zafira opc koelvloeistof probleme**UPDATE**

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen zafira opc koelvloeistof probleme**UPDATE**

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    djplan
    Deelnemer

Ik heb nu nog steeds problemen met me motor
      probleem is zodra ik boven 120 (of hoge toeren) maakt koel de auto niet goed ?
      koelvloeistof raakt 1 of ander manier heletijd leeg
      aan de koppaking zou het niet kunnen liggen is pas vervangen en het lekt niet ?

-sensor voor koeling vervangen
      -slangen vervangen
      -expantie vat + dop vervangen
      -gehele pakkingen vervangen dus ook koppakking
      -een pomp vervangen

dus eigenlijk alles vervangen maar zonder resultaat :(

radiator werkt trouwens ook goed en interkooleren en die vantilatoren ook.
      ik heb dus gehoord dat het ook iets aan de motorkop kon liggen ? dat daar in een hele kleine scheur zou kunnen zitten en dat die moest worden vervangen ?
      is het mogelijk dat iets met motorkop kan liggen hoeveel kost zo iets?

UPDATE:

cilinderkop gereviseerd Bleek dus dat die krom was getrokke en scheurtje had plus 6kleppe die niet meer goed dede waren.
      gelijk nieuwe waterpomp erbij
      thermostaat
      weer nieuwe koppakking
      filters
      dynamo+accu bosch !
      etcc…

dinsdag/woensdag wordt alles in elkaar gezet en hopen dat ik nu veel rijplezier mag hebben !

Martijn1981
      Deelnemer

Cilinderkop gescheurd zou kunnen maar dan zou de temperatuur binnen zeer snelle tijd moeten oplopen, en tevens zou de temperatuurmeter moeten schommelen…

Ik denk eerder dat je turbo gescheurd is, deze is namelijk watergekoelt.

djplan
        Deelnemer

oh oke

rare van is dat de auto wel onder 90 grade blijft en niet schommelt of iets
          maar als me turbo zou zijn gescheurd zou dan ik dan ook me vermogen verliezen ? want ik heb daar zelf helemaal geen last van er komt ook geen raar geluid of iets uit de turbo?
          alleen koelvloeistof raakt gewoon weg en ook zwaar weg zodat ik daarna weer een 1 1/2 liter kan bijvullen of meer soms

het gebeurd meer alleen op snelwegen zodra ik boven 120 km/u rijdt en ook heel soms als je even de pedaal lekker open trapt en hem blijft door trekken tot 160 maar dat gebeurd heel weinig met de auto meestal braaf blijfen rijden anders hebben we de politie op de kop

Martijn1981
          Deelnemer

Ik denk niet dat je het voelt kwa vermogenverlies….. Kan het wel zien aan witte rook uit je uitlaat..

djplan
            Deelnemer

ik denk dat je op zn minst wel rare toeren zou moeten krijgen toch ? ik ben geen auto monteur ofzo hahah maar kdenk het toch wel en zoals ik hier lees op forum zou er juist blauwe rook beetje eruit moeten komen ipv witte of is dat weer ander verhaal

Martijn1981
              Deelnemer

Blauwe rook betekend verbrande olie…. En wit betekend dat er water in de verbranding zit..

Haasje17
                Moderator

Veel turbos zijn niet eens watergekoeld, dus je zult het aan het rijden van de auto vrijwel niet merken.
                  Je zou het dan wel moeten zien aan de voorzeide van je blok zou dan water moeten druppelen of verdampen.

Maar ik heb een sterk vermoeden dat ze mischien de koppakking niet goed hebben gemonteerd of dat de kop niet helmaal in orde is.

CarloAstra
                  Deelnemer

heb je ook eens het systeem compleet onder druk laten zetten? en de auto goed aan de onderzijde bekeken? op eventuele sporen van lekkage?

kan je wel helpen, zit in nootdorp. laat maar weten als je hulp nodig hebt.

djplan
                    Deelnemer

Bedankt voor je hulp Carlo
                      Zodra ik hulp nodig heb zal ik je gelijk een berichtje sturen
                      Ik ga deze week systeem onderdruk zette en de turbo nakijken
                      als Julie nog meer tips hebben laat het even weten

Wat ik laatst wel had gezien was in me koelvloeistof bak zat een laagje water in wat dus heel raar is

astracoupeturbo

Ik denk dat het ook in de kop/koppaking zit, heb dit namelijk ook gehad.

djplan
                        Deelnemer

auto wordt naar garage gebracht en de kop wordt geperst en al die gebeuren

hoeveel kost zo iets eigenlijk want ik heb de auto nog niet gebracht en is er iemand handig die dat kan doen ?
                          ik denk dat ik de hoofdprijs gaa betalen bij de dealer

djplan
                          Deelnemer

UPDATE:

cilinderkop gereviseerd Bleek dus dat die krom was getrokke en scheurtje had plus 6kleppe die niet meer goed dede waren.
                            gelijk nieuwe waterpomp erbij
                            thermostaat
                            weer nieuwe koppakking
                            filters
                            dynamo+accu bosch !
                            etcc…

dinsdag/woensdag wordt alles in elkaar gezet en hopen dat ik nu veel rijplezier mag hebben !

corsasport

Goed dat het probleem is gevonden.
                              Zal waarschijnlijk wel wat centjes kosten.
                              Wil je posten wat het uiteindelijk je gekost heeft?

Succes!!

belgium turbo
                              Deelnemer

Gaan ze de kop lassen of komt er een nieuwe op ?
                                Kostenplaatje zou wel tof zijn en mss intressant voor anderen met dergelijk probleem ;)

djplan
                                Deelnemer

Zo de auto is ondertusse paar dage al klaar
                                  en filnk ermee gereden naar belgie heen en terug tot 550km gereden.
                                  auto rijdt zoo heerlijk niet normaal wat een cilinderkop betekend.

cilinderkop is gelast het was nog te lassen en gevlakt al die gebeuren deze grapje kosten me

cilinderkop- 750euro
                                  dynamo-
                                  thermostaat-
                                  accu-
                                  pakking-

krijg ik nog allemaal te horen dit zijn zonder werk kosten ik denk dat ik tegen de 2000euro wel kan komen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.