ZAFIRA Y20DTH

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) ZAFIRA Y20DTH

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    icecreampje

Hoi :wub , wij hebben een half jaartje geleden via ons schoonbroer zijn Opel Zafira gekocht.
      Maar de laatste maand doet hij erg raar, namelijk tijdens het rijden sputtert en hottert hij regelmatig tijdens het rijden.
      Mijn man heeft dan gelijk een nieuwe dieselfilter gestoken, olie ververst enz… Dat heeft dan eventjes goed gegaan, maar nu gaat het helemaal mis.
      Ik ben dan vandaag bij iemand langs geweest, en die heeft de auto eens aan de computer gehangen om hem uit te lezen.
      Met als gevolg de volgende fouten:
      ZAFIRA Y20DTH
      P 0195 1
      P 1222 A
      P 0335 D
      P 0340 D
      Kan er mij iemand aub uitleggen wat deze betekenen, ik moest ze eens opzoeken op Google, maar ik geraak er niet zo goed uit wijs.
      Txs icecreampje :wtf :cry :cry

Dolby
      Deelnemer

Even snel via google gezocht. EN vond dit. Bij deze persoon is het opgelost door een nieuwe accu. Maar het vermoeden is dat de ECU (motorcomputer) kapot is.

===========================================
        Wagen valt stil tijdens het rijden met volgende DTC’s:
        P1222 -(A) , P0340-(D) , P0340-(A) , P0335-(D)
        Wissen en hij start terug voor soms 2 weken.
        Er staan 200dkm op.
        Mijn vermoeden is de pomp met ECU (PSG16), is er iemand die dit al eerder heeft gezien bij een PSG16?
        ===============================================================================
        ik heb 1 keer gehad dat er sluiting in de originele accu zat terwijl de motor goed start met defecte accu, accu vervangen en probleem opgelost, maar ook de ECU gaat wel eens defect kun je het beste AC tronics in almelo even bellen of hun het probleem kennen en computerreparatie kunnen doen
        ===========================================================================

Succes met het probleem.

icecreampje

Bedankt voor uw snelle reactie,
          ik ga vandaag nog langs bij de garage en zal alles uitprinten wat ik heb gevonden.
          Ik had ook nog op deze site, http://ecu-rc.nl/control/1719/zafira-y2-2dtr–0-281-010-717/?tid=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
          http://ecu-rc.nl/control/479/keywords-deel-4-abs-audi-bmw-opel-mercedes-volvo-etc-/?tid=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
          dit gevonden.
          Weet niet of dat dat juist is.
          Txs Icy :wub

icecreampje

Kan er iemand mij zeggen waar dat de injectors of ook inspuiting genoemd, zich juist bevinden in de motor?
            OPEL ZAFIRA
            Fabriekstype: T98Monocab
            Bouwjaar: 2004
            Motorinhoud: 1995 cm³
            Motorvermogen: 74 kW
            Icy :wub

icecreampje

Hoi :wub
              Is er iemand die misschien weet op welke sites ik 2de hands auto onderdelen kan bestellen?
              Ik zoek namelijk een EGR klep voor de auto: Opel Zafira 2.0-16V DTi
              Bouwjaar: 2004
              Carrosserie: 5-deurs Bestel
              Brandstof: Diesel
              Chassisnummer (VIN):wolotgf7542097349(01)
              Gewicht: 1380 kg
              Eventuele extra info: 101KW
              Tweedehands aub, Dank u

Dolby
              Deelnemer

EGR kun je beter nieuw of gereviseerd pakken anders als je pecht hebt komt je probleem snel terug.

Kijk eens bij GM-tuningparts in Best die heeft goede producten en vooral zeer betrouwbaar en erg vriendelijk.
                site http://www.gm-tuningparts.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

icecreampje

Heb nieuwe egr klep laten plaatsen, heb nieuwe dieselfilter en luchtfilter geplaatst. en wilde olie vervangen, maar nu draaid mijn carterplug zot of door.
                  Heb al 4 verschillende nieuwe gekocht maar passen niet, heeft iemand daar een oplossing voor??
                  Txs Icy :wtf

sjoerdie
                  Deelnemer

dealer heeft wel de goede.

of je draad in de pan is aan gort

Dolby
                    Deelnemer

Ahhh wat een dikke pech zeg. Hoop dat je het probleem kunt oplossen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.