zafira opc verbruikt olie

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen zafira opc verbruikt olie

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266256
    wessel 85
      Lid sinds:
      4 June 2014

      Hallo ik ben nieuw op het forum, en heb sinds kort een opel zafira opc uit 2002 met 133000 km op de teller.
      Maar nu is mij opgevallen dat hij olie verbruik ongeveer 1 liter op de 700 km, ik zie ook dat er soms wat rook uit de uitlaat komt maar daar is de klok niet mee gelijk te zetten.
      Meestal is dat bij wijnig toeren of bij terug schakelen ik ruik soms ook een olie lucht in de auto dat is meestal bij een stoplicht of als ik ff stil sta.
      ik heb de onderste interkoeler buis al gecontroleerd die was wel nat maar niet dat de olie er uit stroomde.
      Misschien dat jullie nog suggesties hebben wat het probleem kan zijn.

      #18237244
      Vannos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2010

        Hoogstwaarschijnlijk je klepseals die versleten/hard zijn

        #18237245
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Welkom,

          Denk ook lekke klepseals, je kan eventueel eens een compressie test laten uitvoeren dan weet je ook meteen of het ook niet toevallig je zuigerveren zijn die versleten zijn.

          En een beetje olie in de slang is niet erg hoor.

          #18237246
          wessel 85
            Lid sinds:
            4 June 2014

            Als ik het goed begrijp kun je met een compressie test controleren of de kleppenseals kapot of hard zijn

            #18237247
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Nee dat kan niet met een compressie test, compressie testen is in dit geval alleen om te kijken of je zuigerveren versleten zijn, dit doe je door eerst gewoon compressie te meten, en daarna met een beetje olie in de cilinder en dan weer meten als de meting dan hoger uitkomt zijn je zuigerveren versleten(omdat de olie in dit geval de cilinder afsluit)

              Klepseals zijn eigenlijk niet te controleren zonder de hele boel te demonteren, maar omdat dit regelmatig voorkomt kan je daar bijna wel van uit gaan.

              #18237248
              perror
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 August 2011

                Nee met een compressietest controleer je de compressie (zuigerveren) Klepseals kan je niet testen. Maar zoals jij het beschrijft zijn het idd waarschijnlijk de seals. Ik heb ze bij mijn auto al vervangen +- 4 uur arbeid.
                Ik had laatst iemand van forté op de zaak die mij geholpen heeft om het olie verbruik van een transit sterk te verminderen.
                Dit deed hij door allerlei toevoegingen te gebruiken.
                Toen legde ik het probleem van de lekkende klepseals voor.
                En hij zij toen dat ze daar ook een middel voor hadden om die rubbers weer soepel te krijgen.
                Misschien een tip om dat eerst eens te proberen. Niet geschoten is altijd mis. Dat is veel goedkoper dan ze te laten vervangen.

                #18237249
                perror
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 August 2011

                  Wat trouwens het ook kan zijn is een verstopte carter ventilatie. Als deze verstopt zit gaat de carter druk omhoog en daarmee ook de oliedruk. De olie gaat dan makkelijker langs de seals en afdichtingen van de turbo. Deze slang zit rechts voor op je kleppendeksel (zwarte slang naar stale pijp).
                  Als deze vol smurrie zit deze eerst schoon maken

                  #18237250
                  wessel 85
                    Lid sinds:
                    4 June 2014

                    Oké Dank voor de info ik ga eens even kijken wat het kan zijn

                    #18237251
                    Dikkeminne
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 April 2011

                      Zelfde gehad. In de file viel ik bijna om van de stank. Nieuwe kleprubbers erop en geen last meer gehad

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.