Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Zafira Tourer.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 december 2011 om 20:26 #17243854
Hallo iedereen!
Ikzelf rijd met een Astra G Bertone, daarom niet actief in dit deel van het forum.
Ik heb een vraagje ivm de nieuwe Zafira Tourer.Mijn vader rijd momenteel met een Zafira A, nu wil hij binnen een klein jaar
een Zafira Tourer aanschaffen.Vraag 1: Hij zou graag een Zafira Tourer van de stockwagens nemen, hoelang zal het ongeveer duren voor de Zafira Tourer als stockwagen beschikbaar is? Ik gok zelf ergens rond de zomermaanden?
Vraag 2: De wagen zal vooral gebruikt worden om elke dag +- 80 km van en naar het werk te rijden.
Dit gebeurd vooral op wegen van 50/70 km/u. Ook zal de wagen gebruikt worden om in de zomermaanden
op reis te gaan naar de Alpen. Een vrij lange reis dus.Met deze gegevens in gedacht, voor welke brandstof zouden jullie dan gaan?
Diesel of Benzine?Momenteel zit er in de Zafira A een dieselmotor, maar de roetfilter schijnt geen aanwinst te zijn
in de nieuwe dieselmotoren…Alvast bedankt!
Groetjes.
3 december 2011 om 15:20 #17953965Niemand?
4 december 2011 om 11:00 #17953966De dealer kan je hier veel over vertellen
Diesel of benzine???
Op internet zijn hier handige omreken tabellen voor
Google: ”omslagpunt diesel of benzine”4 december 2011 om 11:06 #17953967Vergeet niet de Diesel prijs komt aardig in de buurt van de benzine en dat tegenover
de hogere wegenbelasting tussen benzine of diesel…..4 december 2011 om 15:48 #17953968keus voor diesel of benzine kan ook nog worden bepaald of je er wel of géén trekhaak onder hebt. En wat of je dan aan die trekhaak hangt. ‘t Koppel van de diesel is anders dan van de benzine Zafira…
4 december 2011 om 16:00 #17953969Er komt wel een trekhaak onder, maar enkel om een ongeremde aanhangwagen te trekken.
Dus geen onnoemelijk gewicht.Momenteel neigen we meer naar de benzine kant.
Ik heb via een test dus berekend, en jaarlijks zou een dieselwagen 63 euro goedkoper zijn.
Maar dan heb je wel het risico dat de roetfilter na x-jaar vervangen moet worden wat op
een gigantische kost neerkomt.. daar gaat je winst dan.En ja, aan de pomp moet je al heel wat km’s doen om het eruit te rijden…
Groetjes.
6 december 2011 om 18:02 #17953970Pff, 63 euro. Vergeleken met de andere kosten van een vrijwel nieuwe auto helemaal niets dus. En heb je er b.v. al mee gerekend dat het prijsverschil tussen benzine en diesel in het buitenland anders zal zijn waardoor het misschien zelfs minder dan 63 euri is?
Dan zal een eventueel verschil in afschrijving prijstechnisch belangrijker zijn. Wat kost een benzine nu en wat levert ie op met zeg 120 dkm op de klok? En wat is dat bij een diesel? Of blijft pa er lang mee rijden en moeten we richting 3 ton gaan denken? En is de Opel diesel van tegenwoordig een beetje een lekker blok? Een jaar of 15 geleden eens een Vectra diesel gereden. Prima blok …. voor een tractor ;)
7 december 2011 om 09:46 #17953971ik zou ook veer een bezine uitvoering gaan, NOOIT geen diesel meer, of het moet een oldtimer zijn.
te storings gevoelig naar mijn zin en dat roetfilter is ook geen verbetering, eerder een verslechtering.
zeker als je alles opteld en dan op het eind 63 euro overhoud………7 december 2011 om 16:41 #17953972@hennyw wrote:
ik zou ook veer een bezine uitvoering gaan, NOOIT geen diesel meer, of het moet een oldtimer zijn.
te storings gevoelig naar mijn zin en dat roetfilter is ook geen verbetering, eerder een verslechtering.
zeker als je alles opteld en dan op het eind 63 euro overhoud………De Zafira B 2.2 benzine van mijn was ook geen toppertje…….
Ook veel storingen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.