Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2010 om 23:35 #17613728
origineel gepost door tijgetje57
Zat te denken aan zo’n pakketje.Courtenay toch?
16 maart 2010 om 07:43 #17613729yep is screenie van Courtenay dat klopt.
16 maart 2010 om 11:36 #17613730ziet er goed uit! heb zoiets ook besteld een paar weken geleden….
let er wel op dat de bougies per stuk gaan! dus er 4 moet bestellen…
16 maart 2010 om 17:04 #17613731Ik probeer al weken Regal zover te krijgen dat ze een paypal adres geven en dat ik het volledige bedrag (als gift) naar ze overmaak zodat hun niks met heffingen te maken hebben… schijnen ze niet te snappen, tot op heden ook nog steeds geen goede factuur gehad (wel 3 verkeerde).
Het maakt me een beetje moe eigenlijk…
16 maart 2010 om 21:14 #17613732Benne engelsen he , rijjen ook an de verkeerde kant.:sleeping
Groet Marcel17 maart 2010 om 06:46 #17613733heb een andere oplossing dan Courtenay, kost mij iets meer in Euro maar wel een garantiebewijs van de Opel dealer.
Dus ik denk dat ik voor die oplossing ga. Montage mag ik zo en zo zelf gaan oplossen.
17 maart 2010 om 09:01 #17613734Garantie is altijd fijn , kijk wel na wat ze vermelden als je eventueel
gaat tunen of zie je hier misschien helemaal vanaf?
Groet Marcel.17 maart 2010 om 11:33 #17613735ik ga er niks mee tunen qua fase 1 ofzo. Gewoon monteren en klaar.
Enige wat ik wil is misschien voorkat er tussenuit. CDTI luchtfilter box heb ik al liggen. En wat Irridium bougies.
Maar die washerplate is die nodig met montage?
17 maart 2010 om 16:09 #17613736Bij mijn Dbilas spruitstuk heb ik hem weggelaten maar de flens is dan ook dikker , bij de orginele
zou ik hem toch wel erop houden , geeft wat minder kans op doorscheuren bij de boutgaten ,
omdat de krachten op de flens wat meer verdeeld wordt.
De flens is cast iron wat wel hard is maar ook broos , de washer is gewoon ijzer en wat zachter.
Groeten Marcel.18 maart 2010 om 06:59 #17613737OK, maar zit deze er standaard al op?
En kan ik deze overzetten naar de nieuwe turbo? Of moet ik voor de zekerheid een nieuwe mee bestellen.
Ik denk namelijk dat ik mijn buurman alles voor mij laat bestellen.
18 maart 2010 om 08:52 #17613738Op je oude zit deze ook en dus kun je hem gewoon hergebruiken ,
Ze verweren alleen nogal zodat ze binnen “no time” niet meer uitzien.
Maar ze zijn van rvs dus met een beetje werk is ie wel weer netjes te krijgen.
groeten Marcel.18 maart 2010 om 11:34 #17613739Nog eens een vraag:
Nou heeft de LEH turbo standaard allemaal dikkere slangen qua watercooling. Heeft iemand hiervan ook nummers toevallig?
Want als dat beter is voor de turbo. De oude moet er toch af dus kun je er makkelijk bij heb ik vernomen.
http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=161035&hid=&lhid=&lvid=&mid=103
Zoals dit pakket, moet toch goedkoper kunnen lijkt mij.
18 maart 2010 om 17:12 #17613740ja blijft kut zo
ja een 2.2 was ook leuk geweest maar als je nu de turbo vervangt voor een betere dan ben je voorlopig maar weer klaar….
succes…
18 maart 2010 om 17:16 #17613741Nou ik heb een 2.2 maar zou graag een opc turbo willen hebben hoor.
Maar moet de auto toch naar mijn eigen inkomen aanschaffen helaas.18 maart 2010 om 17:34 #17613742Persoonlijk vind ik een OPC (met turbo) leuker dan een 2.2
Niet om andere auto’s af te zeiken maar een turbo blijft leuker king:Enigste nadeel is als de turbo stuk gaat
Maar als je dan voor €650 een LEH turbo besteld ben je ook weer klaar voor de komende jarenEn wat is nu €650?
Als je 4 nieuwe banden besteld ben je het ook bijna kwijt ;)
En daar doe je korter mee dan met een nieuwe turbo :P18 maart 2010 om 17:54 #17613743origineel gepost door tijgetje57
Nog eens een vraag:Nou heeft de LEH turbo standaard allemaal dikkere slangen qua watercooling. Heeft iemand hiervan ook nummers toevallig?
Want als dat beter is voor de turbo. De oude moet er toch af dus kun je er makkelijk bij heb ik vernomen.
http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=161035&hid=&lhid=&lvid=&mid=103
Zoals dit pakket, moet toch goedkoper kunnen lijkt mij.
Ik heb deze kit zelf ook (idd aangeschaft bij onze “Huistuner”) zou betere koeling moeten geven
omdat ie direct gekoeld water afneemt v/d retourslang.
Is idd niet goedkoop , en zijn volgens mij gewoon H-versie
slangen (zijn niet dikker maar de route is de truc) moet
dus ook via de dealer leverbaar zijn , ik kan je helaas
niet van de nr’s voorzien deze waren natuurlijk er niet
meer op en uit de verpakkingen gehaald.
Past verder prima in je auto zonder gekke aanpassingen.
Groet en succes Marcel.18 maart 2010 om 22:22 #17613744Je moet de voorste koelslang van een Astra VXR pakken.
19 maart 2010 om 07:05 #17613745@Baas J.: THNX.
Ik denk dat ik de dealer ga vragen voor de gehele set van de Z20LEH.
19 maart 2010 om 07:41 #17613746Heb een mail verzonden naar een Dealer voor de slangenset, reden moge bekend zijn hihihihi
Alle resultaten post ik uiteraard in dit topic of indien gewenst in een sticky topic via een moderator indien mogelijk.
19 maart 2010 om 12:38 #17613747Als je maar goed veel foto’s maakt :thumbup
19 maart 2010 om 13:14 #17613748Als ik de slangenset heb dan zal ik er zeker foto’s van maken.
En per onderdeel aangeven welk onderdeelnummer hier aan vast zit.
19 maart 2010 om 15:53 #17613749Je kan niet alle slangen van LEH gebruiken omdat Astra H OPC koelreservoir anders is.
Ik bestel mn LEH trouwens dit weekend :D
19 maart 2010 om 16:43 #17613750We willen wel :kewlpics :kewlpics :kewlpics zien!
20 maart 2010 om 12:18 #17613751Dit is in ieder geval wat ik heb gekregen van Merel qua prijzen:
– Slang van radiateur naar motor met aftakking 40.34
– Metalen distributiepijp 39.87
– Slang van radiateur naar expansievat 6.78
– Stalen leiding van compressor naar inlaat 64.97
– Stalen compressor uitlaat 46.53
– 4x koperen afdichtringen 0.23
– Slang toevoer-aansluiting naar compressor 8.21Alle prijzen incl BTW
20 maart 2010 om 17:20 #17613752Dus nummer:
3 – 5,70 ex
4 – 6,90 ex
5 – 39,10 ex
6 – 54,60 ex
12 – 33,50 ex
34 (LEH) 33,90 ex
35 (LEH) 5,70 ex2 (LEL) 23,30 ex
13 (LEL/LER) – 5,95 ex -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.