zafira heeft geen vonk meer

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) zafira heeft geen vonk meer

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252906
    miral astra
      Lid sinds:
      9 June 2010

      goeie middag opel rijders,

      de motor is 1.6 z16xe

      vanmorgen heb ik een zafira nageken die niet meer wou straten. na een klein onderzoek en op-com kwam ik er achter dat de bobinebrug niet vonkte. ik heb de bobine brug ingepoten en weer terug gemonteerd met nieuwe boegies en de auto starte weer. het duurde wel ff voor die aansloeg ik denk 8-9 x rond en motor start maar bleef fout code geven met starten 1 2 3 4 geen vonk. ik had nog een bobine brug liggen en die heb ik gemonteerd op de zafira. de auto starte direct en geen fout codes meer. mooi………… tja en paar uur later zijn de beste mensen lekker met de auto weg geweest en door emmeloord gerden en hij deet het perfect. tot sávonds de auto er weer mee stopte. ik ben er naar toe gereden en nu krijg ik weer geen vonk. de bobine brug op mijn auto gemonteerd en auto start. dus bobinnebrug is goed. weer terug op de zafira geen vonk op alle 4 de cylinders.

      nu denk ik zelf aan, of de nokkenas senor of de :( ecm/ ecu

      iemand een idee, alle hulp van de kenner is weer welkom

      #18075408
      miral astra
        Lid sinds:
        9 June 2010

        :cry heeft niemand van de zafira rijders dit ooit gehad en is het probleem opgelost door……………… :wtf iets te vervangen?
        kan het de nokken as sensor zijn?
        misschien een draad bruek?
        ik wil die beste mensen niet vertellen dat hun ecu stuk is en dit bakken met geld gaat kosten :vertag

        ik heb bij mijn astra de ecu stuk gehad en heeft mij een hoop geld gekost, maar toen had ik op 1 cilinder geen vonk.
        de zafira heeft op alle 4 niks meer.

        #18075409
        koenelsenaar
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 April 2010

          denk toch dat je het inderdaad in de ecu moet gaan zoeken…..
          Zag het bij onze Zafira z18xe ook op de rekening staan(vorige eigenaar), onderzoek nav geen vonk…. bobine en ecu vervangen.

          #18075410
          miral astra
            Lid sinds:
            9 June 2010

            @koenelsenaar wrote:

            denk toch dat je het inderdaad in de ecu moet gaan zoeken…..
            Zag het bij onze Zafira z18xe ook op de rekening staan(vorige eigenaar), onderzoek nav geen vonk…. bobine en ecu vervangen.

            ik hoop het niet. het is echt onglooflijk duur altijd deze reperaties.

            #18075411
            koenelsenaar
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 April 2010

              ik geloof dat je het met een opcom kunt, en via een goede opel sloperij(bijv. Klein gunnewiek) een vrijgegeven ecu kopen. Ebay.de zijn ze ook iets goedkoper.

              #18075412
              miral astra
                Lid sinds:
                9 June 2010

                vandaag ff weer gekeken, krijg geen vonk meer zowel als de nieuwe en oude bobine en blijf deze foutcodes houden, na wissen.
                als ik de kabel van de bobinebrug er uitlaat en dan gaat starten krijg ik geen foutcode :hmmz

                #18075413
                miral astra
                  Lid sinds:
                  9 June 2010

                  al iemand een keer gedaan met op-com software een ecu geprogrameerd :hmmz zoals meneer koenelsenaar aangeeft?

                  #18075414
                  miral astra
                    Lid sinds:
                    9 June 2010

                    heb net de eigenaar gesproken van de zafira, de auto gaat naar de garage waar ze de ecu gaan opsturen en hopelijk kan maken.
                    bedankt voor het mee denken, zal wel ff een bericht zetten naar de afloop hier van.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.