Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Zeer triest…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 mei 2012 om 19:58 #17745619
Neem aan dat je je oude turbo vervangen omdat deze defect was , heb je dan ook
de intercooler en de andere luchtleidingen en inlaat niet vergeten om de gelekte olie
soms daaruit te halen?
Dat kan anders ook langdurig nog naroken in dit geval.29 mei 2012 om 20:04 #17745620@OPCdriver wrote:
Neem aan dat je je oude turbo vervangen omdat deze defect was , heb je dan ook
de intercooler en de andere luchtleidingen en inlaat niet vergeten om de gelekte olie
soms daaruit te halen?
Dat kan anders ook langdurig nog naroken in dit geval.Nee mijn turbo is nog niet vervangen eerst achterhalen wat het is voordat ik alles gaat vervangen…..
29 mei 2012 om 20:17 #17745621Ik reageerde op de vraag van de topicposter.
Maar jij kunt ook vooraf even de luchtleiding tussen de intercooler en de turbo onderzoeken
grote hoeveelheden olie daar kan dan duiden op een defecte turbo.29 mei 2012 om 20:21 #17745622@OPCdriver wrote:
Ik reageerde op de vraag van de topicposter.
Maar jij kunt ook vooraf even de luchtleiding tussen de intercooler en de turbo onderzoeken
grote hoeveelheden olie daar kan dan duiden op een defecte turbo.Ok thank ;) nou weer ontopic ;)
29 mei 2012 om 22:25 #17745623@OPCdriver wrote:
Neem aan dat je je oude turbo vervangen omdat deze defect was , heb je dan ook
de intercooler en de andere luchtleidingen en inlaat niet vergeten om de gelekte olie
soms daaruit te halen?
Dat kan anders ook langdurig nog naroken in dit geval.Vreemd genoeg waren alle intercooler buizen en dergelijke gewoon droog, olie was echt minimaal.
Na wat ik begrepen heb van verschillende mensen met verstand is dat het wel aan iets kleins moet liggen. Zuigerveren en dergelijke komen nauwelijks voor bij deze blokken, helemaal vanwege het feit dat mijn blok nog recent gereviseerd was.Op DAF heb ik degene aangesproken die mij dit blok heeft verkocht, hij is bereid om samen met mij verder te kijken naar een oplossing, dus daar ben ik erg tevreden mee.
Groet, Ravi
30 mei 2012 om 13:59 #17745624voor de klepseals te vervangen kan je ook een booggie ontmantelen en er een snel koppeling op lassen waar een luchtslang op kan klikken,die draai je in je cilinder en je zet er druk op met een slang.. dan blijft je klep omhoog staan door de druk,sealtje vervangen en je doet de volgende…
gr. arjan
30 mei 2012 om 19:02 #17745625@usbstick wrote:
voor de klepseals te vervangen kan je ook een booggie ontmantelen en er een snel koppeling op lassen waar een luchtslang op kan klikken,die draai je in je cilinder en je zet er druk op met een slang.. dan blijft je klep omhoog staan door de druk,sealtje vervangen en je doet de volgende…
gr. arjan
goe doe je dan de klepveer los :???: heb je toch een werktool voor nodig ?
en denk dat ze dat bij de opeldealer niet zo te werk willen gaan , dus meteen kop eraf bij hun :(30 mei 2012 om 19:43 #17745626ja precies, bij hun is het gelijk de kop eraf.. wil je dt niet doen dan is dit de oplossing,het si alleen maar om te zorgen dat de klep omhoog blijft..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.