Zafira OPC turbo komt laat in

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Zafira OPC turbo komt laat in

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Dave Joosten

Hallo,

Had hier al een onderwerp gepost, dat mn Zafira bij koude start naar benzine rook, en dat hij een lekkend geluid maakte, en dat hij inhield. ook gaf hij een storing aan, de P0170.
      De storing is gereset, al een week geleden, en de storing is niet terug gekomen.
      Heb gisteren de bouten van het spruitstuk aangedraaid, deze zaten vrij los, heb nu geen lekkend geluid meer en de benzine-lucht is ook verdwenen bij de koude start.

Alleen nu zit ik nog met het probleem dat hij inhoud en de turbo komt pas bij de 3000-4000 toeren in, dan merk ik pas de bekende “duw in de rug” Wat zou dit kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de reacties

OPCdriver

Leuk dat je het helemaal zelf gevonden/opgelost hebt.
        Inlaat of uitlaatspruitstuk was het probleem?

Dave Joosten

Spruitstuk wat achter het hitte schild zit.
          Best een gekloot omdat onderste boutje los te krijgen wat bij de turbo zit. Ring/steek 8 past er over heen, en de bouten van het spruitstuk past ring/steek 14 over heen.

Maar ja, het irritantste is nog niet opgelost, dat inhouden en laat inkomen van de turbo.

1ste versnelling nergens last van, 2de versnelling merk je dat de turbo wel inkomt maar niet vol, bij de 3000-4000 toeren gaat ie weer wel als een speer. Dit doet ie ook bij de 3de versnelling.

martijn b.

klinkt als een fase1 chip…….. Dus normaal…dat inhouden zullen wel weer de bougies zijn.

Dave Joosten

storingslampje is gisteren weer gaan branden…

Wat houd dat in? Phase 1 chip?
              Met dat inhouden, zeg natuurlijk niet dat het niet kan van de bougies, maar die zijn nog 1000km oud, hij heeft pas een grote beurt gehad.
              Ik heb het idee dat de auto minder/niet inhoud bij een koude motor, dus als de motor warm/warmer word gaat hij meer inhouden.

martijn b.

is hij niet gechipt? zo ja dan voel je echt bij 3500 t p.m een duw in je rug.

Als de bougies 1000 km oud zijn dan zijn ze goed. een storingslampje gaat mij boven mij pet.

ik zou zeggen uit laten lezen.

succes!

Dave Joosten

Ik heb geen idee of ie gechipt is.
                  Ik heb hem pas enkele maanden. Heb hem bij een Opel-dealer gekocht, er is mij niks verteld of ie gechipt is.
                  Ik breng hem maandag weg voor de storing uit te lezen en een diagnose te laten stellen, dan zouden ze dat toch ook moeten kunnen zien of ie wel of niet gechipt is?

martijn b.

weet ik niet man sorry.

zafiratweepunttwee

geen garantie erbij dan?

Dave Joosten

nee, zo mee neem prijs voor betaald.

Za4ra OPC
                        Deelnemer

origineel gepost door Dave Joosten
                          Alleen nu zit ik nog met het probleem dat hij inhoud en de turbo komt pas bij de 3000-4000 toeren in, dan merk ik pas de bekende “duw in de rug” Wat zou dit kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de reacties

Dave,

Dat gevoel had ik op een gegeven moment ook. Wat ik heb begrepen is dat het zo hoort. Hij draait wel rond maar bij de 3000 toeren voel je het pas. Ik kan je aanbevelen om de voorkat te vervangen, dan wordt de weerstand minder. Dan rijdt die ook beter en de turbo komt eerder op.

Dave Joosten

Vandaag naar de dealer geweest:

Storing was wederom P0170, kon verschillende oorzaken zijn, volgens de monteur is het een defecte LMM
                            Dit kan verband houden met het inhouden van de auto. kosten: 274,21 euro ex btw

Brandstoflucht in de auto: uitlaatspruitstuk lekkage
                            advies, nieuwe pakking, kosten: 278,34 euro ex btw.
                            Indien spruitstuk krom/gescheurd kosten: 1744,22 euro ex btw.

Dus….eerst LMM vervangen, dan zien we wel verder.

Jerk
                            Deelnemer

origineel gepost door Dave Joosten
                              Vandaag naar de dealer geweest:

Storing was wederom P0170, kon verschillende oorzaken zijn, volgens de monteur is het een defecte LMM
                              Dit kan verband houden met het inhouden van de auto. kosten: 274,21 euro ex btw

Brandstoflucht in de auto: uitlaatspruitstuk lekkage
                              advies, nieuwe pakking, kosten: 278,34 euro ex btw.
                              Indien spruitstuk krom/gescheurd kosten: 1744,22 euro ex btw.

Dus….eerst LMM vervangen, dan zien we wel verder.

LMM hoor ik wel vaker
                              Mocht je spruitstuk gescheurd of krom zijn gewoon even LEH turbo bestellen bij Courtenay
                              Dan heb je voor €700 een nieuw spruitstuk met LEH turbo eraan vast ;)

ronOPC1
                              Deelnemer

Bij de opel weten ze het wel, mooie prijsjes daar. Kosten van het spruitstuk heb je 2 complete turbo’s voor.
                                Mischien bestellen ze ze ook wel in Engeland, en vragen het dubbele. hahhaa.

Is bij elke merkdealer wat ik zo hoor links en rechts.
                                Sta je bij de plaatselijke automatrialen zaak, en dan staat iemand van de opeldealer achter je voor onderdelen. ;):D

Dave Joosten

van de week nieuw LMM meter ingebouwd, probleem van het inhouden is opgelost.
                                  Nieuwe LMM 185,- euro

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.