Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Zafira OPC wil niet starten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 september 2010 om 11:18 #17226180
Gisteren probleem met de Zafira.
‘s morgens de kids naar school gebracht, kom terug bij de auto en deze wil niet starten. Een paar keer geprobeerd, maar kreeg hem niet aan de gang. Er branden ook lampjes op het dashboard die anders niet branden (zie foto)
De startmotor doet het wel, hij slaat alleen niet aan.
Toch maar de garage gebeld, monteur snel ter plaatste. Deze probeert hem te starten en? Hij doet het, het bekende, ik kom bij de dokter en heb geen pijn meer.
De monteur heeft hem uitgelezen en er zat toch een storing in. Krukas sensor. De Zafira staat nu bij de garage en er wordt een nieuwe krukas sensor geplaatst. Hopen dat het probleem nu uit de wereld is.
Grt Stef
22 september 2010 om 15:57 #17731477Bekend probleem heb ik ook al gehad…
Allen de mijne sloeg onder het rijden af en als je dan ff wachtte dan deed ie het weer….
Dus een nieuwe sensor erin gezet en nooit meer problemen gehad:jerry:jerry
22 september 2010 om 18:14 #17731478die lampjes op je dash gaan normaal aan als je hem op contact zet en na het starten gaan ze uit (als alles o.k. is)
23 september 2010 om 10:42 #17731479origineel gepost door DEEF
die lampjes op je dash gaan normaal aan als je hem op contact zet en na het starten gaan ze uit (als alles o.k. is)Klopt maar bij mij gingen niet alle lampjes uit (service lampje en het acculampje bleven branden)
Kosten inmiddels ook bekend € 206,00 (toch zonde als je het niet terug ziet)
11 oktober 2010 om 18:58 #17731480Ik heb dit gehad met een Vectra GTS, opvallend was dat de benzinemeter bij het contact inschakelen niet omhoog kwam, terwijl hij afgetankt was. Naar de garage gesleept, volgens monteur was het de krukassensor, deze vervangen….helaas…dit nog steeds niets.
Opdracht gegeven om max. 2 uur verder te gaan zoeken, helaas niets gevonden…wel 190euro lichter. En wat denk je…toch nog eens proberen te starten….deed ie het weer! Probleem niet gevonden, Vectra maar verkocht.(kwam mooi uit, moest toch groter gaan rijden)Hoop voor je dat het die sensor is.
12 oktober 2010 om 09:50 #17731481Hij starte bij mij ook, monteur vertelde mij dat het probleem ook zo weer kon komen. Uit voorzorg heb ik de krukas sensor laten vervangen, we zijn nu 2 weken verder en het probleem is nog niet weer voorgekomen.
Zoals het er nu naar uitziet is het probleem opgelost.:thumbup
origineel gepost door Dave Joosten
Ik heb dit gehad met een Vectra GTS, opvallend was dat de benzinemeter bij het contact inschakelen niet omhoog kwam, terwijl hij afgetankt was. Naar de garage gesleept, volgens monteur was het de krukassensor, deze vervangen….helaas…dit nog steeds niets.
Opdracht gegeven om max. 2 uur verder te gaan zoeken, helaas niets gevonden…wel 190euro lichter. En wat denk je…toch nog eens proberen te starten….deed ie het weer! Probleem niet gevonden, Vectra maar verkocht.(kwam mooi uit, moest toch groter gaan rijden)Hoop voor je dat het die sensor is.
28 oktober 2010 om 12:47 #17731482Ik heb nu ook hetzelfde probleem, ze hebben hem ook al uitgelezen. Zal ook eens na gaan vraag of het de krukas sensor kan zijn.
28 oktober 2010 om 12:50 #17731483IK zag dat bij orginal car parts site, dat zo’n sensor bij hun 61,95 kost, zijn die moeilijk zelf te vervangen?
28 oktober 2010 om 15:36 #17731484Als je dit hebt dan kun je dus zelf nu zo’n beetje invullen dat het de sensor is.
Thnx voor de tip, zal het onthouden voor de toekomst.
31 oktober 2010 om 16:07 #17731485We hebben het nu zaterdag weer gehad, dat ie gewoon uitviel terwijl we voor het stoplicht stonden en hij ging niet meer aan.
Na een kwartiertje deed hij het opeens weer. Ga morgen maar naar de opel toe. Denken jullie ook dat dit het ‘bekende’ krukas sensor probleem is?31 oktober 2010 om 17:16 #17731486origineel gepost door jeroen_astra g
We hebben het nu zaterdag weer gehad, dat ie gewoon uitviel terwijl we voor het stoplicht stonden en hij ging niet meer aan.
Na een kwartiertje deed hij het opeens weer. Ga morgen maar naar de opel toe. Denken jullie ook dat dit het ‘bekende’ krukas sensor probleem is?Dit is zeker weten een krukaspositiesensor… Ik heb het met mijn zafira ook gehad.
En zelf vervangen is tedoen, mits je een brug kan gebruiken..
De airco pomp moet er ff vanaf want hier zit e achter gemonteerd.2 november 2010 om 12:41 #17731487Heb hem gisteren weggebracht en vandaag opgehaald, kosten 122 euro, viel nog mee dus.
De storing is weg, hopen dat het nou weg blijft.23 maart 2011 om 19:07 #17731488Hey allemaal,
bij mij wilde ie vrijdagavond ook eerst niet starten en 5 minuten later wel.
Gisteren hetzelfde verhaal en vanmorgen deed ie helemaal niets meer, althans de startmotor deed t wel, maar starten ho maar.
ANWB Marcel snel ter plaatse en inderdaad na diagnose en uitmeten de krukaspositiesensor die geen spanning meer teruggaf.
ANWB heb me Zaf nu naar de dichtstbijzijnde goedgezinde garage gesleept en voor de deur geparkeerd. Nu maar hopen dat ze schappelijk zijn met het uurtarief. :hmmz
24 maart 2011 om 19:30 #17731489hoor je wel vaker van die krukas positie senso,dattie stuk gaat :fy1
moet er onderhand eentje in de auto hebben liggen voor het geval dat :hmmz24 maart 2011 om 22:49 #17731490krukas sensor defect duidelijk probleem was ook bij mij het geval !
koste me 300 euries
25 maart 2011 om 01:04 #17731491Tip voor degene die hem stuk hebben of denken, volgensmij kun je de kruk en nokkensassensoren losmaken
en dan vervolgens gewoon starten door wat langer aanhouden dan loopt hij wel in noodloop25 maart 2011 om 21:37 #17731492Bij zo’n gevallen even laten uitleze om te kijken of het ook inderdaad kapot is. Garage verdienen graag geld.
9 mei 2011 om 19:31 #17731493Gisteren bij mijn zaf ook het geval …werd terplekken uitgelezen en ja ook de krukas sensor .
vandaag afspraak gemaakt bij de dealer en a.s. woensdag ernaar toe met gelijk een grote beurt ben benieuwd!13 juni 2011 om 15:41 #17731494opel wordt er wel rijk mee als ze deze sensors toevallig allemaal kapot gaan hahaha
17 juni 2011 om 19:39 #17731495@Haasje17 wrote:
Tip voor degene die hem stuk hebben of denken, volgensmij kun je de kruk en nokkensassensoren losmaken
en dan vervolgens gewoon starten door wat langer aanhouden dan loopt hij wel in noodloopIk hoop dat je gelijk hebt, ik zal het onhouden.
in het verleden heb ik wel veel gelezen dat bij kadett en astra GSI’s, en ook zelf mee gemaakt bij astra GSI, dat de het benzine relais niet goed meer functioneerden, bij astra was er ooit een update dat de blauwe relais moesten worden vervangen voor een vernieuwd type..
dat relais zat bij de kadett bij de linker voorpoot onder de m.kap, bij astra in rechter kickpanel onder dasb.kastje achter ecu overgens! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.