou toen mijn kadett ook gespoten worden.
alleen werd vlak voor het spuiten van de kadett de beste man in het ziekenhuis opgenomen en duurde minimaal 2 maand:thumbdown toen in wierden laten spuiten voort zelfde geld.deze week vast even proberen zelf te spuiten, de alto waar ik mee bezig ben krijgt een ander kleurtje, en dat gaan we zelf doen.
ik zal hier wel wat foto’s plaatsen vant spuitwerk
14 maart 2010 om 20:43 #17628155eigenlijk ongelooflijk wa ik hier lees hoor over schuren en zelf spuiten??????
15 maart 2010 om 07:19 #17628156zet er dan in ieder geval even bij wat er dan zo ongelofelijk is wat je leest, en hoe het dan volgens jou wel moet:sleeping
19 maart 2010 om 18:40 #17628157hey chris… joe hef u2u. :D
en wat die andere reactie betreft:
ja kom op..laat horen wat er aan scheelt :D
19 maart 2010 om 20:52 #17628158Ik heb vorig jaar ook m’n GT zelf gespoten.
Motivatie: Ik wou een special paint , pearl green, met witte strepen en airbrush logo in de deurpanelen verwerkt, en dat zou waarschijnlijk in de cijfers lopen, dus alles zelf….Er zitten foutjes in maar al bij al is ie mooi geworden.
Ik heb in de garage met bouwplastic een gesloten kooi gemaakt en een ventilator met filter die de kabine in verdruk zette , gemonteerd.
Er is gespoten met een goedkope kompressor en een semiprof pistool met bovenbeker. ( en ook airbrushpistooltje)
De blanke eindvernis (4 tal lagen) is na een paar weken volledig opgeschuurd met 1500 – 2000 nat tot de wagen weer mat stond en vervolgens heb ik hem hoogglans gepolijst met een rotary en 3M perfect it polijstpasta’s (Dit in verscheidene keren en met telkens fijnere polijstspons en polijstpasta)
Op die manier zijn stofjes , hier en daar een zakker en hier en daar wat appelsienhuid weggetoverd tot een hoogglansmantel.
ZOals gezegd, er zitten nog wat foutjes in .BELANGRIJK :
Je kan NOOIT genoeg licht hebben als je kleur spuit. Ik heb het tot scha en schande moeten vaststellen en een stuk overdoen, omdat er kleurverschillen waren eens de wagen buitenstond. En ik had nochthans een 4 tal TL ‘s.Je moet een serieus masker gebruiken. Doe het niet met een stofmaskertje. Ik heb mezelf voorzien van deftige bescherming.
Koop een rotarypolijstmachine. Je hebt er nadien ook nog veel plezier aan, bij het poetsen. En ga voor een pro polijstmiddel zoals 3M.
Mijn avontuur met foto’s vind je hier :restauratie gt
Geert
19 maart 2010 om 21:15 #17628159Knap werk!! Ziet er goed uit…bij mij is het de bedoeling dat hij helemaal wit wordt, goed dekkend en kleur verschil zal dan niet zo aanwezig zijn toch?
19 maart 2010 om 21:37 #17628160Wit is een stuk vergevingsgezinder om te spuiten dan donkere kleuren.
Ik zou toch overwegen om eerst kleur (wit dus) en dan blanke vernis te spuiten.
Je krijgt altijd mooiere glans.Geert
21 maart 2010 om 09:56 #17628161de meeste schuren al met een veel te grove korrel. wij schuren al met 500 a 600 met machine en dan er nog over met een grijze schuurmat P800 met een schuurpasta in het water om zo strak mogelijk te schuren. Het duurt 3 maanden bij niet te koud weer vooralleer lak echt uitgehard is. En lak blijft werken en tekend dikwijls achteraf de schuurfoutjes af (schuurkrassjes vooral goed te zien bij zilver) zelfs plamuurplekken die te ook te grof geschuurd zijn geweest voor de grondverf/ schuurfiller
geloof me heb zelf bij men wagen ook fouten gemaakt en die zie ik er nu na 7 jaar geleden gespoten te hebben er ook doorkomen.
Ben trouwens al 10 jaar pistoolschilder en ben al heel wat problemen tegen gekomen met spuitwerk. Zelfs nieuwe vernissen die niet hechten aan metaalkleuren waar je pas een half jaar later achter komt en 1 van de grote verfleveranciers op de feiten moet gaan drukken, enz…. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.