Zekeringen..

Forumindex Forums Modellen Tigra Zekeringen..

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Anoniem

Leute,

Heb eigenlijk eens een vraagje over de zekeringen onderin het dashboard.. ik geloof dat dat er wel een stuk of wat zijn..

Wat zou er feitelijk gebeuren als je die zekeringen allemaal vervangt naar het – ik meen – groene zekeringetje van 40?

Soms het ik wel ‘ns het idee dat sommige zekeringetjes te laag zijn met wat betreft wat er allemaal op zo’n groep is aangesloten..

Juhroen

Dat zou ik niet doen. Die zekeringen zitten er niet voor niets tussen. Als de bedrading kortsluiting zou maken. Dan gaat inplaats van je zekering, de bedrading gloeien. En kan je bedrading weg smelten en kan er in het ergste geval brand ontstaan!
        Kijk is in het onderhoudsboekje oid, daar staan meestal waar welke zekering in moet. Misschien zijn er in het verleden een paar fout vervangen.

rossifan46

Dat is niet echt verstandig. Er zitten natuurlijk niet voor niets verschillende zekeringen in. Je hebt kans dat als er electronica niet goed werkt, je zekering niet doorbrandt, en er dus nog meer kapot gaat door kortsluiting of oververhitting.

Anoniem

Grappig.. dat fabrikanten en de techneuten daar zó over hebben nagedacht.. :)

wim-v6
            Deelnemer

wou zeggen, ik heb eigenlijk nooit kapotte zekeringen, alleen als ik het zelf veroorzaak..

Nooit zwaarder erin drukken.

Willem

Anoniem

ik had ‘t door ja.. dacht dat dat nooit kwaad kon.. maar moet ‘t dus maar niet doen. haha ;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.