Zeer hoog stationeer

Forumindex Forums Modellen Astra Zeer hoog stationeer

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Kamphuis

Hallo,
      ik heb een Opel astra F uit 1995. 1.6i 16V…..ecotec, Nu heb ik sinds kort af en toe dat als ik start de motor gelijk in een heel hoog stationeer gaat en daarbij ook enorm gaat roken. Geen zwarte rook maar licht grijs/blauw. Het is alsof gas blijft hangen…
      wat kan dit zijn….alvast bedankt voor het meedenken.

Vriendelijke groet Kamphuis.

liviu2004
      Deelnemer

Motor olie is uw brandstof.

Haasje17
        Moderator

Kan verschillende oorzaken hebben, heb je alle vacuüm leidingen gecontroleerd op lekkages?

Kamphuis

@Haasje17 wrote:

Kan verschillende oorzaken hebben, heb je alle vacuüm leidingen gecontroleerd op lekkages?

euhmm waar zitten die dan? haha….ik heb er niet zoveel verstand van eerlijk, maar als ik naar een monteur ga dan heb ik altijd het idee dat ik wordt beet genomen, en 9 vd 10 keer is dat ook zo achteraf.. :hmmz

En olie als brandstof????

wat zou de andere opties kunnen zijn, want je had het over meerdere oorzaken, dank alvast maar weer.
            groet Kamphuis

Haasje17
            Moderator

Vaak komt hoog stationair door een vacuum lek, gasklep die blijft hangen of iets dergelijks.
              De rook kan verschillende oorzaken hebben, maar als je koud start en dan dat hebt kan het ook zomaar gewoon condenswater zijn wat verdampt (zeker met wat hogere toerentallen zul je dit eerder zien).

Kun je een filmpje maken van het stationair toerental / geluid motor / rook?

Kan ook zijn dat die olie verbrand, maar vaak is dan al snel je carterpan leeg en olie op.

Zouden ook nog versleten zuigerveren kunnen zijn, en dat daarlangs olie wordt verbrand. (De rook ontwikkeling dan).

wim-v6
              Deelnemer

Meestal de slang gescheurd tussen gasklep en inlaat.

Lichtblauwe / licht grijze rook is verbranden van olie, als gevolg van zuigerveer slijtage (kwaal van de eerste genraties 1.6-16V motoren).

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Kamphuis

@Haasje17 wrote:

Vaak komt hoog stationair door een vacuum lek, gasklep die blijft hangen of iets dergelijks.
                  De rook kan verschillende oorzaken hebben, maar als je koud start en dan dat hebt kan het ook zomaar gewoon condenswater zijn wat verdampt (zeker met wat hogere toerentallen zul je dit eerder zien).

Kun je een filmpje maken van het stationair toerental / geluid motor / rook?

Kan ook zijn dat die olie verbrand, maar vaak is dan al snel je carterpan leeg en olie op.

Zouden ook nog versleten zuigerveren kunnen zijn, en dat daarlangs olie wordt verbrand. (De rook ontwikkeling dan).

indien zuigerveren dan kop eraf?

wim-v6
                  Deelnemer

Nee niks aan doen, word ie oud mee

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Kamphuis

Ik heb ff gekeken bij olie vuldop er komt nog geen tufje uitlaat gas uit … Ook uitzonderlijk zou ik zeggen met 210.000 op de teller.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.