zafira slaat af als ie warm is !?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) zafira slaat af als ie warm is !?

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    DEEF
    Deelnemer

beste forummers,
      vanmorgen toen de vrouw terugkwam van het werk en ik wilde gaan werken startte onze zaf niet meer.benzinepomp hoorde ik niet aanslaan na omdraaien sleutel.na een tijdje startte hij gewoon weer,om na 2km rijden er weer mee op te houden.stond op een klote plaats dus ANWB maar gebeld.na 10 min. was die er al,en na wat onderzoek kwam hij tot de conclusie dat de benzinepomp niet aangaat.afgesleept naar garage (die eerst 1,5 uur hebben gezocht naar luikje onder achterzitting (wat er niet is) kwamen zij tot de conclusie dat hij pas afslaat bij 80 graden. :wtf :wtf :wtf
      iemand enig idee wat dat kan zijn??want als ze het morgen nog niet gevonden hebben,haal ik hem weer op.anders loop ik leeg op de uren die ze maken.

gr.DEEF

Esox Lucius
      Deelnemer

Zou wel eens de krukassensor kunnen zijn, geen toerental= geen signaal om de brandstofpomp aan te sturen.
        Ik zou dmv uitleesapp. eens gaan kijken of je een toerental hebt en of er spanning op het relais blijft staan op het moment dat de motor uitvalt.

Succes Esox

ronOPC1
        Deelnemer

Heb hetzelfde destijds bij mijn Zafira opc gehad, was toen ook de krusassensor. Gaf niets aan met uitlezen.
          Als ie koud was was er niets aan de hand, als ie eenmaal warm was sloeg die af en starte niet meer.
          Was die afgekoeld kon ik hem weer starte.
          Heb toen op advies van iemand van de OPC-power club de krukassensor vervangen, daarna nooit meer gehad.

tijgetje57
          Deelnemer

Je loopt zeker leeg op die werkuren van die mannen. zo te horen ook geen Opel garage maar eentje op de hoek denk? Zoeken naar een luikje onder de achterbank bij een Zafira LOL :vertag

ronOPC1
            Deelnemer

@tijgetje57 wrote:

Je loopt zeker leeg op die werkuren van die mannen. zo te horen ook geen Opel garage maar eentje op de hoek denk? Zoeken naar een luikje onder de achterbank bij een Zafira LOL :vertag

Das een goeie idd, die ga je niet vinden bij de Zaf, bij de astra dan weer wel.

DEEF
              Deelnemer

was stagaire van 20 :jerry voor de resten een hele goede garage. :thumbup hebben me al met veel dingen gematst.en de uurprijs is ook nog te overzien.ze hadden al een nieuwe bobinebrug gemonteerd,maar dat was het niet.de oude zit er weer op,en de nieuwe hoef ik niet te betalen :thumb :thumbup kom er net van terug.hebben alles geprobeerd en konden niks vinden.ze dachten meschien iets met de ECU :swear .maar nu lees ik in de post van ronOPC1 dat het bij hem de krukaspositiesensor was.heb de garage meteen gebeld en ze bestellen er 1.
                hopelijk is het daarmee verholpen. :cry
                ga zometeen maar een paar kaarsjes aansteken in het kapelletje :angel
                hou jullie op de hoogte,en prettig weekend

gr. DEEF

Esox Lucius
                Deelnemer

Deef,

Ik zou eerst eens met een scoop het signaal van de krukassensor laten meten, om er zeker van te zijn dat het de sensor is.

Maar hoogstwaarschijnlijk zal inderdaad wel de krukassensor defect zijn.

Succes Esox

ronOPC1
                  Deelnemer

En…..opgelost??

Bluns

Maar dingen als de ecu en krukaspositie zijn niet temperatuur afhankelijk.
                      En als ik mn contact aan zet gaat de benzinepomp toch echt draaien, terwijl deze geen krukassignaal heeft hoor.

Heb met de gsi zoiets gehad, telkens als hij warm werd sloeg hij af. Even wachten ik kon weer een stukje.
                      Bleek de katalysator te zijn die dicht gekoekt zat.

DEEF
                      Deelnemer

de krukas sensor is vervangen,en hij loopt weer als een zonnetje :jerry :jerry
                        thnx ronOPC1 voor de tip :thumb

ronOPC1
                        Deelnemer

@DEEF wrote:

de krukas sensor is vervangen,en hij loopt weer als een zonnetje :jerry :jerry
                          thnx ronOPC1 voor de tip :thumb

Geen dank. Super dat ie weer rijdt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.