zafira opc

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen zafira opc

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    gerjoy

hallo,

ik heb sinds kort een opel zafira opc gekocht

nu gooit ie steeds zekering 39 eruit.
      kan niet zeggen wanneer precies ene keer duurt het een dag of langer de andere keer 10 in een uur….
      als de zekering eruit is geeft ie een storing op display aan namelijk dat koelvloeistof tankje met dat vinnetje en en deze gaat samen branden met het lampje van de auto met een moersleutel in het midden….
      als de zekering eruit ligt doet de koelvin het niet van de auto verder loopt ie prima

als ik de auto uit laat lezen zegt de computer : storing koelings module,sluiting massa

heeft iemand dit al eens mee gemaakt of kan me vertellen waar ik als eerst moet zoeken want bij de opel moeten ze alles door nalopen en das moeilijk zoeken voor hun aangezien ie of goed doet of helemaal niet….

heb al eens gehoord dat het voorkan komen dat die koelings module achter de bumper een massaprobleem heeft
      ook vind ik dat de auto niet echt warme lucht naar binnen blaast (verwarming) maar weet niet of dit er mee te maken heeft

mvg gerben

gerjoy

ben er net achter dat als de auto koud is de zekering wel ff heel blijft maar als de auto rond de 90 graden is en ik wil hem ervangen vliegt ie er meteen weer uit

iemand een idee

udo
        Deelnemer

Ben wel technisch maar op autogebied niet echt.
          Zoals je het beschrijft lijkt het me een aardingsprobleem. Ik zou eens kijken bij de module of deze wel goed geaard is.
          Anders even langs de opel-dealer.

gerjoy

daar ben ik geweest hun kunnen het wel gaan uitzoeken maar dan zijn ze waarschijnlijk een dag aan het zoeken en de opel is ook niet echt goedkoop….. hoopte dat iemand dit probleem al eens gehad had zodat ik daar ff kon kijken of dat het probleem is scheelt weer paar dure euros

sui785

Welk bj is je zafira?

gerben rsv
              Deelnemer

Wat het zou kunnen zijn is, is dat de lage stand van de ventilator kapot is of de voorschakelweerstand daarvan ,wat je kan proberen is de airco aanzetten omdat dan als het goed is vrij snel de laagste stand van de ventilator gaat draaien als deze aangaat en de zekering klapt er dan uit weet je in ieder geval in welke richting je het moet zoeken!

Succes (ook) Gerben

gerjoy

oke dat zou ik idd ff kunnen proberen de zafira is van bj 2002

Rickyyy
                  Deelnemer

Goedemiddag Gerben (en anderen),

Ik heb exact dezelfde storing zoals jij hierboven in het eerste bericht post.

Heb je het inmiddels opgelost? Zo, ja wat is de oplossing geweest bij jou?
                    Als iemand anders een oplossing heeft hoor ik het ook graag.

Groeten Rick

Vannos
                    Deelnemer

Lijkt wel of een van je fans kapot is. Kijk eens of je ventilatoren soepel draaien draait er 1 zwaar weet je dat dat misschien de boosdoener kan zijn

Rickyyy
                      Deelnemer

Ik denk dat het de elektrische waterpomp is welke erin zit onder de accu.
                        De vinnen draaien soepel namelijk en die zit volgens mij ook op deze zekering…

Rickyyy
                        Deelnemer

Bij mij is nu dit probleem geheel opgelost.

De extra elektrische waterpomp, gemonteerd aan de versnellingsbak onder de accu, is gaan lekken.
                          Daardoor komt de koelvloeistof op het motortje en klapt de zekering van 5A voor de aansturing van de computer eruit. Op deze computer zitten ook de koelvinnen en daardoor werken deze ook niet.

Vervangen is een fluitje van een cent, alleen even een nieuw pompje halen, koelvloeistof komt er bijna niet uit als je de slangen los maakt, dus je hoeft niet het hele systeem af te tappen.

Dolby
                          Deelnemer

Bedankt voor de melding hoe je het hebt opgelost. :thumbup

Mooi dat het is opgelost. Veel plezier met je geweldig Zafira OPC. :thumb

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.