zekeringprobleem

Forumindex Forums Modellen Astra zekeringprobleem

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    hassanelburg
    Deelnemer

Goedemiddag, ik heb een raar probleem.Goede accu, dynamo laadt goed op maar toch stroomverlies.Nu heb ik met een multimeter gezocht en ben er achtergekomen dat de zekering van de binnenverlichting ook als deze is verwijderd op beide punten stroom blijft geven.de binnenverlichting werkt wel naar behoren. ook als de zekering eruit is.zou de zekeringkast kapot zijn???.betreft astra H 19 cdti uit 2006, iemand een idee???.alvast bedankt.

Astra5689

Lijkt mij dan dat er toch ergens een binnenverlichtingsschakelaar niet helemaal lekker is, of de zekering is in de zekeringkast doorgelust?

hassanelburg
        Deelnemer

Is een wazig probleem maar want alle schakelaars werken goed,ik kan de zekeringkast verwijderen maar alles is afgesloten.er staat wel 12.4 volt op beide polen, ik denk een nieuwe zk?

wim-v6
          Deelnemer

nier raar om spanning te meten op een Punt waar eigenlijk niks hoort te zijn, dat zijn zwerfspanningen, deze zijn vaak op een Onbelast ciruit te vinden..

Willem

hassanelburg
            Deelnemer

dank voor je reactie, ik begrijp er steds minder van, weet jij of een zekeringkast veel kost, of kun je hem gewoon openmaken?.gr hans

wim-v6
              Deelnemer

De zekering kast van een Astra-H is niet zomaar een zekering kast, deze is model en type specifiek, en moet ingeleerd worden, het is namelijk gelijk een Stuurmodule voor velen electrische onderdelen van de auto.

Deze is gekoppeld aan het chassisnummer en de startonderbreker van de auto.

Opzich is het dus niet raar dat je met de zekering eruit op bijde kanten spanning meet van de zekering.
                Dus is dit wel de oorzaak van het leeg raken van de Accu.
                als je m een tijd zonder deze zekering stil laat staan.
                Er hoeft hiemee namelijk niks aan de hand te zijn.

Meestal is de zekering kast ook niet de oorzaak van deze stroomverlies maar een aan de zekering gekoppelde stroomkring.

wat je eventueel kan doen is alles uit zetten
                amepre meter tussen de + pool en de +kabel plaatsen
                dan meet je een bepaalde waarde meestal in miliampere.
                als je dan de zekeringen een voor een eruit trekt kan je zien waar het probleem zit, als namelijk deze stroom ineens flink zakt in waarde heb je het euvel gevonden.

Willem

hassanelburg
                Deelnemer

Dank j wel willem voor je reactie.
                  De zekering zat er vanaf het begin niet in, dat is juist het rare.
                  Ik kwam erachter toen ik alles ging meten zoals jij voorstelt (amperemeter enz).

Ik heb nu een zekering geplaatst voor de zekerheid.

Ik ga volgende week anders ff naar de opel, kijken wat ze daar zeggen.

Juffer1
                  Deelnemer

Spanning meten in een Canbus installatie valt niet mee.
                    Veel spanningen schakelen namelijk niet meteen af (maar pas als de auto wordt afgesloten of na xx seconden). Daarnaast blijven er op veel onderdelen ook een lage spanning staan (5vdc).

Wees in een Astra H enorm voorzichtig met zomaar ergens spanningen op meten. Stromen meten is zowiezo geen goed plan !

hassanelburg
                    Deelnemer

Dank voor de tip’ ga naar mijn dealer. Gr hans :-)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.