Zeer akelig geluid linkerachterwiel

Forumindex Forums Modellen Corsa Zeer akelig geluid linkerachterwiel

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245932
    MartinQ
      Lid sinds:
      1 December 2009

      Hoi

      Ik hoop dat iemand een idee heeft wat het volgende zou kunnen zijn:

      Ik hoor de laatste 200 km ongeveer een tjilpend geluid linksachter geloof ik.

      Met remmen wordt het minder, harder remmen verdwijnt het even.

      Ik hoor het niet heel de tijd.

      In elk geval rij net naar huis toe, kwam het geluid weer op en de laatste 40 meter voor me huis hoor ik opeens wel hele akelige geluiden, beetje kling/klang.

      Vertrouw het voor geen meter :???: :???: Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

      Gr

      Martin

      #17985400
      TedMechanic
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2007

        Ik denk dat je remvoering los zit.

        #17985401
        MartinQ
          Lid sinds:
          1 December 2009

          Ok thanks, zal er zo even naar kijken. Iemand nog meer ideeen?

          #17985402
          MartinQ
            Lid sinds:
            1 December 2009

            Wat ik me trouwens afvraagde: Stel dat het idd de remvoering is die los zit, kan ik dan ook de remschoenen eruit halen en naar de garage rijden? Kan dat kwaad?

            #17985403
            TedMechanic
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2007

              Dat kan zeker kwaad, want dan duw je je zuigers uit de wielremcilinders en dan trap je je pedaal op de bodem. En zit je hele trommel vol met remvloeistof.

              Even de trommels eraf om te kijken of het echt zo is en dan meteen de schoenen vervangen.

              Als je er niet bekend mee bent hoe dat moet, dan kan je beter voorzichtig naar de garage rijden.

              #17985404
              MartinQ
                Lid sinds:
                1 December 2009

                @TedMechanic wrote:

                Dat kan zeker kwaad, want dan duw je je zuigers uit de wielremcilinders en dan trap je je pedaal op de bodem. En zit je hele trommel vol met remvloeistof.

                Even de trommels eraf om te kijken of het echt zo is en dan meteen de schoenen vervangen.

                Als je er niet bekend mee bent hoe dat moet, dan kan je beter voorzichtig naar de garage rijden.

                Daar was ik dus al bang voor :P Dat er dan idd zoiets gebeurt.

                Geloof dat het morgen droog is, dus dan ga ik even kijken. Thanks voor je hulp :D

                #17985405
                MartinQ
                  Lid sinds:
                  1 December 2009

                  Ben net bezig geweest met de Corsa. Ik heb wat foto’s gemaakt.

                  Mag wel duidelijk zijn dat het wiellager linksachter versleten is :mrgreen:
                  Ik heb die bout waar de borgpen doorheen zit iets strakker gedraaid dan handvast, omdat ie zo wat beter ronddraait geloof ik en zodat ik er tenminste mee naar de garage kan rijden. In elk geval als ik de trommel ronddraai loopt ie op sommige punten vast. Dan weer niet, dan weer wel, en dan blijft ie vervolgens netjes ronddraaien.

                  Totdat ik de trommel achterruit draaide, toen liep ie heel stroef. En daarna weer soepel, dus toen maar het wiel erop gezet, vervolgens nadat het wiel er weer op zat paar keer gedraaid en hij draait nu tenminste even soepel zodat ik ermee naar de garage kan.

                  Hier de pics:


                  Die rode ring zit trouwens rechtsachter gewoon nog aan de binnenkant van het wiel ipv zoals linksachter, op de naaf van de trommel. Dat hoort ook niet toch? Tevens ook diepe groeven in deze ring.


                  #17985406
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    De rode ring is gewoon je centreerring, dus dat is gewoon oke. Lekker laten zitten.

                    Dat je trommel soms stroef loopt komt niet door de bout hoor! Maar dan komt je trommel soms tegen je remschoenen aan. En dat ie achteruit moeilijk draait komt om dat de remschoen oplopend is dus dat hoort zo ;) Je moet NIKS los of losser draaien en dan gaan rijden, is levensgevaarlijk! Draai alles wat je los gedraait hebt weer vast en ga dan naar de garage en haal het daar uit elkaar.

                    #17985407
                    Jurgen
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 September 2007

                      wiellager vast draaien moet je idd even gevoel voor hebben. Wat ik dan doe, is de moer erop draaien, wiel erop zetten met 2 bouten en dan een beetje trekken aan het wiel om te voelen of er nog speling is. Is dit wel het geval, draai je de moer een klein slagje verder en probeer je het nog een keer. Is de speling weg en draait het wiel nog gewoon soepel, dan doe ik de splitpen erdoor. Een trommelrem mag in ieder geval niet aanlopen als je deze vooruit draait.

                      #17985408
                      MartinQ
                        Lid sinds:
                        1 December 2009

                        @martklanderman wrote:

                        De rode ring is gewoon je centreerring, dus dat is gewoon oke. Lekker laten zitten.

                        Dat je trommel soms stroef loopt komt niet door de bout hoor! Maar dan komt je trommel soms tegen je remschoenen aan. En dat ie achteruit moeilijk draait komt om dat de remschoen oplopend is dus dat hoort zo ;) Je moet NIKS los of losser draaien en dan gaan rijden, is levensgevaarlijk! Draai alles wat je los gedraait hebt weer vast en ga dan naar de garage en haal het daar uit elkaar.

                        Ik heb de bout juist ietsie vaster gedraaid :P Zodat er wat minder speling is, en ik geloof dat ie nu ook soepel rond blijft draaien.

                        Ga er overigens woensdag mee naar de garage, dan gaan er gelijk nieuwe remschijven + blok voor op.

                        #17985409
                        MartinQ
                          Lid sinds:
                          1 December 2009

                          @*Jurgen* wrote:

                          wiellager vast draaien moet je idd even gevoel voor hebben. Wat ik dan doe, is de moer erop draaien, wiel erop zetten met 2 bouten en dan een beetje trekken aan het wiel om te voelen of er nog speling is. Is dit wel het geval, draai je de moer een klein slagje verder en probeer je het nog een keer. Is de speling weg en draait het wiel nog gewoon soepel, dan doe ik de splitpen erdoor. Een trommelrem mag in ieder geval niet aanlopen als je deze vooruit draait.

                          OK thx, handig om te weten voor de volgende keer.: Dan heb ik de bout denk ik wel goed vastgedraaid, want er zat voordat ik het wiel eraf haalde meer speling op, en nu minder en het wiel draait soepel rond.

                          #17985410
                          MartinQ
                            Lid sinds:
                            1 December 2009

                            Nog een vraagje:

                            Zojuist de Corsa weggebracht voor reparatie.

                            Maar voordat ik wegreed zag ik wel een opgedroogd plasje liggen onder de auto, net voor de achterwielen zeg maar. Beetje achtermidden zeg maar.

                            Ook merkte ik dat me koppeling wel heel erg licht gaat. Een beetje te licht, maar hij koppelt en ontkoppelt verder wel goed.
                            Heb nu wel een week in een andere auto gereden(Citroën Xsara) maar geloof niet dat het daardoor komt(ontwenning zeg maar).

                            Iemand enig idee? Het kan tussen me oren zitten hoor, maar ik denk eerlijk gezegd van niet, want toen ik de koppeling intrapte voordat ik hem starte dacht ik eigenlijk van dat de kabel gebroken was ofzo, zo licht.

                            #17985411
                            patrickww
                              Lid sinds:
                              27 October 2011

                              net voor de achterwielen? misschien remleiding of slang die lek is

                              #17985412
                              MartinQ
                                Lid sinds:
                                1 December 2009

                                @patrickww wrote:

                                net voor de achterwielen? misschien remleiding of slang die lek is

                                Het lag wel in het midden van de auto zeg maar dus niet vlakbij de wielen, maar hij remde verder goed zoals altijd, had gewoon nog de remdruk die ik altijd heb.

                                #17985413
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Koppeling heeft niks met de remolie te maken…

                                  een goeie Corsa-B koppeling gaat HEEL licht…

                                  had het van de week ook met een X12XE met vrijwel nieuwe koppeling erin, dat voel gewoon eng aan… zo licht die gaat.

                                  Willem

                                  #17985414
                                  Jurgen
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 September 2007

                                    Idd, als ik van mijn Corsa A in de Corsa B stap van m’n ouders, trap ik vrijwel altijd de eerste keer het pedaal zowat door de bodem ;) Ik denk dat het gewoon tussen de oren zit, omdat je auto nu niet helemaal optimaal is, ga je ook op andere dingen letten. Wat dat plasje betreft, ik zou de garage even goed de remleidingen en nippels laten controleren, een plasje onder de auto is nooit goed natuurlijk ;) Heb je niet zelf gesmeerd met vet of wd40 op die plek terwijl je met de remtrommel bezig was?

                                    #17985415
                                    MartinQ
                                      Lid sinds:
                                      1 December 2009

                                      Nope, maar inmiddels vandaag weer gekeken, maar zie er nu niks onder liggen.

                                      En dat van die koppeling zat inderdaad tussen me oren. Ben er nu weer helemaal aan gewend, had niet verwacht dat een weekje in me pa z’n wagen rijden me zo zou verpesten haha :jerry

                                      Thx voor alle tips weer gasten. :)

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.