Zafira wegens gezinsuitbreiding……….

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira wegens gezinsuitbreiding……….

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Frido

Hallo lieve mensen,

Ik stel me even voor, mijn naam is Frido. 49 jaar en ik woon in Maastricht sinds een half jaar.

Sinds een half jaartje een Zafira A voor de deur staan, de 205 GTI werd wat klein en
      m’n rug speelde op in een lage auto.

Nu superblij met de Zafira, lekker hoge zit en veel ruimte.

Ik kom wel wat PK’s te kort met een 1600 maar ja, ik ben geen 20 meer, de oude man
      moet het rustig aan gaan doen.

Ik ben nog wel op zoek naar een betere stoel, mogelijk een Recaro, ik heb overwogen een OPC te kopen maar dan ga ik weer te hard rijden…….

veel veilige kilometers…..

midnight black
      Deelnemer

Welkom hier! Dat is een flinke stap van zo’n lekker compact scheurijzertje (ik heb er ook ooit een gehad :D ) naar een ruime degelijke gezinsbak.
        Veel plezier met de auto.

tijgetje57
        Deelnemer

Ik heb nog een OPC te koop, je hoeft niet altijd hard te rijden in een OPC hoor. Je kan ook gewoon normaal gasgeven en de cruisecontrol gebruiken. Maar als hij lekker warm is gereden kun je wel hem wel een keertje de sporen geven natuurlijk.

Auto’s met een iets groter vermogen rijden fijner vind ik, komt ook iets beter van zijn plek in een grotere auto.

duncs

Tijgetje ik ben het met je eens :D
            Ook de 2.2 wil lekker van zijn plaats komen…nu nog als hij goed warm is eens een stoplicht sprintje proberen :D

Frido

Zou wel leuk zijn Tijgertje, ik weet niet wat je wil hebben voor de OPC ?

Ik had een offerte aangevraagd bij een dealer voor inruil, ik had een OPC gezien uit 2003 voor 4750, komen ze met een voostel dat ik maarliefst 3200 voor m’n Zafira uit 2005 terugkrijg. viel “een beetje” tegen, ik heb er een half jaar geleden een kleine 6000 voor betaald….ik dacht eigenlijk aan gelijk oversteken………..

Ik denk dat ik beter voor een recaro stoel kan gaan kijken, de 1600 bevalt op zich prima, ‘t rijdt wel lekker rustig en zuinig.

Alleen ben ik al een aardig tijdje aan het zoeken naar de juiste stoel, er staan er wel een paar op MP maar
              met m’n slechte rug kan ik geen al te lange afstanden afleggen. Er staat er 1 in Sittard, voor €250 ik woon zelf in Maastricht. Zit ik alleen met de plaatsing met het juiste frame en gebrek aan airbag.

Ik zou misschien wel naar die “Piet” van het stoelenpaleis in Arkel kunnen gaan maar of dat wat is weet ik ook niet. ook voor mij een behoorlijke afstand ( 120 Km heen en 120 Km terug……)

Dit is wellicht wel wat voor een ander draadje op het forum………….

De standaardstoel zit op zicht niet slecht maar het kan ongetwijfeld beter, ik ben nogal stevig gebouwd, in de lengte dan…………….

duncs

Naar welke dealer ben je geweest??? in M’tricht of net erbuiten (check mijn avatar ;) )
                Die heeft ook nog een hele mooie 2.2 staan bijna hetzelfde als die van mij.

Frido

Vriendelijk bedoeld van je, meneer duncs, ik ben al eens naar een witte automaat wezen kijken in Berg en Terblijt, tjsa, bleek een “Chevrolet”te zijn uit Brazilië, beetje nepperig en slordig overgespoten stootstrips, de verfzweem zat op de zwarte achterbumper, zeer slordig. Ik had daardoor niet zo’n heel goede indruk van Bergsteyn………..

Verder schiet ik met die 2.2 niet zo veel op, ik rijdt nu een 2005 er en het enige “probleem”dat ik heb is de stoel.
                  Die 2.2 heeft hetzelfde interieur als de mijne en bovendien niet de ingebouwde navie die ik wel heb, dat zou een stap achteruit zijn voor me dus.

Die dealer die me dat fantastiche bod deed van 3200 was via internet en zat in Ede.

Ik heb net weer een OPC gezien in Kessel, via marktplaats, ook weer online een offerte aangevraagd net zoals bij die andere, eens kijken wat er uit komt, is eigenlijk gewoon een experimentje om te kijken wat ze zoal geven voor een 1.6 Maxx Cool uit 2005.

duncs

Oké…het was een idee ;)
                    Kessel is hier dicht in de buurt en er staan er 2 een blauwe en zilveren.
                    1tip…als je voor de zilveren gaat,die heeft ook een vestiging in maastricht ;)

Frido

Op die blauwe in kessel bij Lex Roelofs krijg ik 4250 terug voor de 1.6, met 750,00 bijbetalen kan de opc van mij zijn.

mmmm verleidelijk……….

duncs

Zeer verleidelijk zelfs :) ….te verleidelijk…ik zeg doen :D

duncs

En Maastricht-Kessel is maar een klein uurtje.
                          Ik rijd Roggel-Maastricht in 45min.

Frido

Tja,

Eerst moet moeder de vrouw het goedvinden……..

Bovendien gaan we over een paar maanden verhuizen en moeten we elke cent opsparen, lastig.

Ik denk dat ik ook wel hogere kosten heb met een OPC, lijkt me. Nu zit ik zelf met een uitkering en is m’n
                            vrouw ook net ontslagen, dus het gaat niet echt lekker. Of ik nu dit soort dingen moet doen weet ik niet.

Maar ja, ik kan voor dat geld ook een mooie Recaro/Scheel/ASS stoel in m’n 1.6 zetten, hm dilemma…..

NOT !

midnight black
                            Deelnemer

Ik kijk ook wel eens naar een OPC, (heb zelfs toestemming om er een te halen ;) ) maarja ben eigenlijk toch best heel blij met mijn probleemloze 2.2 :wub
                              en inderdaad OPC kost je op zeker meer per km.

Frido

Ik voel een vette midlife crisis aankomen……… :shock:

tijgetje57
                                Deelnemer

Ik kan je vertellen wat een OPC meer kost. Dat is benzine, als je netjes rijdt dan kom uit op 1 op 12/13 snelweg. Rij je stadswegen dan komt hij uit op 1 op 10.

Qua onderhoud heb je ook gewoon distributie met waterpomp in hetzelfde circuit, filters, olie, bougies zijn hetzelfde qua prijs.

Ik heb mijn zafira om de 15 dkm een beurt gegeven, maar dat komt door de Astra OPC I die ik hiervoor had. Die had een onderhoudsinterval van 15 dkm. Bij de zafira claimen ze om de 30 dkm. We hebben hem in 2009 gehaald, in die tijd heb ik een aantal cosmetische zaken aangepakt o.a. bumper achter vervangen en voor en achter spuiten.

Maar het nodige waren: Remmen rondom, einddemper, turbo met speciale bout, Airco onderhoud, distributie + waterpomp, ashoes bij versnellingsbak en uiteraard om de 15 dkm een beurt met olie en alle filters.

Zo houdt je een auto netjes.

BTW: hij is te koop, kleur zilver/grijs metallic.

midnight black
                                  Deelnemer

Poeh das alvast zeker niet onzuiniger als mijn 2.2…

tijgetje57
                                    Deelnemer

Het model Zafira A met een 2.2 is niet veel zuiniger inderdaad. Ze verschillen niet veel qua verbruik, wel qua vermogen king:

Maar ook het rijden met groot vermogen onder je kont went!!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.