Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Zeer hoog brandstofverbruik opel zafira 1.7 CDTI 125 pk 2010
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2016 om 08:02 #18246286
Roetfilter die dichtzit !?
1 januari 2016 om 08:29 #18246287Bij mij is de egr klep gereinigd, roetfilter gereinigd, tank gereinigd, 4 verstuivers vervangen, 4 gloeiers vervangen, elektrische circuit van gloeien vervangen en alles opnieuw ingeregeld door bosch diesel expert.
Uiteindelijk was het in orde. Gelukkig alles onder garantie.
Nu is egr klep weer defect. Maar auto nu wel in orde.1 januari 2016 om 09:50 #18246288Nadeeltje van de moderne diesel is dat hij eigenlijk niet geschikt is om “zuinig” te rijden.
Dit omdat met zuinig rijden de zelfreinigende temperatuur niet word bereikt waardoor het inlaat trajekt verzadigd raakt met klevende roet, waardoor de kanalen vernauwen en onvlak worden, wat de stroming van inlaat lucht niet ten goede komt
Wat dan weer nadelig is voor het verbruik.
Lang leven de milieuregels.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 januari 2016 om 13:06 #18246289EGR weg laten schrijven door een tuner en regelmatig een keer flink doorrijden. Scheelt al een hoop.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
1 januari 2016 om 15:30 #18246290Schijnt niet te kunnen. Als er iemand een adres is Noord Holland weet waar dit kan houdt ik me aanbevolen!!
1 januari 2016 om 15:37 #18246291In Eemnes kan je dit laten doen. Als je ff op Google zoekt egr uitschakelen dan komt ie ergens bovenaan eruit rollen
1 januari 2016 om 15:57 #18246292AnoniemLid sinds:
1 January 1970Uitschrijven bij een 1.7 is geen optie. Storingen en ellende. Bij de 1.9 wel..
1 januari 2016 om 15:59 #18246293Dat had ik ook gehoord
1 januari 2016 om 20:06 #18246294Bij de 1,7CDTI kan de EGR niet uitschreven worden..
1 januari 2016 om 20:08 #18246295AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat had ik al vermeld..
1 januari 2016 om 22:24 #18246296ik heb morgen een afspraak staan en ze zeggen dat de egr wel weg geschreven kan worden zonder dat hij storingen geeft.
ze geven hier zelfs garantie op mocht hij storingen gaan geven.2 januari 2016 om 08:23 #18246297Zal mijn benieuwen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
4 januari 2016 om 13:08 #18246298Ik heb ook ongeveer hetzelfde maar haal een verbruik van ongeveer 1 op 14/15
Het heeft heel veel te maken dat deze motoren (A17DTR) sinds de software update van opel in 2011 ongeveer elke 200km het roetfilter gaan regenereren.
Als dit begint bij het rijden met korte stukjes dan kan dit proces telkens niet afgemaakt worden en begint elke keer weer opnieuw totdat het wel lukt. Dit kost dus zeer veel liters diesel die elke keer voor niets weggestookt worden. Let maar eens op het verbruik van je BC als dit proces aan de gang is.
Ook is het zo dat de olie veel sneller ververst dient te worden door de vele regeneraties, bij mij geeft de BC na ongeveer 10.000km aan dat er onderhoud nodig is, als de olie dan zie dan is die ook echt op.
Tevens kun je bv als je 80 rijd beter in zijn 4 rijden dan in zijn 5, auto maakt iets meer toeren maar draait soepeler en verbruikt minder……….en pas in zijn 6 vanaf 120km/h4 januari 2016 om 13:26 #18246299Ik heb een 1.7 dtj motor.
Zaterdag het roetfilter verwijderd en samen met de egr weg laten schrijven in de software en tevens 40 pk en 70 nm bij laten schrijven.
Ondertussen bijna 800 kilometer gereden en het verbruik is weer normaal terwijl hiervoor het brandstofverbruik iedere 200 a 250 kilometer gigantisch toenam.
Qua storingen kan ik nu dus nog niks zeggen maar de tijd zal het leren
Er zijn mensen hier die zeggen dat het niet kan omdat hij storingen en ellende gaat geven maar tot nu toe gaat alles goed en de tuner heeft hierop zelfs de garantie gegeven dat dit niet gebeurd en zo wel dat ik dan terug kan komen en eventueel me geld terug krijg.
De motor is zelfs stiller geworden4 januari 2016 om 13:42 #18246300Waar heb je dat laten doen?
Mijn motor heeft wel al 212.000 km gedraaid kan het dan nog steeds?4 januari 2016 om 13:48 #18246301In utrecht.
Die van mij heeft bijna 250000 gedraaid4 januari 2016 om 14:00 #18246302Welk bedrijf?
4 januari 2016 om 14:13 #18246303Hij heet pk tuning.
Weet niet waar je woont maar als je bij Google dpf of roetfilter verwijderen klikt dan komen er door het hele land die eigenlijk hetzelfde doen. Als je dan bij Google ook nog ff op revieuws of recensie kijkt met de bedrijfsnaam erbij dan zie je gauw genoeg hoe ze zijn4 januari 2016 om 18:26 #18246304Mijn Zafira (1.9cdti 120PK) is bij http://www.dieseltuning.nl OBD getuned en de EGR weggeschreven. Heb er nu al meer dan 4000km zonder problemen mee gereden. http://www.rs-tuning.nl is ook een erg goede tuner. Let wel als je een tuner zoekt dat die doet tunen via OBD, dan is het namelijk maatwerk en niet een voorgeprogrammeerde chip. Kosten zijn wel hoog, reken op rond de €500. Maar dan weet je wel dat het goed is gedaan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
10 januari 2016 om 09:51 #18246305@Tinus84 wrote:
EGR weg laten schrijven door een tuner en regelmatig een keer flink doorrijden. Scheelt al een hoop.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het flink door rijden om het inlaat traject schoon te branden is een beetje vreemd advies als je weer dat de egr klep onder vol last sluit er er dus niets warm word en schoon brand…
10 januari 2016 om 11:48 #18246306@Jones Newton wrote:
@Tinus84 wrote:
EGR weg laten schrijven door een tuner en regelmatig een keer flink doorrijden. Scheelt al een hoop.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het flink door rijden om het inlaat traject schoon te branden is een beetje vreemd advies als je weer dat de egr klep onder vol last sluit er er dus niets warm word en schoon brand…
Gaat niet alleen om de inlaat, ook over de uitlaat met roetfilter.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
10 januari 2016 om 12:57 #18246307Heb hetzelfde probleem gehad met een zafira b diesel 125 pk, hoog verbruik iets minder vermogen.
Egr klep stond open
En wastegate vd turbo zat vast!Nadat die problemen waren verholpen reed hij stukken beter en veel zuiniger!!
13 januari 2016 om 12:14 #18246308@Fridov wrote:
Welk bedrijf?
ga maar niet naar ze toe. onbetrouwbaar bedrijf die pk chiptuning uit Utrecht voorheen de meern.
uitleg in mijn eigen topic hoog dieselverbruik13 januari 2016 om 12:28 #18246309@Fridov wrote:
Waar heb je dat laten doen?
Mijn motor heeft wel al 212.000 km gedraaid kan het dan nog steeds?Pas 212.000km denk ik.
Een beetje diesel haalt wel goed 400.000km.
Als je veel korte ritten rijdt vervuild het roetfilter ook veel! sneller.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
13 januari 2016 om 12:37 #18246310Zoals eerder aangeven rijd auto 4x in de week 150 km per dag en verder inderdaad kortere stukken, Vebruik schommelt momenteel rond de 1 op 14.
Meer krijg ik er echt niet uit.
Van de week is mijn EGR klep vervangen.
Auto wordt er niet zuiniger van -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.