Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 maart 2010 om 21:06 #17613778
Ik wil meer foto’s!
30 maart 2010 om 06:17 #17613779tja er is niet veel aan te zien hoor.
Maar de turbo zit erop, de lekkage bij de nieuwe was bij de retourleiding. Maar die is nu ook goed dicht gemaakt. Nieuwe pakking erin en klaar.
Maar de turbo en onze auto was al volledig voorzien van het (nieuwe) koelpakket. Blijkt dus zo te zijn dat als je auto van voor een bepaalde jaar/maand is dat het er niet op zit. Maar een auto van 2004 zit het al op.
Dus ik heb het over, weet alleen nog niet of ik het terug zou kunnen brengen.
De auto was zelfs zover voorbereid dat het demonteren was, schoonmaken, nieuwe tapeinden erin zetten met vet. Boel erop hangen en vastdraaien. Klaar. Zelfs de aansluiting voor het water/olie zat al goed.
Als er iemand is die interesse heeft in de koelmodificatie. mag hij alles hebben voor een bedrag van 180 euro. Wil er geen winst op maken geld eruit is voldoende. Normale prijs 230 euro incl btw.
De auto rijdt weer als een zonnetje en het turbo geluid is heel erg veel anders. En hij trekt iets harder en langer lijkt het wel, maar ik kan mij vergissen. En het aller geweldigste puntje is: Hij stinkt niet meer!!
30 maart 2010 om 09:26 #17613780Stinkend goed man , het is een 1 op 1 wissel idd ,
en de koelset is erg populair.groet Marcel.
30 maart 2010 om 10:48 #17613781Bericht dat betaling bij Regal is aangekomen :D Kom maar op met die LEH !
9 april 2010 om 11:09 #17613782hallo tijgertje,
Ik heb interesse in het koelpakket. lees je PM.
8 juni 2011 om 20:11 #17613784hallo allemaal,
bij mijn zaf opc uit 2003 had ik ook een oil lucht en veel oil verbruik.
nu is bij mij de turbo vervangen door een rev. (leh)(was let)
ook het tstuk van ontluchting aan achterzijde motor was stuk en vervangen.
maar nu ruik je nog een oil lucht alleen niet zo erg meer maar teveel dat het stoort.
hier op het forum lees ik over klepsails verhard /verdroogt .
deze zijn nog niet verv. maar wat zou dat kosten bij de opel garage ?
of kan het nog wat anders zijn ?
WEL HEB DE MOTOR VEEL CARTER DRUK TEVEEL
hoor het graag groeten jordy9 juni 2011 om 04:29 #17613785Hoi Jordy,
zou eerst maar eens kijken of je het blok schoon kan maken, zodat de oude olie resten weg zijn.
Mocht dit het geval zijn, bij mij stonk het ook nog wel even hoor naar de verbrande olie nadat alles vervangen was. Rij er nog even mee door zou ik zeggen.
Als je klepseals verhard zijn dan verbruikt hij ook olie. Ik zou dit in de gaten houden en een fles olie voor de zekerheid altijd bij de hand houden.
10 juni 2011 om 19:57 #17613786dankje tijgertje ,
klepdekselpakking is al vervangen en heb nu 600 km gereden en nog geen olieverbruik was de laatste tijd zeker anders.
en de meeste olie is al van het blok af , hopen op vooruitgang.groeten jordy
27 juni 2011 om 19:55 #17613787@ tijgertje Heb net door het topic gezwoegd pff was wat 6 pagina’s maar was na vervanging turbo probleem opgelost !!??!!
Die van mij drinkt een ltr per maand en rookt behoorlijk , maar lees hier en daar toch ook dat het de klep seals kunnen zijn en nu weet ik het niet meer (had bijna een leh laten monteren) :-? . Weet jij misschien hoe ik hier buiten de intercooler na zien achter kan komenmvg Dennis
31 juli 2011 om 18:40 #17613788Je kleppenseals, tja, als je alles hebt bekeken.
En alles is dicht en je intercooler en slangen zijn droog dan kan het haast niks anders zijn.
Zit de juiste olie er wel in??
Mijn issue was opgelost m.b.h.v. turbo vervangen. Was wel dure hobby.
13 september 2011 om 19:32 #17613789ik heb het ook 9 van de 10 x zijn het de kleppen seals worden bij mij woensdag gedaan
bekend probleem bij opel opc27 september 2011 om 18:35 #17613783Marco39:
Heeft het vervangen van de seals nu echt het probleem opgelost?
Of zijn er meer forumleden die kunnen aangeven of het vervangen van de seals nu echt het olieverbruik/roken probleem heeft opgelost?
Zoja wat waren de kmstanden dat dit probleem ontstond?
En wat kost deze reperatie (zonder de cilinderkop te demonteren)?Ik hoor het graag, ik heb n.l. hetzelfde probleem.
1 oktober 2011 om 15:18 #17613790@Esox Lucius wrote:
Marco39:
Heeft het vervangen van de seals nu echt het probleem opgelost?
Of zijn er meer forumleden die kunnen aangeven of het vervangen van de seals nu echt het olieverbruik/roken probleem heeft opgelost?
Zoja wat waren de kmstanden dat dit probleem ontstond?
En wat kost deze reperatie (zonder de cilinderkop te demonteren)?Ik hoor het graag, ik heb n.l. hetzelfde probleem.
@Esox,
Als je slangen naar de intercooler droog zijn is de kans groot dat je klepseal aan vervanging toe zijn. Je kan het controleren door de motor een tijdje stationair te laten draaien en daarna wegrijden, als er dan een pluimpje (rook) uit de uitlaat komt zijn het de seals. Andere optie om het te herkennen is door op de snelweg 150 km te rijden gas eraf en terug laten vallen naar 120 km dan weer gas erop en komt er dan een pluim dan heb je ook je bevestiging. :thumbup Succes.
1 oktober 2011 om 16:10 #17613791OK Ton,
Ik heb de seals inmiddels al vervangen (zonder de kop te dem.), en het olie probleem/pluimen lijkt over.
Voorheen was het echt bij file rijden niet te doen, er hing iedere keer een blauwe rookwolk achter de auto.
En bij lange ritten viel het olieverbruik eigenlijk wel mee.
De auto’s achter me vonden dit niet echt leuk. :swear
En dan zit ik niet op me gemak in de auto.
Wat ik constateerde is dat de seals van de uitlaatkleppen zo los zaten dat je ze er met zonder moeite vanaf kon halen.
Ze waren tevens redelijk hard.Maar nu moet alles weer in orde zijn.
Groeten Dennis
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.