Zekeringenkast

Forumindex Forums Modellen Astra Zekeringenkast

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Martijnn

Beste opel-liefhebbers,

Ik heb gezocht naar een topic waarin ik me kan voorstellen maar nog niet gevonden…
      Daarom maar meteen een vraag,

Ben sinds kort in het bezit van een astra g 3deurs 1.6 16v uit 2000. Na het lezen hier op het forum al veel gezien wat ik zelf ook wil maken ;) !
      Nu ben ik onder de motorkap opzoek gegaan naar de stekkertjes voor de mistlampen, en gelukkig zaten deze voorbereid.
      Toen de zekeringenkast bekeken en in alle open plekken zitten ‘klemmetjes’ of de relais/zekeringen te plaatsen. Dus tot nu toe heel gunstig. Vervolgens heb ik mijn boekje dat ik bij de auto had gekregen open geslagen maar de zekeringenkast die daarin staat is niet hetzelfde… Mijn auto heeft het nieuwe model zekeringenkast met de kleine zekeringen terwijl het boekje alleen de oude met grote zekeringen heeft… Dus wat moet ik nou waar insteken?
      Heeft iemand een overzicht of eventueel een ingescande afbeelding met beschrijving van een zekeringenkast met kleine zekeringen? en op welke positie moet het relais precies komen?

Hoop dat iemand me verder kan helpen!
      Er zullen ook nog genoeg andere vragen komen :angel ..
      Alvast bedankt!

Groeten Martijn.

Dolby
      Deelnemer

Welke zekeringkast heb je gekeken onder de motorkap of links naast het stuur achter een klein oopberg vakje ?

Onder de motorkap zitten alleen maar hele grote zekeringen en relais. Je moet in de zekeringkast kijken binnenkant auto
        links naast het stuur. Zit een klein opberg vakje. Die moet je loshalen en daarachter zit de zekering kast met de zekeringen die je
        nodig hebt voor de mistlampen met de relais voor de mistlampen. ;)

Martijnn

Bedankt voor je reactie!

Ik heb het idd over de zekeringenkast in de auto;) die onder de motorkap zit helemaal vol met hele grote zekeringen maar ik bedoelde die naast het stuur;). In het boekje staan grote zekeringen en deze staan ook horizontaal, maar mijn kast heeft kleine zekeringen die er verticaal in zitten, en dat zijn er ook veel meer;).

Hoop dat jullie beetje begrijpen wat ik bedoel.

Alvast bedankt!

Baas J.
          Deelnemer

Alstu.

Zekering 12, 15A.

Martijnn

Geweldig! Bedankt!!

Kan het zijn dat er al een zekering in zit? Ookal heb ik de lampen standaard niet?
              Waar moet het grote relais komen? Of is het misschien makkelijker als ik een foto zou plaatsen van mijn kast?

Super bedankt in ieder geval!!

Groeten!

Baas J.
              Deelnemer

Kan zijn dat iemand dacht dat er een zekering hoorde en er gewoon een in heeft geduwd.

Martijnn

Super bedankt voor al jullie hulp!
                  Ik heb het nagekeken en overal zitten de klemmetjes in;)!
                  De zekering hebben ze er idd al ingestoken dus nu nog een relais bij de dealer bestellen, de mistlampen aanschaffen en de schakelaar. Wat vinden jullie een goede prijs voor een schakelaar? Op ebay is het maar net wat de gek er voor geeft heb ik wel gemerkt. De ene gaat er uit voor 16€ en de volgende voor 40€…

iig bedankt voor de hulp!

Groeten!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.