zafira tourer weerstand in neutraal stand stuur

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) zafira tourer weerstand in neutraal stand stuur

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273550
    RSP
      Lid sinds:
      18 September 2015

      Ik rij een 1.6 CDTI Zafira tourer.
      Het is mijn tweede Tourer, ben zeer positief over de auto.
      Eén ding bevalt me minder: op de snelweg, in de neutraal strand geeft het stuur bij kleine correcties weerstand. Alsof je ergens doorheen moet duwen. Met als gevolg dat je te veel stuur correctie geeft en feitelijk enigszins slingert.

      Het is niet altijd het geval.
      De auto heeft nu 30000 km gelopen. De eerste 20.000 kwam het niet voor. Daarna vaak wel , maar soms ook niet.

      Mijn vorige Tourer had het zelfde. Daarmee heb ik 220000 km gereden, de laatste 100000 km kwam het niet meer voor.

      Herkent iemand dit ?

      Belangrijker: kan het opgelost? De garage zegt dat het normaal is. Dat lijkt mij niet !

      #18296483
      Opeldriver75
        Lid sinds:
        20 October 2015

        Herkenbaar probleem. Ik rijd sinds deze zomer een nieuwe zafira tourer 1.6cdti en ervaar hetzelfde gevoel op de snelweg. Het lijkt net alsof het stuur even blijft ‘plakken’. Heb er nu 12000km opzitten, maar heb het idee dat dit pas na 8000km zich voor het eerst voordeed. Sindsdien consequent, ook na monteren winterbanden vorige week.
        Ga het toch maar eens melden bij de dealer.

        #18296484
        Chris88
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 February 2015

          Even langs de dealer.. Betreft een software update..heb ik ook gehad bij mijn astra st

          #18296485
          Opeldriver75
            Lid sinds:
            20 October 2015

            @Chris88, Software update voor stuurbekrachting inderdaad, bedankt voor de tip! :thumb

            #18296486
            Opel_Bjorn
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 May 2008

              Mijn Sports Tourer had het ook en die heeft vorig jaar de update hiervoor gehad. Echter nu het koud word krijgt hij er weer last van en is hij hiervoor weer binnen gedaan in de garage. Ik vind dit extreem vervelend!

              #18296487
              JWB2014
                Lid sinds:
                8 July 2014

                Hallo RSP,

                Ik heb het twee keer gehad met een Zafira Tourer.
                Eerste maal bij ongeveer 10.000 km en tweede maal bij 80.000 km.
                Dit gemeld bij de garage en eerst werd het stuurwiel gekalibreerd, dit hielp echter niet.
                In beide gevallen is het stuurhuis vervangen! daarna geen probleem meer.

                #18296488
                Chris88
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 February 2015

                  ik dacht het ook al te merken nu mijn winterbanden eronder liggen.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.