Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › zafira opc zlet laten tunen ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 augustus 2011 om 20:16 #17240911
ik ben al een tijdje aan het overnadenken om mijn zafira opc zlet uit bouwjaar 2003 te late tunen
weet iemand een goeie adres waar ik nog motor garantie krijg, en waar ze alles goed maken?
en weet iemand hoeveel pk ik uit de blok kan laten halen
auto is nu helemaal in orginele staat en kwou ongeveer 250 a 260pk uit de auto krijgen
maar hoe zit het dan met de brandstof verbruikEn ik hoor heel wat verschillende tuninge
eds-tuning
chip-tuning
en iets met stage 1,2 en 3 ??
eco chip tuning ?welke lijkt julie het beste ik dach zelf aan eco chiptuning verbruik gaat iets omlaag maar wel meer pks rond de 230 pk
31 augustus 2011 om 18:31 #17913092EDS-motorsport, Vmaxx en Klassen-motors zijn de 3 opel (chip)tuning experts net over de grens in duitsland.
Hier heb je de beste waar voor je geld.
Ik ben zelf naar VDB-works in kuinre geweest :thumber zijn heel veel chiptuners in nederland die er een standaard programmatje van e-bay o.i.d. in je auto pompen en dan hopen dat alles goed werkt.
Ik ben zelf voor een custom-chip op een rollenbank gegaan omdat geen auto het zelfde is
(km stand, onderhoudshistorie en gebruik is bij niemand gelijk) weinig chippers hier hebben een rollenbank staan.stage 1 = alleen een ander programma (+/-235pk)
stage 2 = vaak een programma i.c.m. een grotere intercooler en evt uitlaat (+/-255pk)
stage 3 = stage 2 met grotere turbo + koppeling + kleingoed (+/-275pk)eco-tuning vindt ik zelf onzin! een lager verbruik heeft met je rechtervoet te maken,
een OPC met een paar honderd pk kan zuiniger rijden als een corsa met 10 pk.
Mijn vader trapt zijn Ignis 1.3 wel eens flink door en als ik er op mn dooie gemakje achter blijf rijden verbruik ik minder..1 september 2011 om 14:00 #17913093Idd ga naar de bovengenoemde tuners. VDB is in Nederland ze hebben ook een website.
Als je hier vanaf wijkt tja, dan kun je nog wel eens een strop krijgen met de auto.
Als je helemaal niks wilt aanpassen aan de auto qua motor,uitlaat,inlaat zoals hij nu is, dan zou ik niet verder gaan dan stage 1.
2 september 2011 om 19:02 #17913091oke sgoed bedankt voor julie informatie ik ga hier en daar na vragen en kijke hoe die garages zijn
alleen wil ik nog 1motor probleem verhelpen in de auto die kunnen julie lezen in een nieuw topic van mij ik hoop dat julie mij ermee kunnen helpen4 september 2011 om 10:16 #17913094Voor een goede software tuner hoef je niet naar Duitsland, in het zuiden des lands heb je RS Tuning (http://www.rs-tuning.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;). Zij kunnen goed overweg met je OPC, doen maatwerk, je kunt precies aangeven wat je wilt van de motor.
5 september 2011 om 16:21 #17913095RS-tuning heeft wel een hele gezellige lounge hoek op hun site staan maar ik kan geen rollenbank vinden?
6 september 2011 om 11:56 #17913096kijk je wel even heel goed uit welke benzine je wilt blijven tanken?
de 95 ron voldoet niet meer als je van de 192 (LET) naar 230 pk gaat. Dan zul je over moeten schakelen naar 98 ron (als je ook echt de 230 wilt gebruiken), dus een stukkie lastiger te krijgen in Nld, plus wat duurder.
Bij de tuner in Kuinre kun je dit aangeven, dan wordt de motor getuned tot de klopsensor aangeeft dat het genoeg is. Kost iets meer, maar je hebt wel meteen een betrouwbare motor.
Persoonlijk zou ik dus naar de polder gaan.
8 september 2011 om 21:17 #17913097VDB heeft de mijne ook zo afgesteld zodat ik nog 95 zou kunnen tanken,
in het begin deed ik dat wel eens maar dan merkte ik wel dat hij er moeite mee had in het heetst van de strijd.ik tank nu altijd Ultimate en dat zou ik je dan ook zeker aanraden te doen (goed punt B888ke!).
@opeltje2; werk jij soms bij RS? in de 10 berichten die je geplaatst hebt noem je RS-tuning als maatwerkspeciaalist terwijl ze volgens mij niet eens een rollenbank beschikken, of vinden ze de buitenkant van het pand en de zithoek belangrijker op de foto te presenteren?18 september 2011 om 15:00 #17913098@opeltje2 wrote:
Voor een goede software tuner hoef je niet naar Duitsland, in het zuiden des lands heb je RS Tuning (http://www.rs-tuning.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;). Zij kunnen goed overweg met je OPC, doen maatwerk, je kunt precies aangeven wat je wilt van de motor.
Slechte site zo, niet eens meer informatie over het tunen zelf. En wat de mogelijke vermogens zijn met bepaalde type wagens.
Ook lijkt de zithoek wel belangrijker dan de rollenbank. En er staat RS Tuning, maar ik zou ze toch niet aan mijn Audi laten sleutelen als ik er überhaupt eentje had.
Totaal geen referenties van te vinden qua resultaten van dit bedrijf. En qua foto meer VAG groep georiënteerd. Je kan beter naar een zaak gaan die een Opel specialisme heeft. Althans de reputatie.
26 september 2011 om 08:55 #17913099@tijgetje57
Voor goede marketing kun je beter naar Ziptuning (http://www.ziptuning.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;) gaan.Er zijn echter maar een paar tuners in Nederland die echt zelf hun files maken (daar is eerdergenoemde er een van). Daarvan kunnen er slechts enkelen meerdere type ECUs aan (bijv. Bosch, Siemens, Denso, Marelli). Mijn bijdrages op tuning gebied worden blijkbaar niet gewaardeerd, ik zal daarom voorlopig niet meer reageren. Veel succes met jullie keuzes.
28 september 2011 om 21:14 #17913100Sorry opeltje2 maar dit is teslotte ook een discusie-forum, ook jouw mening wordt op prijs gesteld
maar hoe kun je in hemelsnaam maatwerk leveren zonder rollenbank?
Ik ben erg benieuwd hoe ze dat doen.28 september 2011 om 21:26 #17913101@opeltje2 Het is niet dat je wat zegt, wat niet gewaardeerd wordt! ;) Alleen het bedrijf wat je aanraadt wordt aan de tand gevoeld. Lijkt me niet meer dan eerlijk om gewoon kritisch te zijn. levert uiteindelijk de beste resultaten op en heeft iedereen wat aan in de toekomst.
En nu ben ik wel benieuwd :D
Hebben ze daar nou een rollerbank of niet????29 september 2011 om 11:51 #17913102@kaneel
Ok, dankje.
Ze hebben niet zelf een rollenbank, maar kunnen gebruik maken van een rollenbank van een conculega in eindhoven.
@turbo
Ik wil je wel uit de droom helpen dat tuners hun software op de rollenbank maken. Een rollenbank is een goed objectief meetmiddel van vermogen en trekkracht (zonder luchtweerstand).
Hoe doen ze het dan? Bij RS vragen ze goed vantevoren wat voor een tuning je precies verwacht. Na elke tuning aanpassing testrijden zij met de auto (met diagnoseapparatuur aan boord + hebben ook zo’n gtech), totdat ze de juiste tuning hebben gevonden. Net zoals jij zelf doet om te kijken of de tuning je bevalt… Zij vragen daarom de auto een volle dag. Na een half uurtje buiten staan kun je vergeten.
Als je later de auto komt ophalen, en vervolgens zelf hebt getest, en nog kleine aanpassingen wilt, passen ze dat ter plekke aan. Ze laten je gewoon zien wat ze aanpassen in de software en leggen het ook nog uit. Die gasten die files inkopen kunnen dat simpelweg niet.30 september 2011 om 18:57 #17913103Kijk dit zijn de reacties die ik graag zie!
Ik weet dat ze de files niet op de rollenbank schrijven, maar als ik zie hoe mijn wagen meerdere dynoruns heeft gemaakt met snelheden
die absoluut niet verantwoordelijk zijn op de openbare weg en is het wel erg riskant om 200++ kmu te rijden met een laptopje op je schoot.
intussen zal de tuner niet 100% verzekerd zijn in een vreemde zijn wagen.
en hoe weet je dat ze de beloofde pk’s geven, dat wil ik zwart op wit.3 oktober 2011 om 11:59 #179131043 oktober 2011 om 12:55 #17913105Mijn vader is de eigenaar van (een van) de grootste rollebank fabrikanten van nederland (ga de naam niet noemen) die ook zelf hun software maken waar de bank op draait. als ik het wel eens met hem over dat chippen heb dan zegt hij ook dat sommige tuners je 30pk extra geven en daarna hun software aanpassen en een uitdraai maken dat hij 60pk extra heeft gekregen. jij voelt dat je auto een stuk sneller is en je gaat er maar van uit dat het 60pk is.
komt vaak genoeg voor dat er van die mensen aankomen met een uitdraai dat hun auto 400pk heeft, en op de bank blijkt dat het er maar 300-350 zijn
bedoel maar dat je het nooit 100% zeker weet wat er is gebeurt.3 oktober 2011 om 17:03 #17913106de ene testbank is de andere ook niet, de dagelijkse temp. ook niet, dag geloof ik tot zover.
het lijkt mij stug dat er zover je besodemieterd kan worden van 400-nep naar 300-real pk, iedere testbank is toch wel geijkt lijkt mij
3 oktober 2011 om 17:21 #17913107@DeMeistah
Ik heb idd wel eens van die pretbanken gehoord maar bij mij hebben ze ook een meting gedaan voor het chippen,
dit lag ook ietsjes boven de fabrieks-opgave (nu was de wagen wel in top-conditie, nieuwe olie/bougies/filter enz)
maar als daar 30pk verschil in zo’n bank zit zul je denken dat je auto al gechipt was bij de eerste run.3 oktober 2011 om 17:25 #17913108@turbosix wrote:
@DeMeistah
Ik heb idd wel eens van die pretbanken gehoord maar bij mij hebben ze ook een meting gedaan voor het chippen,
dit lag ook ietsjes boven de fabrieks-opgave (nu was de wagen wel in top-conditie, nieuwe olie/bougies/filter enz)
maar als daar 30pk verschil in zo’n bank zit zul je denken dat je auto al gechipt was bij de eerste run.ik bedoel niet in de bank, maar dat ze puur de software aanpassen dat hij andere waardes aangeeft. bijvoorbeeld 30pk meer als dat het zou moeten zijn.
3 oktober 2011 om 17:42 #17913109bedoel je soms de software die de uitdraai maakt? het was me niet helemaal duidelijk…
meestal hebben ze een grote monitor naast de bank hangen zodat je live mee kunt kijken toch?3 oktober 2011 om 17:47 #17913110@turbosix wrote:
bedoel je soms de software die de uitdraai maakt? het was me niet helemaal duidelijk…
meestal hebben ze een grote monitor naast de bank hangen zodat je live mee kunt kijken toch?jep dat bedoel ik, maar ze kunnen voor een dynorun de waardes veranderen, dat hij altijd 30 meer aangeeft (of een ander getal) dan de werkelijke pk’s. zeg niet dat ze het allemaal doen, maar ze kunnen het en ze zullen maar al te graag die ene tuner willen zijn die er net wat meer pk’s uit krijgt dan een andere. je kunt idd live meekijken maar je zult er niks van zien, beste wat je kunt doen is na het chippen en de dynorun ergens anders nog een run laten doen om te vergelijken. weet je het in ieder geval zeker, er word genoeg mee geknoeit, kwam laatst iemand met een subaru met een grote mond ja ik heb 346 pk en dit en dat, bleek dat het er net 300 waren, nog steeds veel. maar niet wat je word beloofd als je 500 euro afrekent bij je tuner; ;)
3 oktober 2011 om 18:01 #17913111het is eigenlijk van de zotte dat je mensen daarin niet eens kunt vertrouwen,
ik vindt het zonde geld als ik weer een meting bij een ander zou moeten doen wat weer rond de 75 euro kost.
Ik denk dat de grote tuners hun naam niet willen riskeren voor een paar extra peekaatjes
maar we kunnen alberto stegeman wel eens undercover sturen naar de tuners :D3 oktober 2011 om 18:12 #17913112ja dat klopt, daarom zou ik zelf alleen naar de grotere tuners gaan. maar kan natuurlijk altijd bij ons zelf op de bank voor controle ;)
nogmaals ik beschuldig niemand en zeg niet dat ze het allemaal doen, maar ik weet uit ervaring dat het nog geen 2 minuten werk is om de waarden te veranderen en je iedereen met een gerust hart je zaak uit kan sturen en die vol lof over je tuning bedrijfje gaan lopen praten. het is zo simpel het kan niet anders dan dat er mensen zijn die er misbruik van maken en het is bij ons al vaak genoeg voorgekomen natuurlijk, en die zijn toch echt wel zeker goed geijkt want de politie gebruikt de bankjes ook voor de scooters maar dan een kleiner formaat natuurlijk :) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.