Zafira heeft beslagen ramen bij regen

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Zafira heeft beslagen ramen bij regen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Erna

Alle ramen van onze Zafira beslaan bij regen en zijn tijdens het rijden niet goed meer droog te krijgen. We hebben van alles geprobeerd: wel/niet airco aan, wel/niet ramen open, wel/niet verwarming aan. Niets hielp! We zaten toen met z’n vieren in de auto.

Nu regende het vandaag weer. Mijn auto stond een paar uur geparkeerd en toen ik terug kwam, waren weer alle ramen beslagen. En met geen mogelijkheid meer droog te krijgen.

Weet iemand hiervan de oorzaak? Een lekkage? (onder de matten is geen vocht te bekennen) of iets anders? Is het een typisch Zafira-probleem?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

Opel_Bjorn
      Deelnemer

kijken naar eventuele lekken in de wagen en anders zou ik de interieurfilter een keer vervangen, als deze nat of vochtig is beslaan je ramen ook.

Jordy_lamper
        Deelnemer

mischien staat je bak onder je parafan wel vol en loopt het je kachel in hoeft niet veel te zijn.

afwatering controleren en inderdaad het interieur filter vervangen ( zit onder je dashboard kastje ).

veel succes:thumbup

jermir

o wat had ik daar altijd een hekel aan die interieur filters vervangen bij die dingen.
            zo af en toe is ok maar als je bij een opel dealer heb gewerkt komen ze je strot uit.

Jordy_lamper
            Deelnemer

ja ik werk zelf bij de opel dealer dus ik weet wat je bedoelt ze zijn heel erg leuk.
              maar tis wel tedoen.

Dirkjan Tellegen
              Deelnemer

Bij mijn opel was de dorpel helemaal vol met water .ik heb de doppen er uit getrokken en er uit gelaten

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.