Zafira koude start problemen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira koude start problemen

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    sunoda

Goedendag,

Sinds drie weken ben ik in het bezit van een Opel Zafira 1.9 CDTi diesel uit 2007. Als de auto een uurtje of 8 heeft stilgestaan duurt het even voor de motor aanslaat met starten. Dit probleem is echter alleen de eerste keer. Als de auto niet aanslaat bij de 1e poging, dan lukt de tweede poging direct. Het startprobleem treedt alleen op tijdens de eerste startpoging met een koude motor. Als ik met de eerste poging maar lang genoeg blijft starten lukt het uiteindelijk wel, eerst even wat gepruttel, dat de auto bijna start, en dan na een seconde 3 a 4 slaat de motor gewoon aan. Geen rookpluim uit de uitlaat, dieselfilter is al vervangen.

Ik lees overal de de injectiepomp een kostbaar onderdeel is om te vervangen (circa 2.000 Euro). Past deze klacht bij een defect aan de injectiepomp?

Graag uw expertise? Waarvoor alvast dank!

JanW75
      Deelnemer

Laat je de auto wel eerst voorgloeien???

midnight black
        Deelnemer

Ik ga er wel vanuit dat er eerst wordt voor gegloeid, echter verwacht ik daar ook het probleem: de gloeikaarsen/ voorgloeirelais controleren op werking.

sunoda

Allereerst bedankt voor de reacties.
            Ik laat de auto regelmatig expres heel lang voorgloeien, al weet ik niet of dat zin heeft, want het gloeilampje gaat heel snel al uit? Gloeit hij nog als het lampje uit is?

Waar zitten die relais? en hoe kan ik de werking controleren? is daar nog speciale apparatuur voor nodig? Puur voor mijn interesse; waarom denk je aan de gloeispiralen? en welk defect aan de relais of gloeispiralen zou mijn klachten kunnen verklaren?

Alvast bedankt, ik hoop dat alles snel in orde komt. Niets is vervelenders dan dit

Dolby
            Deelnemer

Als er iets mis zou zijn met de gloeispiralen zou je ook foutmelding moeten kunnen uitlezen met de op-com. Ik heb dit zelf ook gehad met mijn Astra G namelijk. Je ziet er niks van op het dashboard. Maar toen ik met de Op-com mijn auto uitlas kwamen er foutmelding naar voren over de gloeispiralen.

Succes ermee.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.