Zafira: lekkende koelvloeistof (koppakking)

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira: lekkende koelvloeistof (koppakking)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18460197
    PieterKo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 March 2022

       

      Ik heb met veel aandacht de onderwerpen in jullie forum gelezen. Met volgende vraag hoop ik iemand met eenzelfde ervaring te vinden.

      Ik rij met een Opel Zafira (ingebruiksname mei 2018).
      Uitvoering INNOVATION 14T m6 140pk (2018a).

      Momenteel 75 000 km. Elk onderhoud gehad.
      In september voor diagnose binnengebracht (ervaring: slecht ‘optrekken’). Evap klep vervangen.
      Sinds een maand loopt de motor warm. Koelvloeistof verdwijnt nu in grote hoeveelheid.

      De oliedop opendraaien levert een wit/bruine smurrie op. Problemen dus met de koelvloeistof.
      Een bevriend garagist verwijst naar een defecte koppakking.
      Bij de opel-dealer denkt men aan de dichting van het distributiehuis.

      Zijn er onder jullie die eenzelfde herstelling hebben laten uitvoeren? En kunnen inschatten welke vervolgschade ik nog mag verwachten.

      Wanneer je kiest voor een jonge auto… verwacht je natuurlijk niet dat er binnen de 4 jaar al zo grote stukken zijn.

       

      #18462185
      Joop.t.S
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 March 2022

        Zo snel mogelijk laten repareren, Er mee rijden is niet goed voor de motor.

        Deze kosten vallen wel mee. Ongeveer 500 euro. Mogelijk kop vlakken 75 euro.

        Repareren is beter dan nu een andere auto kopen. Inruilen is dom.

        Repareren is vooral GOEDKOPER.

        Een Opel dealer met goede reacties op internet.

        https://www.google.com/search?q=Opel+dealer+reacties&oq=Opel+dealer+reacties&aqs=chrome..69i57.14223j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8

        Ik zou wel garantie willen op zon reparatie.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.