Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2010 om 19:11 #17613678
ben ook benieuwd man! Hoe is het vandaag afgelopen….
16 februari 2010 om 21:06 #17613679ik had ook zo’n probleem,auto stonk als een oude olieboot :wtf
bleek bij mij al gauw de turbo te zijn…stond toen 97k op de teller :puke
succes ermee!!19 februari 2010 om 08:14 #17613680ja, de olie lekkage is opgelost met de pakking voor de retourleiding.
Alleen de stank is er nog een beetje. Maar dit komt vanwege het feit dat er nog een restant olie aanwezig is op het huis van de turbo. Dit gaan ik van het weekend weghalen met een beetje remmenreiniger. Dat ontvet super.
Dus het is opgelost naar mijn idee.
19 februari 2010 om 09:32 #17613681Lucky you!!!:thumbup
Gr Marcel
19 februari 2010 om 11:13 #17613682ik hoop voor dat het opgelost is. Wel vreemd de olie verbrand toch? zeker op zo’n hete turbo….
eerst maar poetsen dan!!!
19 februari 2010 om 11:38 #17613683naja, vreemd is het niet echt hoor. Turbo is vrij heet en als er dan olie lekt.
Dit omdat de pakking kapot is dan gaat de olie dus verbranden.
En als je dan de kachel in je auto lekker aanzet wordt je zowat onwel hihihihi:puke
Zaterdag ff schoonmaken. Dan daarna even olie bijvullen en weer lekker rijden.
Gisteravond even lekker warm gereden met zijn tankje 98 ipv 95 en eenmaal warm…. even lekker die 200 paardenbeesten laten gelden :P
19 februari 2010 om 18:05 #17613684Gelukkig zeg, dat het hiermee opgelost is. Is weer een meevaller.
19 februari 2010 om 18:09 #17613685origineel gepost door martijn b.
ik bedoelde eigenlijk dat de olie nu wel verbrand zou moeten zijn en de lucht ook weg zou moeten zijn. Dit omdat de olie verband en snel weg is….de mijn heeft ‘r 250…………moet nieuwe tyres hebben!:angel:angel
Dat is aardig wat hoor, heb je fase2 van EDS?
Heb zelf pas geleden op de vermogensbasnk gestaan bij ons in de buurt. Motor is gereviseerd 3500 km geleden en wilde graag weten hoe die was nu. Ook de turbodruk vanwege de garantie die over 3 maandjes afloopt.
Was bij mij een meevaller, bleek gechipt te zijn. Kwam zonder rijwindkoeling 223,5 pk uit en 319 NM koppel.
Was anders nog beetje meer geweest.25 februari 2010 om 13:19 #17613686Hai tijgetje 57,
Hoe is het nu? was dit de oorzaak?
grtz,
Martijn
12 maart 2010 om 07:58 #1761368708:45, 12-03.
Het is nu gewoon in 1 woord ruk.
Zuipt weer olie en de stank is weer terug alleen lijkt het nu iets hardnekkiger dan eerst. :puke Het stinkt nu zelfs buiten de auto en er komt ook rook af nu.
Zou het dan toch zo zijn dat de keerring geploft is.:vertag
Ik baal als een stekkert :swear, jammer dat ze geen cry smiley hebben. Want het janken staat me nader dan het lachen.
Update 09:00, 12-03-2010
Nadat de pakking vervangen was hebben ze de boel schoongemaakt met remmenreiniger. Maar het stinkt alweer. Dus het komt niet uit/door de pakking. Het vermoeden bij de garage bestaat ook dat het de turbo betreft. Heb ze net gebeld.
12 maart 2010 om 08:38 #17613688waar rookt die dan?
bij mij zat er een scheurtje in het spruitstuk van de turbo er doordat mijn klepseals verhard waren kwam er olie doorheen die verbrandde en door het scheurtje naar buiten kwam…..
klote voor je! weet er alles van…..
Als het turbo is ……leh turbo via courtney …..
12 maart 2010 om 08:59 #17613689Is het opnieuw van dezelfde plaats? Als er rook vanaf komt is het in iedergeval uitwendig.
Wat volgens mij op een pakking duidt maar kan ook een scheur zijn hoewel dat wel heel vreemd zou zijn.
Als je keering stuk zou zijn krijg je geen olie naar buiten waar jij dat hebt , maar dan gaat het via je intercooler/inlaat/motor je uitlaat rokend uit het blijft dan dus inwendig.
Misschien is je retour nu wel ok. , maar je hebt ook nog een aanvoer v/d olie daar staat een hoge druk op.
en zit vast bovenop het turbohuis waar het lager zit.
Hij zit vast met een banjobout en 2 koperen ringen die boel zouden moeten af te dichten , dus daar kan nu mogelijk ook olie vandaan komen.
Succes en groet Marcel.12 maart 2010 om 11:29 #17613690vanmiddag dacht ik te gaan kijken maar, de garage is volgeboekt. Dan wordt het alweer in de loop van volgende week.
Misschien dat mijn maatje even kan kijken in de garage morgen.
Als er iemand andere ideeën heeft hoor ik het graag.
12 maart 2010 om 11:30 #17613691origineel gepost door martijn b.
waar rookt die dan?bij mij zat er een scheurtje in het spruitstuk van de turbo er doordat mijn klepseals verhard waren kwam er olie doorheen die verbrandde en door het scheurtje naar buiten kwam…..
klote voor je! weet er alles van…..
Als het turbo is ……leh turbo via courtney …..
De plek waar hij rookt, nabij of op de turbo zelf.
12 maart 2010 om 11:56 #17613692BJ MIJ NET ONDER HET HITTESCHULD TUSSEN HET BEGIN VAN DE RONDE BUIZEN ZEG MAAR..
MIJN HELE GEZIN WERD MISSELIJK!!!
KOMT ER GEEN ROOK UIT DE UITLAAT??
12 maart 2010 om 16:13 #17613693nee, geen rook uit de uitlaat.
Ben net bij de dealert geweest.
Quanta costa senor: 2 ruggen.:puke:puke:puke:puke:vertag:vertag
Ben er een beetje ontdaan van…..
12 maart 2010 om 16:18 #176136942000?? pfffffffffff
12 maart 2010 om 16:29 #17613695De ter**ng:o
Nou begin ik ook een beetje bang te worden. Wat een geluk voor mij dan dat we een forum hebben.
Ook wij ruiken zo’n lekker brandluchtje bij stoplicht stops en achteruit inparkeren.
Even onder de auto gekeken en hey, druppels olie? Even de parkeerplaatsen in de buurt nagekeken waar ik de auto sinds maandag heb geparkeerd en op elke plek een olievlekje.
Ik ben net nog even naar de dealer hier in de buurt geweest en op de brug laten zetten. Olie kwam van boven, dus waarschijnlijk bij de turbo, was het antwoord.
Nu heb ik nog 6 maanden garantie en heb ik woensdag een afspraak voor het uitbalanceren en rechtermistlamp, maar ik ga gelijk die monteurs ervan laten doordringen dat die Turbo van onder tot boven moet worden nagekeken. Ik zit niet te wachten op 2K kosten. Goddamn….
12 maart 2010 om 16:46 #17613696Eigenlijk vindt ik niet normaal …. een auto van ongeveer 7 a 8 jaar oud en iedereen heeft het zelfde probleem … :(
Ik heb ook het zelfde probleem (stinken als een gek) en je zou er bijna over nadenken om heel die turbo eraf te gooien en gewoon met 40 pk minder te gaan rijden ….
Ik ga het toch nog even proberen uit te zingen want 1000 euro ben je zoiso kwijt .
Veel suc6 .
Gr Edwin
12 maart 2010 om 17:25 #17613697origineel gepost door tijgetje57
nee, geen rook uit de uitlaat.Ben net bij de dealert geweest.
Quanta costa senor: 2 ruggen.:puke:puke:puke:puke:vertag:vertag
Ben er een beetje ontdaan van…..
Is de turbo nu echt stuk of wat anders?
Ik zou anders niet weten wat er zo duur moet zijn12 maart 2010 om 17:37 #17613698origineel gepost door edwin bar
Eigenlijk vindt ik niet normaal …. een auto van ongeveer 7 a 8 jaar oud en iedereen heeft het zelfde probleem … :(Ik heb ook het zelfde probleem (stinken als een gek) en je zou er bijna over nadenken om heel die turbo eraf te gooien en gewoon met 40 pk minder te gaan rijden ….
Ik ga het toch nog even proberen uit te zingen want 1000 euro ben je zoiso kwijt .
Veel suc6 .
Gr Edwin
Om heel eerlijk te zeggen, en ik wil niemand bang maken.
Er zijn er heel veel met deze problemen en ook erger.
Het is een hele gave auto om te rijden, maar de motor en turbo zijn een heel zwak punt. Als ik overal lees wat de problemen zijn, ook op forums in Duitsland en Engeland.
Ze kunne wel 250 pk hebben, maar dan is het na een 150.000 km al een heel stuk gedaan ( of eerder ). Dan heb je waarschijnlijk ook al 2 turbo’s versleten.Turbo kapot, zuigers zijn net boter, de blokken kunnnen ook niet veel hebben als je er een beetje mee door rijdt.
De man waar ik ben geweest op de testbank doet veel met deze motoren, kwam daar voor de vermogensbankmeting en vertelde hem dat de motor gereviseerd was. Voordat ik iets gezegd had wat de oorzaak was noemde ie al slechte zuigers en kapotte turbo’s op.Denk dat het allemaal te maken heeft met de kostenbesparing op bepaalde onderdelen en dat het allemaal te duur wordt. Als je al ziet dat een Zafira OPC vanaf einde 2003 niet meer dan 360 NM koppel aankan op de koppeling ( staat ook bij EDS aangegeven ). Dit zegt al genoeg.
12 maart 2010 om 17:45 #17613699Ja, inderdaad wat is er nu echt aan de hand.:hmmz
Vaak wordt er maar half gekeken en wordt er al gauw geroepen het zal de turbo wel wezen.Als je het erg goed ruikt zit er altijd een lek naar buiten.
Enhuh Edwin bar ik rij al jaren een opc en heb nog nooit een probleem gehad met de turbo of iets dergelijks:P12 maart 2010 om 18:32 #17613700Hebben ze dan wel goed gekeken of alleen in je portemonee soms
2000 E is op basis van de turbovervanging volgens mij is jou turbo echt nog niet stuk maar eerder een
leiding of andere afdichting.
Als je van dichtbij zelf wil zien hoe die turbo er uitziet heb ik er 1 los voor je liggen kun je zelf zien
waar er eventueel iets mis kan gaan.
Als je uitlaat een scheur heeft ruikt dat volgens mij niet naar olie , deze scheuren idd weleens maar dan
kun je dit vaak ook horen. (mocht dit wel zo zijn heb ik er zo 1 voor je)
Rustig blijven en eerst goede diagnose stellen zou ik zeggen.
En over problemen met deze auto’s/motor kan ik alleen maar zeggen dat er veel getuned wordt
wat niet altijd goed gaat , maar daarmee is het geen slechte auto/motor mee.12 maart 2010 om 19:16 #17613701ik heb het zelf gezien. het betreft echt de turbo.
Ik zal ff een plaatje opscharrelen ergens
12 maart 2010 om 19:26 #17613702http://www.courtenaysport.co.uk/index.php?act=viewDoc&docId=24
Misschien wordt dit hem wel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.