Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Zekering brandt telkens door..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 april 2012 om 14:19 #17247551
Ik zit met mijn opel corsa B uit ’95 weer met een probleem. Maandag blijkt de zekering links bovenaan (nr.1) gesprongen. Ik heb er een nieuwe zekering ingestopt en deze sprong meteen.
Dit is de zekeringwaar de toeter, radio en alarmlichten op zitten aangesloten.Als ik de radio helemaal loskoppel (ISO stekker ertussenuit) en de knop van de alarmlichten loshaal springt de zekering nog steeds.
Wanneer ik een zekering met contact uit erin doe(20A) springt deze soms wel/soms niet. Als die niet springt kan ik de radio, alarmlichten en toeter gewoon gebruiken :wtf
Als er een zekering inzit die niet is gesprongen en ik start de auto springt deze vrijwel altijd meteen, met of zonder de verbruikers aan.
Als ik een zekering (20A) erin doe als de motor loopt springt deze meestal wel/soms niet, geef ik 1 maal gas springt deze direct.Waar kan ik dit zoeken? Er zit een alarm in de auto. Dit ziet er netjes uit maar ik weet niet of het origineel is. Dit alarm activeert de toeter en de alarmlichten (ooit meegemaakt om 6.00 ’s ochtends waarna ik mijn goede sleutel niet kon vinden :P vonden ze niet leuk haha)
Echter weet ik niet hoe ik deze nu kan testen, sinds enkele maanden is de sensor in de motorkap weggehaald en zit er een andere achterklep op. Wel knippert het rode lampje in het alarmlichtknopje braaf als de auto op slot staat.Waar kan ik dit probleem gaan zoeken? Ik ben helemaal geen elektronica held en heb dus geen flauw idee waar te beginnen. Wel apart is dat op de bovenste pin de brandpitten in het metaal staan.
Verder blijven alle zekeringen goed en werkt alles naar behoren, het is alleen die zekering 1..
12 april 2012 om 14:45 #18005788Les 1!!!! PLAATS NOOIT ZWAARDERE SMELVEILIGHEDEN!!!!!! als je dit wel doet kan dit er voor zorgen dat je bedrading weg schroeit!!!!
Wat je zou kunnen doen is de radio er uit laten en 1 voor 1 je knipperlichten los te nemen om te kijken of het probleem daar in zit. Heb je alle 4 de knipperlichten er uit en je probleem is er nog steeds neem dan de claxon ook eens los.
Nu heb je misschien het probleem al te pakken, mocht dit niet het geval zijn neem dan eens de kapjes van de stuurkolom eens los om te kijken of er daar nergens je bedrading tegen massa aan komt.12 april 2012 om 14:50 #18005789@Looney wrote:
Ik zit met mijn opel corsa B uit ’95 weer met een probleem. Maandag start ik mijn auto en merk ik op dat mijn radio het niet doet. De zekering links bovenaan (nr.1) blijkt gesprongen. Ik heb er een nieuwe zekering ingestopt en deze sprong meteen. Dit is dezelfde zekering als waar de toeter en alarmlichten op zitten aangesloten.
Als ik de radio helemaal loskoppel (ISO stekker ertussenuit) springen de zekeringen nog steeds.
Wanneer ik een zekering met contact uit erin doe(20A) springt deze soms wel/soms niet.
Als ik een zekering (20A) erin doe als de motor loopt springt deze meestal wel/soms niet, geef ik 1 maal gas springt deze direct.
Als er een zekering inzit en ik start de auto springt deze meteen.Waar kan ik dit zoeken? Er zit een alarm in de auto. Dit ziet er netjes uit maar ik weet niet of het origineel is. Dit alarm activeert de toeter en de alarmlichten (meegemaakt om 6.00 ’s ochtends waarna ik mijn goede sleutel niet kon vinden :P) Echter weet ik niet hoe ik deze kan testen, sinds enkele maanden is de sensor in de motorkap weggehaald en zit er een andere achterklep op. Wel knippert het rode lampje braaf als de auto op slot staat.
Waar kan ik dit probleem gaan zoeken? Ik ben helemaal geen elektronica held en heb dus geen flauw idee waar te beginnen. Zelfs van de 40A zekering springen de vonken… Wel apart is dat op de bovenste pin de brandpitten in het metaal staan.
Verder blijven alle zekeringen goed en er is niets gebeurd in de nacht dat het kapot is gegaan.
hallo,
ik denk dat er ergens een + kabeltje de – blijft raken had ik toch en een goede tip probeer geen zekeringen van 40A blijf op 20! anders kunne de draden door smelten en dan moet je nog alles terug opnieuw trekken weet ik uit ervaring, en ik staat er altijd 10A welke jij bedoelt.
ik zou de draden van het alarm is goed na kijken want als het alarm afgaat moet er iets mis zijn met de bekabeling denk ik.12 april 2012 om 18:24 #18005790Alarm gaat niet af hoor. Hij is ooit afgegaan.
Wel knippert het lampje van het alarm netjes in het dashboard. Iemand die weet hoe ik kan zien of deze origineel is en zoja/zonee waar ik de bekabeling kan vinden?Knipperlichten werken wel gewoon, het is slechts heel zekering 1 die doorknalt.
Radio is los gehaald/knop van de alarmlichten is losgehaald.
Ik bedenk mij wel dat dit op een constante plus moet zitten, immers doen de toeter en de alarmlichten het ook met contact uit. Morgen maar eens meten op de punten en kijken waar ik spanning verlies of weerstand meet..
Even beginpost wat duidelijker gemaakt :)
12 april 2012 om 18:43 #18005791Trek de knop + relais van het alarm-licht er eens uit en zet er eens een nieuwe zekering in. Wil nog wel eens gebeuren dat dit relais gaat zitten rommelen en hierbij kortsluiting veroorzaakt.
12 april 2012 om 18:52 #18005792Origineel alarm bij een Corsa B heeft het knipperledje van het alarm in de alarmschakelaar zitten.
Is er niet in het verleden aan de kabels van de radio geknoeid? Is er verder iets net voor dit voor het eerst gebeurde aan de auto veranderd?14 april 2012 om 11:17 #18005793ik zou even alles uitmeten van de kabels die er volgens jou bij gelegt zijn ofzo effe uitmeten en kan of die nergens open licht was bij mij ook.
25 april 2012 om 11:27 #18005794Inmiddels al een stuk verder maar nog steeds niet bij het eind..
Ik heb de stekkers naar de deuren (die grote draaiaansluitingen in het scharnier) beide losgehaald, hemelverlichting losgehaald, beide sensors of de voordeuren open staan losgehaald, de radio en versterker 100% los, achterklepverlichting los, de sensor van de achterklepverlichting los en de knop van de alarmlichten los.Deuren open, deuren dicht, motor aan motor uit. De ene keer gebeurt dit doorbranden direct, de volgende keer blijft die het een paar seconde tot wel een paar minuten doen.
Druk ik 10 keer op de toeter gebeurt er niets, de elfde keer brandt het door. Soms brandt die door met het opendoen van de deur/soms niet.
Vrijwel altijd brandt die door als de zekering erin zit en ik start de auto..Het alarm is vermoed ik nu origineel, dat knipperend lichtje zit inderdaad in de alarmverlichting knop. Toch brandt de zekering nog steeds door…
Ook vind ik op internet geen schema of uitleg van hoe dit alarm loopt in een corsa b. Ik wil deze namelijk in zijn geheel los koppelen omdat ik toch vermoedt dat het hieraan ligt..Ik zat zelf te denken nu de zekeringkast los te halen en dan de draden aangesloten op de bewuste zekering 1 voor 1 los te halen, echter krijg ik de zekeringkast niet van zijn plek af… Hij zit namelijk klem tegen het dashboard en wat stangen. Klopt het dan ook dat de zekeringkast alleen los kan als het hele dashboard verwijdert wordt : /
25 april 2012 om 18:27 #18005795Knop van de alarmlichten in het midden van het dashboard al losgetrokken?
25 april 2012 om 19:46 #18005796Jup, de knop met aansluiting aan de achterkant losgehaald.
25 april 2012 om 20:22 #18005797denk dat er gewoon een voedings draadje ergens blood ligt.
dat die dan ergens tegen je chasie aankomt.
dan brand hij er soms uit en soms niet. net waneer je draadje het chasie raakt.
spreek uit ervaring.
en idd nooit een zwaardere zekering plaatsen! :D :D
sucses25 april 2012 om 20:30 #18005798kijk es bij de bedrading bij je versnellingsbak bij de achteruit schakelaar had ik laatst ook bleek de draadjes los te zitten maakte sluiting gebeurdt wel vaker gr baboe
25 april 2012 om 21:31 #18005799Achteruitrijlampen werken gewoon..
Ben idd bang dat dit de halve auto slopen wordt op zoek naar een mysterie draadje :fy1
26 april 2012 om 20:38 #18005800hep je een trekhaak ?
13 mei 2013 om 10:46 #18005801Hallo dit is mijn eerste post,
Ik heb hetzelfde probleem met mijn opel combo uit 99.
Is er inmiddels een oplossing?13 mei 2013 om 20:55 #18005802Bekijk je draad boom bij je accu eens.
En je radio draadboom. Daar zit een constante stroomdraad bij.
Zwart geel denk ik. Loopt naar je BC.Heb hier vaker gelezen dat je claxon het ook zou kunnen zijn
14 mei 2013 om 09:58 #18005803Dank voor je bericht,
Claxon, radio, gevaarlicht. klopt als een bus, daar zit het probleem.
Ik ga vanavond of morgen even kijken
Moet de 30e ook weer door apk heen en heb nog geen zin om afscheid te nemen aangezien
ik nog plannen met deze combo heb.Ik laat weten wat ik vind :thumbup
14 mei 2013 om 10:23 #18005804Stom dat ik nooit meer gereageerd heb.
Uiteindelijk bleek één van de twee toeterunits vooraan kapot te zijn. Die heb ik meteen alle twee vervangen en de draden weer netjes gemaakt.
Uiteindelijk gewoon net zolang draden loshalen totdat het probleem weg was. Toeter had ik al vervangen, maar die bleek ook niet goed. Dus dat was puur toeval!
29 mei 2013 om 09:32 #18005805Nou, eindelijk toegekomen om mijn grill los te maken en toeter los te koppelen.
Nieuwe zekering erin en ja hoor de autoradio werkt weer.Als het niet meer regent ga ik verder testen.
Conclusie: neem aan dat de toeter stuk is of 1 van de claxon units in het stuur?
Iemand nog een idee?
Is het een beetje te doen om die claxon units in het stuur te fixen?30 mei 2013 om 18:36 #18005806Misschien is die auto van mij een alien maar volgens mij zat bij mij bij de claxon ook de ruitenwissers op die kabel …. als ik het probeerde om de ruitenwisser aan te zetten hoorde ik echt meteen die zekering weg knetteren. Ruitenwisser was het niet , claxon ook niet . Moest uiteindelijk een nieuw kabeltje worden gelegd.
De problemen begonnen trouwens wel een tijdje nadat er in mijn auto een alarm was gezet.
Ook waren er eerder problemen met de massa in combinatie met de autoradio.30 mei 2013 om 19:18 #18005807Dat hoort niet, ruitenwissers op de claxon :)
Claxon, radio, binnenverlichting etc zit op de geschakelde plus namelijk.
Claxon gewoon even vervangen. Zijn vaak kapot. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.