Zafira reageert niet op gaspedaal

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira reageert niet op gaspedaal

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Gerard L

Beste allemaal,
      Ik heb sinds zaterdag een Zafira A, Elegance 1.8 automaat van 2002. Gisteren wilde ik wegrijden, auto startte, maar bleef stationair draaien. Reageerde verder niet op gaspedaal en lampje “onderhoud nodig” brandde. Herhaaldelijk opnieuw starten hielp niet. Na een uurtje weer eens geprobeerd, toen probleemloos. Alles functioneert sindsdien en geen alarmlampje meer. Herkent iemand dit? Wat zou dit kunnen zijn?
      Groet, Gerard

Jerk
      Deelnemer

Ten eerste,

welkom op het forum :thumbup

Ik zou even naar de Opel dealer rijden om hem daar aan de computer laten leggen

Daar kunnen ze zien welke storing het is

Fearless
        Deelnemer

Het pedaal wil wel is stuk gaan, is elecktronisch.

Gerard L

Bedankt voor de reacties!
            Ik weet ondertussen dat het gaat om het waarschuwingslampje van electronisch systeem. Even contact opgenomen met dealer in Haarlem, daar zeiden ze dat het storingsregister na een aantal startpogingen wordt gewist, dus volgende keer meteer naar garage gaan. Het is niet nodig om een afspraak te maken voor aan de computer hangen!
            Verder zei men dat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn, dat ik bij het starten misschien tegelijk het rem- en gaspedaal heb aangeraakt. Daardoor boordcomputer in verwarring en gaat dan noodprogramma uitvoeren. Het is dan voldoende te resetten door de motor 5 minuten uit te zetten. Ik ga er dan maar van uit dat het een incident was.
            Groet, Gerard L

ErikB
            Deelnemer

Heb ooit wel iets vergelijkbaars meegemaakt (Zafira 1.8 van 2003). Het lampje van de tractiecontrole bleef toen branden net na het starten en het gaspedaal had geen of weinig effect. Stoppen en starten gaf haast geen oplossing….. Auto op slot gedaan en weer los, opnieuw starten en ‘t probleem kwam niet meer voor.

ger-ton

Ik heb dit bij mijn buurman meegemaakt, ik heb toen de massa klem van de accu even losgemaakt . Hierna werkte alles weer gewoon (zafira 2005)

Gerard L

Bedankt voor de reacties! Zaterdag bij de Opel dealer geweest, heeft storingsregister uitgelezen. De foutcodes waren P1500 en de meest recente P1550, beide hebben te maken met electronische gasregeling. Monteur kon er op dat moment niets aan doen omdat alles functioneerde. Weten jullie wat ik ermee moet? Ik vind het wel eng om zo door te rijden, want zou dit tijdens een rit ook spontaan kunnen gebeuren? (Leuk, op de snelweg op de meest linker rijbaan). Alvast bedankt voor jullie meedenken.
                  Groet, GerardL

tijgetje57
                  Deelnemer

ik zou het laten vervangen. Maar dat is mijn mening.

Maar als het gaspedaal niet meer werkt alarm lichten/knipperlicht aan. Niet remmen en zachtjes naar rechts toe rijden. klaar.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.