Zafira start maar slaat meteen weer af

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira start maar slaat meteen weer af

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235164
    waarheen
      Lid sinds:
      14 October 2005

      De motor van mijn Zafira slaat aan als ik start maar slaat ook meteen weer af.
      Gas geven tijdens het starten helpt ook niet, toeren lopen even op bij het starten om vervolgens weer af te slaan. 1 x bleef de auto wel lopen en ging het lampje van het motor management branden, kon toen wel gewoon gas geven en daar reageerde de motor ook wel op. Dacht ik zet de motor nog een keer uit en dan kijken of het lampje uit blijft. Lampje blijft idd uit maar krijg de motor niet gestart. Heb nu verschillende keren geprobeerd maar probleem blijft hetzelfde dat na het starten de auto meteen uit valt.
      Benzine tank zit vol ;)
      Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

      #17848952
      don opc
        Lid sinds:
        24 August 2009

        Probeer de reserve sleutel

        Don

        #17848953
        waarheen
          Lid sinds:
          14 October 2005

          Zou het iets met de startonderbreker te maken kunnen hebben dan misschien?

          Ik ga het zo meteen proberen met de reserve sleutel.

          #17848954
          waarheen
            Lid sinds:
            14 October 2005

            Heb zojuist geprobeerd met de reserve sleutel en nu start de auto en blijft ook lopen.
            Alleen blijft wel het lampje van het motormanagement branden.
            Hierna nog een keer geprobeerd met de gewone sleutel en ook nu blijft de motor lopen en blijdt het lampje van de het motormanagement branden.
            Zal zo maar ff naar de garage rijden om uit te laten lezen en hopen dat ze daar kunnen zien wat er aan de hand is.

            Laat hier straks nog wel een berichtje achter of ze wat hebben kunnen uitlezen.

            #17848955
            waarheen
              Lid sinds:
              14 October 2005

              Helaas, wilde naar de garage rijden maar was net de straat uit en de motor stopte er weer mee.
              En weer hetzelfde probleem dat deze wel start maar vervolgens meteen weer afslaat.
              Ga nu maar proberen de auto weer thuis te krijgen.

              P.s. ik ruik wel een benzinelucht als ik een paar geprobeerd heb om de motor aan de gang te houden.
              Motor start dus wel meteen maar valt na 1 – 2 sec weer uit. Ook als ik flink gas geef willen de toeren iets oplopen om vervolgens uit te vallen.
              Ik heb verschillende topics nagelezen en zag paar keer iets met reserve sleutel maar daar krijg ik het probleem niet mee verholpen.
              Iets met bezine toevoer misschien of iets wat de toevoer afsluit direct na het starten en is dit evt. te controleren / omzeilen?

              Iemand nog suggesties wat er aan de hand zou kunnen zijn?

              #17848956
              Martijn1981
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 August 2010

                Gasklep (electronische) bediening defect…..

                Zal een nieuw gasklephuis opmoeten denk ik…..

                Wil je het zeker weten ff uitlezen.

                Gr martijn

                #17848957
                waarheen
                  Lid sinds:
                  14 October 2005

                  Vandaag uit laten lezen en de luchtmassameter zorgt voor de problemen. Morgen gaat er een nieuwe op en hopelijk is dan het probleem verholpen.

                  Wordt vervolgt

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.