Zafira Tourer achteruitrijcamera

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira Tourer achteruitrijcamera

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254577
    ZafirArt
      Lid sinds:
      7 May 2011

      Sinds kort heb ik een Zafira Tourer met Park-Pilot en Navigatie, af-fabriek.
      Echter zonder achteruitrijcamera.
      Nu las ik op http://www.opel.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; onder accessoires, dat achteraf inbouwen van de camera mogelijk is.

      Moet er na inbouw de camera nog vrijgeschakeld worden in de software ?

      Op http://www.opel.de” onclick=”window.open(this.href);return false; staat bovendien dat de camera werkt via een extra kabel 13346076.

      Weet iemand of dat zo is en waarom staat het niet vermeld bij opel NL ?

      #18097322
      Astraaa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Camera kan achteraf worden ingebouwd. Dit kan via de delaer, deze heeft er een set voor.
        De software zal ook via de dealer moeten worden geactiveerd mbv een speciale vci code.

        Heb dit ooit eens gedaan. Het is veel werk, maar wel te doen.

        #18097323
        Mustangdriver
          Lid sinds:
          20 August 2012

          Stond zeker in de Prijslijst en volgens mij ook in de carconfigurator.

          In september in de accessoires-lijst voor 165 Euro exclusief montage! Dit zou bij mijn dealer zo’n 300 Euro zijn. Totaal dus ca. 465 Euro.

          Optie achteruitrijcamera ‘af fabriek’ is 30 Euro duurder, maar dan wel inclusief Park Expert, Dode hoek waarschuwing en Elektrisch inklapbare spiegels.
          De reden lijkt mij dus dat je dit beter ‘af fabriek’ had kunnen doen. :hmmz

          #18097324
          ZafirArt
            Lid sinds:
            7 May 2011

            Ik heb een gebruikte Zafira gekocht met af-fabriek de ParkPilot en Navi ;)
            Het achteraf inbouwen lijkt me eenvoudig ?? door de achterklepbekleding te demonteren en
            dan de camera naast greep in te bouwen. Ik gok dat een uitsparing is waar nu een dummy plaatje zit of zoiets.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.