zekering ecu vectra c 18 16v

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum zekering ecu vectra c 18 16v

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    ras78
    Deelnemer

Weet iemand welke zekering er voor de ecu is?
      Wil alle leerwaardes resetten zodat de ecu opnieuw inleert.
      Motor draait na lmm/maf wissel 100toeren meer en de fueltrims verspringen.

bart-gsi
      Deelnemer

Opcom eraan en value reset… Hoef je geen zekering voor los te trekken maar voor een lmm wissel hoef je geen ecu te reseten.. De ecu is zelflerend bij vervanging van een onderdeel… Behalve bij een gaspedaal positie sensor.. ( fly by wire) dan moet je die inleren..

ras78
        Deelnemer

@bart-gsi wrote:

Opcom eraan en value reset… Hoef je geen zekering voor los te trekken maar voor een lmm wissel hoef je geen ecu te reseten.. De ecu is zelflerend bij vervanging van een onderdeel… Behalve bij een gaspedaal positie sensor.. ( fly by wire) dan moet je die inleren..

Ja geloof ik wel alleen is het dan wel raar dat hij van 740toeren stationair naar 860 stationair gaat lmm is met 2andere gewisseld en heb met de ene ongeveer 600km gerden zonder verschil,en de andere ongeveer 1000km zonder verschil.
          Als ik de oude (defecte) die maar stationair 4,5kg meet en volgas 8,5 terugplaats loopt ie weer netjes.

bart-gsi
          Deelnemer

normaal hoort je motor tussen de 800 en 900 toeren stationair te draaien

maar wat is je probleem met de motor waardoor je je LMM bent gaan verwisselen??

ras78
            Deelnemer

@bart-gsi
              p0170-11 fueltrim rich
              p0100 lmm/maf
              p0704 (cc) opgelost door schakelaar te vervangen.
              en fueltrims waren shrt tussen de -9,4 en 12 tot 14
              long was vast op 11,7 nu staat hij op 4,7 vast.
              shrt blijft ook schommelen stationair tussen de zelfde waardes ongeveer,en gaat niet zoals op verschillende filmpjes op youtube en zo naar een vaste of schommelende waarde tussen de -2 en 2.
              merkte dit omdat hij wel wat benzine luste.

verder merk ik dat ik bij inhalen een soort van dip cq inhouden voel tussen de 2000 en 3000 toeren.

bart-gsi
              Deelnemer

zoek eens zakhooiTM of liviu2004 op dit forum op en stuur ze een PM met deze gegevens.. die kunnen jouw dan meer uitleg en wellicht de oplossing foor je probleem verschaffen
                die 2 kunnen veel met Ecu’s en alles wat er omheen zit… waaronder deze gegevens…

bart-gsi
                Deelnemer
                  ras78
                  Deelnemer

Oja gecontroleerd op valse lucht met remmenreiniger (3volle bussen) bij draaiende motor en had nergens geen enkele reactie.
                    Egr vervangen omdat ik hier geen reactie op kreeg als ik de stekker lost trok en ook 150km zonder stekker ben wezen rijden ook op de snelweg en merkte er niks aan,kreeg ook geen foutmelding.
                    Ook de gasklephuis gedemonteerd en gereinigd en iets opgeboord inclusief nieuwe pakking,ook hierin geen verschil.

ras78
                    Deelnemer

Op-com er aan gehangen gisteren en geprobeerd via special functions een value reset te doen ,maar helaas heb ik geen toegang tot special functions.
                      De knop is er wel maar deze is niet klikbaar.
                      Mijn op-com is een china clone versie 1.59.

littlebird
                      Deelnemer

Je zal dan eerst de auto code moeten invoeren voordat je verder kunt. Veiligheid voor slles

Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

ras78
                        Deelnemer

Oh ok ga ik dat nog even proberen,thanks alvast

ras78
                          Deelnemer

@littlebird wrote:

Je zal dan eerst de auto code moeten invoeren voordat je verder kunt. Veiligheid voor slles

Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

Helaas ook dat werkt niet.
                            Na de code te hebben ingevoerd kan ik er nog steeds niet bij,button blijft grijs.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.