Zafira: nu met herrie (nu opgelost)

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira: nu met herrie (nu opgelost)

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    midnight black
    Deelnemer

Even een apart topicje voor mijn Zafira aangemaakt:

In het kort: Zafira Z22Se Elegance met winterpack, fabrieksschuifdak, fabrieksalarm en nu ook WINTERBANDEN.

Was vandaag een mooie dag om de bandjes eens te wisselen, paar weken geleden een mooie set lichtmetalo’s van een Zafira B met Vredestein Snowtrack 3 banden op de kop getikt king:

:wub
      Het mooie is dus dat ie in de winter op dikkere velgen staat dan in de zomer (Elegance 15″ lichtmetaal met Michelin Energie)

Silver

staat dik die nieuwe velgen, geeft altijd een frisse look velgen van het nieuwere model erop.
        mooi man :thumb

ps, ik mis mijn oude z22se nog steeds..

Dolby
        Deelnemer

Hele mooi foto van je hele mooi Zafira A. :thumb

midnight black
          Deelnemer

Bedankt king:

midnight black
            Deelnemer

Met de wielenwissel meteen de composthopen achter de wielkuipen weggehaald:

Na:

Meteen maar weer eens met wat tectyl en van die rommel meer in de rondte gedaan en de wiekuipen op de naadjes van wat kit voorzien zodat er niet zo snel rommel meer achter kan komen. (behalve aan de onderkant zodat eventueel vocht en zooi er goed onder uit kan.)
              Als ze nou eens bij Opel 2 kwartjes meer zouden besteden aan die wielkuipen dan zou er nooit modder en zooi achter hoeven te komen.

midnight black
              Deelnemer

Nou af en toe een aparte storing: als de auto op contact staat en de radio (origineel Opel: Philips CCR 600 met Philips 4cd wisselaar) speelt op een voorgeprogrameerde zender dan gaat deze eraf op het moment dat ik de auto start. Als ik dan weer op het zenderknopje druk dan pakt ie wel gelijk weer de voorgeprogrameerde zender.
                :hmmz

midnight black
                Deelnemer

Met de winterse kou mooi in de garage: mijn Zafira lijkt gewoon blij dat ie binnen mag slapen :D

Dolby
                  Deelnemer

De auto zal altijd blij zijn dat ie droog en beschermd staat. :thumb

midnight black
                    Deelnemer

Sinds vorige week geregeld last van een af en toe piepend geluid, leek wel op het geluid van de metalen slijtindicatoren op de remblokken maar met het wisselen naar de winterbanden alles nog even gecheckt en toen was alles nog ok. De remblokken achter zijn een jaartje terug nog vervangen dus dat kan het eigenlijk ook niet zijn…

Dacht ik….

Kras op de remschijf, dus ik denk er is een steentje of iets tussengekomen, even demonteren:

???

De veertjes zaten verkeerd om op de remblokjes….. (Ook in de garage maken ze fouten….)

Omgedraaid:

En weer een probleem opgelost king:

dutch
                      Deelnemer

@midnight black wrote:

Was vandaag een mooie dag om de bandjes eens te wisselen, paar weken geleden een mooie set lichtmetalo’s van een Zafira B met Vredestein Snowtrack 3 banden op de kop getikt king:

Zo even uit het hoofd is de ET waarde bij de A anders dan bij de B. Daar heb je rekening mee gehouden?

midnight black
                        Deelnemer

Klopt: deze is anders, de wielen staan nu ook iets verder naar buiten dan met de zomerbanden.

midnight black
                          Deelnemer

Binnenzijde van de achterklep maar meteen van wat extra bescherming voorzien: bekleding lag er toch af, de auto wordt dit jaar alweer 12 (hoe lang was die roestgarantie ook alweer ;) ) en het blijft een Opel, dus gewoon omdat het kan!

Fearless
                            Deelnemer

Hah dat veertje op de remblok, das echt zon maandagochtend actie.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.