Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Zeer hoog olie verbruik
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2012 om 15:22 #17245725
wie kan me verder helpen ik heb een zafira a opc 2002 met zeer hoog olie verbruik
heb bijna alles al vervangen klepdeksel kleppakking kleppenseals en een nieuwe turbo , maar nog steeds olie verbruik ,moet erwel bijzeggen we hebben nu andere olie in gedaan 10w40 afwachten maar weernutigge tips zijn erg welkom
zafira a opc 2002 131000km
25 januari 2012 om 18:21 #17982553Cylinderkop gescheurd ???
25 januari 2012 om 19:19 #17982554cilinder kop gescheurd dat hoop ik niet
hoe kan ik dat zien
25 januari 2012 om 19:29 #17982555Rhani,
Is er iets waarneembaar?
Rook of iets dergelijks, en onder welke omstandigheden warm/koud, filerijden of bij afremmen op de motro?
En hoe zijn de klepseals vervangen met dmv de cilinderkop te demonteren of met speciaal gereedschap?
En hoeveel liters verbruikt hij dan op kilometers?Gr Esox
25 januari 2012 om 19:48 #17982556hoe de seals zijn vervangen met speciaal gereedschap
heeft me garage bij de opel dealer geleent maar moet erwel bij zeggen dat ze er erg op heb zitten vloeken op het gereedschap
wat bestreft olie verbruik schrik niet 250 km moest ik hem bij vullen ben een beetje radeloos
groet peter
25 januari 2012 om 20:00 #17982557Maar zie je het olieverbruik ook, dus pluimen met filerijden?
Of na een tijd stationair de motor laten lopen en dan wegrijden?
En is er na de rep. wel iets verandert/Gr Esox
25 januari 2012 om 20:05 #17982558ja als ik flink op trek bij warme motor zie ik rook flinke rook
maar moet zeggen wat ze doen het wordt niet beter
wat moet ik doen opel zegt 1500 km dat haaal ik lange na niet
gr peter
25 januari 2012 om 20:25 #17982559Ik heb hetzelfde gehad, de klepseals waren hard geworden.
Ik kon ze bij het demonteren zonder veel moeite eraf halen(sommige zaten gewoon los).
Bij het monteren merkte ik hoe vast je ze moet drukken zodat ze goed vast blijven zitten.
Mbt het monteren kan ik je zeggen dat je het voorzichtig en rustig moet doen en er zeker van zijn dat je het goed doet(bij twijfel er weer vanaf en andere seal gebruiken).
Ik had ook een verbruik van 1 liter op de 200 km,en hij deed met filerijden erg walmen (hier wilde je echt niet achteraan rijden).
Nu verbruikt hij niets meer.Er staan al div. topics mbt olieverbruik, kijk die ook eens door.
Als je zeker weet dat de turbo goed is, zou ik toch terugkomen op de seals.Gr Esox
25 januari 2012 om 20:34 #17982560Zijn het de seals niet dan kan het ook nog een verstopte carterontluchting zijn. Zuiger/zuigerveren komt ook vaak voor bij deze motoren. Bij mijn toenmalige Zafira waren het de zuigerveren. Had een soortgelijk olieverbruik, na een ritje autobaan van 150 km was er ruim een 1 liter olie verdwenen. Revisie is de engiste oplossing dan. Had donkerblauwe/zwarte dikke rookpluimen.
Zou wel de seals en carterontluchting eerst uitsluiten.
27 januari 2012 om 20:52 #17982561Punten van Olieverbruik Z20LET:
Meest voorkomend:
– Versleten Turbo
– geharde klepzittingen
– Versleten onderblok.Willem
28 januari 2012 om 07:31 #17982562Ik heb laatst ook mijn motor compleet gereviseerd. Zuigerveren waren spanningsloos. Sindsdien geen olieverbruik meer. Was bij mij 1ltr op 500km..
28 januari 2012 om 17:00 #17982552En wat gaat zon revisie kosten enig idee ben nu al 3300 euro lichter met alles wat er aan gedaan is .
gr peter
28 januari 2012 om 18:03 #17982563@rhani2001 wrote:
En wat gaat zon revisie kosten enig idee ben nu al 3300 euro lichter met alles wat er aan gedaan is .
gr peter
3300 euro zeg , is een berg geld. Heeft de garage niet eerst eens een onderzoek verricht waar het probleem zit. Hebben ze zomaar van alles liggen te vervangen, makkelijk verdient zo………. Zou ik het toch niet mee eens zijn.
28 januari 2012 om 18:59 #17982564pfff wordt hier niet vrolijk van als ik alles hier zo hoor goeie tips zijn welkom
gr peter
28 januari 2012 om 23:24 #17982566denk dat je aan revisie vd motor met arbeid toch wel tussen de 1500 a 2000 euro zit.
28 januari 2012 om 23:49 #17982567Ik heb bij me eigen OPC hetzelfde probleem gehad…
Turbo vervangen ging in olieverbruik toch iets beter, daarna toch besloten tot een gehele motorrevisie dus cilinderkop en de zuigerveren verv….
Voor dit alles dus alleen puur verv van mechanische delen was ik ruim 1100 euro aan onderdelen kwijt, en heb ik het zelf uitgevoerd wat ongeveer een uurtje of 20 aan werk was. Dus reken maar uit wat je dan nog aan arbeidsloon kwijt ben.
Bij mij was wel duidelijk een oorzaak aanwezig nadat hij uit mekaar lag. Div klepseals lagen los en bij 1 zuiger stonden de olieschraap veren zo vast als een huis en dat na een kleine 125000 km……
Ik hoop dat je hier wat aan heb…
29 januari 2012 om 08:32 #17982568Ik heb er eens over lopen Brainstormen, waarom bij deze Turbo motoren die olieschraapveren zo’n probleem zijn..
Ik heb toch het vermoeden dat het een beetje zit in de trekkracht bij lage toeren.
Hoe meer kracht bij een lager toerental, hoe meer zijwaardse kracht er geleverd word op de zuigers.
Hierdoor worden deze enigzins schuin gedrukt.
Waardoor de kracht op deze schraapveren, deze dus harder slijten en op een gegeven moment klem komen te zitten in de zuiger.Dit probleem zal je niet of nouwelijks met de ongeblazen varianten hebben, daar die hun volledige koppel pas boven de 3000 toeren beschikbaar hebben.
Daar komt bij dat de Turbo nog een extra zetje geeft natuurlijk..
Ik denk als je lekker door wilt rijden en je houd m dan wat meer op toeren, je dit probleem veel minder zal hebben…
Willem
29 januari 2012 om 12:14 #17982569Ben het helemaal met je eens willem….
Toch heb ik ook het idee dat de tempraturen in de verbrandingskamer ook vele malen hoger is als bij de ongeblazen motoren, waardoor de klepseals het ongekend zwaar hebben…
29 januari 2012 om 13:16 #17982570Hebben z20leh’s hier ook last van trouwens? Dat lees ik eigenlijk nooit..?
29 januari 2012 om 13:46 #17982571Zijn er al enige Z20LEH met zulke Km Standen denk dat er daarom nog niet zoveel over geschreven word… :hmmz
Ach de tijd zal het leren, weet ik wat er tedoen staat als ik een zafira B OPC zou kopen….
29 januari 2012 om 15:10 #17982572ik heb vandaag met een z20ler motor gereden.
deze motor rijd veel aangenamer dan mijn z20lehminder agresief op de lage toeren.
ik zie het nut niet van een z20leh motor om rond de 2000tr/min al redelijk wat koppel ter beschikking te hebben om paar 100 toeren later in een turbogat terecht te komen.
volgens mij vinden de lagerschalen het niet echt fijn.maar waar zit er dan het verschil tussen de motoren?
1 februari 2012 om 14:15 #17982565Heb je een u2u gestuurd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.