Zakkend raam

Forumindex Forums Modellen Astra Zakkend raam

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242064
    AG-B
      Lid sinds:
      12 March 2011

      Een tijdje geleden toen ik mijn auto aan het wassen was viel me op dat de raam van het achterportier aan de binnenkant een beetje nat was geworden. Voor de duidelijkheid, de voorportieren zijn elektrisch, achter niet. Ik heb toen het raam nog eens goed naar boven gedaan en dacht dat iemand hem niet goed dicht had gedaan ofzo.

      Nu, 3 weken later (bijna weer tijd voor een wasbeurt) staat het raam weer op een kiertje. In de tussentijd heb ik geen passagiers vervoerd. Het raam zakt dus uit zichzelf wat naar beneden. Heeft iemand toevallig een gelijksoortig probleem gehad en (hopelijk) opgelost?

      #17926076
      xladage
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2008

        Kan dat de houder / arm van het raam niet meer goed is. moet je de binnenbekleding losmaken

        #17926077
        KadAstra-EF
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 July 2010

          Ik heb dit ook wel gehad met mn F.
          Ik heb toen de raamslinger eraf gehaald en in een horizontale positie weer teruggeklikt.
          Het probleem is nu voorbij.

          Ik heb het sterke vermoeden dat door alle trillingen van de auto het raamslinger langzaam naar beneden zakt waardoor het raam dus een beetje opengaat. Monteer dus de raamslinger zodanig dat als het raam helemaal dicht is de raamslinger niet meer naar beneden kan zakken. (dus in horizontale positie)
          Het probleem is dan vast over.

          EDIT:

          Hier het “How-To” topic van mij king: over het verwijderen van deurpanelen en raamslingers:

          viewtopic.php?f=78&t=148842

          Rik ;)

          #17926078
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Dan zijn de geleiders wat ruim….de boel een beetje aanknijpen zodat het geheel wat strakker inelkaar schuift zou al een heel eind helpen.

            #17926079
            AG-B
              Lid sinds:
              12 March 2011

              @KadAstra-EF wrote:

              Ik heb het sterke vermoeden dat door alle trillingen van de auto het raamslinger langzaam naar beneden zakt waardoor het raam dus een beetje opengaat.

              Dat idee had ik ook, dus dat zal ik in eerste instantie maar eens proberen. Zo niet, dan gaan de deurpanelen er af. Het gaat maar om millimeters, maar een natte achterbank is toch niet plezierig (om maar niet te spreken van inbraakgevoeligheid).

              @Fearless wrote:

              Dan zijn de geleiders wat ruim….de boel een beetje aanknijpen zodat het geheel wat strakker inelkaar schuift zou al een heel eind helpen.

              Om de geleiders aan te knijpen moeten de deurpanelen er ook af?

              Alvast bedankt voor de input en als iemand nog andere ideeën heeft hoor ik het graag. Ik ga ermee aan de slag.

              #17926080
              KadAstra-EF
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 July 2010

                Ben je er al mee bezig geweest ?

                Rik ;)

                #17926081
                AG-B
                  Lid sinds:
                  12 March 2011

                  Hey Rik, helaas de laatste tijd niet veel tijd gehad. Ik houd het wel steeds in de gaten, en ben in ieder geval nog van plan om de raamslingers te verhangen. Deurpanelen verwijderen doe ik liever niet indien dat niet direct nodig is. Misschien dat ik van het weekend eindelijk eens kan kijken :D

                  #17926082
                  derartz
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 January 2011

                    @AG-B wrote:

                    Hey Rik, helaas de laatste tijd niet veel tijd gehad. Ik houd het wel steeds in de gaten, en ben in ieder geval nog van plan om de raamslingers te verhangen. Deurpanelen verwijderen doe ik liever niet indien dat niet direct nodig is. Misschien dat ik van het weekend eindelijk eens kan kijken :D

                    het is zeker druk bij de sligro ;)

                    #17926083
                    KadAstra-EF
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 July 2010

                      -offtopic werkt ie daar ? :jerry -offtopic

                      Rik ;)

                      #17926084
                      derartz
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 January 2011

                        ghehehe

                        #17926085
                        TheGeneral
                          Lid sinds:
                          21 February 2010

                          Waar de techniek ophoud gaan kit en plakband verder :D

                          #17926086
                          AG-B
                            Lid sinds:
                            12 March 2011

                            @derartz: hahaha ja zeker, altijd druk ;)

                            @Rik
                            : Jup, afdeling ICT :D

                            @TheGeneral
                            : True, ducktape doet wonderen.

                            Back to topic, ik weet voor nu voldoende (alleen nog tijd en zin vinden). Iedereen bedankt :D

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.