Zekeringenpaneel Opel Astra G 1999 (club)

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Zekeringenpaneel Opel Astra G 1999 (club)

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Chappo
    Deelnemer

Ik heb een probleem gehad met het zekeringenpaneel van de Opel Astra van mijn dochter waardoor de ruitenwisser, knipperlichten, radio en de kilometerteller het niet meer deden. Ook bleef er constant een piep hoorbaar. Met grote zekerheid zijn er door mij zekeringen na controle niet meer op de juiste plek teruggeplaatst. Dit komt omdat mijn zicht niet optimaal is en ik door lichamelijke problemen ook niet erg goed onder het dashboard kan kijken. Na wat geëxperimenteer met het wisselen van de zekeringen doet alles het inmiddels weer maar ik wil graag zeker weten dat de zekeringen op de plek zitten waar ze horen.
      Wie van jullie kan mij helpen aan een foto of tekening met de juiste informatie?

Is er trouwens ook een manier waarmee je het zekeringenpaneel beter kunt bekijken, zodat je niet half gedraaid onder het dashboard hoeft te liggen?

Alvast bedankt!

johanhummer9
      Deelnemer

staat in de gebruiksaanwijzing

Chappo
        Deelnemer

Beste Johanhummer9, Bedankt voor je reactie! De gebruiksaanwijzing is voor mij erg onduidelijk en technisch in deze en ik kom er niet echt uit. Het zou voor mij makkelijker zijn als ik een bestaand paneel van een zelfde type auto kon vergelijken met die van mijn dochter. Zo wordt de kans op nog een keer fouten maken een stuk kleiner. Vandaar mijn vraag.

Nog iets anders. Ze heeft nu een paar dagen met de auto gereden en na aankoop had ze volgetankt. Ze heeft nu 31.13 ltr. getankt maar had volgens haar slechts 180 km. gereden! Dat is omgerekend een verbruik van 1:5,8 en dat is erg veel. Kan dit iets te maken hebben met een verkeerd of niet geplaatste zekering of is dit een ander probleem?

Dolby
          Deelnemer

Als je bij de Astra G het klepje verwijderd wat voor de zekeringkast zit. Staat aan de achterkant van het klepje precies alle nummers met daarbij welke nummer voor welk onderdeel van de auto is. (met plaatjes erbij).
            Zie link: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=169534″ onclick=”window.open(this.href);return false; voor meer informatie hierover. :thumb

– Ik denk persoonlijk toen je de zekeringen hebt verwisseld mogelijk de dagteller hebt gereset? Dus de dagteller op 0KM is komen te staan. Want 1 op 5,8KM is wel erg veel.
            – Tank de auto nog eens opnieuw vol. En zet de dagteller dan op 0 en test dan opnieuw. Om te testen hoe het verbruik is.

aub

ik was een keer met mijn lichten aan het hobbye geweest en toen dee ineense de linkerkant van mijn verlichting het niet meer dat kwam omdat er een zekering was gesprongen ik heb het opgelost via de beschrijving die bij de opel astra G zit
              in de inhoud staat volgensmij (zekeringen) als je naar die pagina gaat zie je precies welke zekering waar in moet

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.