Zelf achter remschijven vervangen Zafira B 2006 1.8 benzine

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Zelf achter remschijven vervangen Zafira B 2006 1.8 benzine

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258758
    Noord
      Lid sinds:
      23 June 2013

      Hallo,

      Ik bezit een Opel zafira b van 2006 1.8 benzine..
      Heb laatst een serive beurt laten doen en kreeg een prijs te horen van het vervangen van remblokken met schijven..Ik schrok behoorlijk. Nu kan ik aardig sleutelen maar heb geen ervaring en remblokken en schijven vervangen op een auto. Is er misschien iemand die een juiste link weet of heeft van een video demonstratie van het vervangen van hiervan…Heb natturlijk wel info gezocht maar niet echt kunnen vinden hoe de juiste werkwijze is. Of is het misschien niet aan te raden dit zelf te doen..

      #18154603
      vfrmarcel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 December 2012

        Blijf van remmen af als je dit nog nooit hebt gedaan :hmmz , doe het samen een keer met een monteur denk wel elke rem is weer anders
        of kijk voor een dhz garage in de buurt en dan helpen ze vaak of er is wel iemand die het doet voor een paar euro
        of je kan ook vragen bij een universele garage of je zelf de spullen mag aanleveren en zij het werk
        Spoel ook je remvloeistof ff door en dan is deze klaar voor de vakantie :thumb

        #18154604
        stefanDTI
          Lid sinds:
          10 May 2007

          Voor de achterremblokken heb je speciaal gereedschap nodig om de rem zuiger terug te stellen…

          En op de klauwhouders zitten uitwendige torx bouten.
          Dus als je daar het gereedschap niet voor hebt , zou ik het laten doen.

          Ook je handremkabel krijg je niet zomaar los zonder een goede grote waterpomp tang.

          #18154605
          johanhummer9
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 May 2011

            @stefanDTI wrote:

            Voor de achterremblokken heb je speciaal gereedschap nodig om de rem zuiger terug te stellen…

            En op de klauwhouders zitten uitwendige torx bouten.
            Dus als je daar het gereedschap niet voor hebt , zou ik het laten doen.

            Ook je handremkabel krijg je niet zomaar los zonder een goede grote waterpomp tang.

            handremkabel? waarom moet die los als ik vragen mag.
            ik haal hem in iedergeval nooooit los

            #18154606
            stefanDTI
              Lid sinds:
              10 May 2007

              Omdat je anders de klauw niet ophoog krijgt bij dit type opel…. Astra H , Zafira B

              #18154607
              johanhummer9
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 May 2011

                Zeker wel, heb al meerdere malen schijven vervangen zonder de handremkabel los te halen zowel astra h als zafira b

                #18154608
                vfrmarcel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 December 2012

                  kabel even uit de clip halen is genoeg

                  #18154609
                  arjontje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 March 2006

                    @vfrmarcel wrote:

                    kabel even uit de clip halen is genoeg

                    Dat hoeft zelfs ook niet.
                    ja kan hem ver genoeg omhoog trekken. om en om de schijf heen te krijgen.

                    #18154610
                    dann-is
                      Lid sinds:
                      17 October 2012

                      inderdaad , gewoon 2x boutje 13 eruit , klauw naar achter eraf schuiven en voila.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.