zafira geeft in de display aan remschoenen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) zafira geeft in de display aan remschoenen

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    makkys

hoi ,
      men zafira geeft in de display aan remschoenen check maar mijn zafira remt op schijven wat kan dat zijn de remblokken.

RonaldH

:thumbup
        je gaat door voor de vingerplant

makkys

ik heb vorig jaar de blokken achter vernieuwd dus neem ik dat nu voor aan de beurt is.
          maar waarom zegt de display dan remschoenen .

RonaldH

remblokken is voor op je schijven

remschoenen zal dan eigenlijk voor remtrommels zijn

dacht ik zo

heb je trommels achter???

makkys

ik schijf achter dus daarom vroeg ik mezelf al af wat er niet klopte vandaar

richard1

origineel gepost door makkys
                hoi ,
                men zafira geeft in de display aan remschoenen check maar mijn zafira remt op schijven wat kan dat zijn de remblokken.

ik heb dat ook gehad maar er was een remblokkencencor voor kapot daar was het draad van kapot deze aan elkaar gezet toen was het uit het display

bert.
                Deelnemer

origineel gepost door makkys
                  ik heb vorig jaar de blokken achter vernieuwd dus neem ik dat nu voor aan de beurt is.
                  maar waarom zegt de display dan remschoenen .

Zie ook richard1 zijn comment:

Als de blokken achter zijn vernieuwd (zelf gedaan ??) word gelijktijdig de voeler/censor ook vernieuwd. Deze geeft a.d. computer door wanneer de blokken aan vernieuwen toe zijn, dus krijg je zo’n melding in het display. Wanneer dit niet gelijktijdig gebeurt, krijg je ‘n tijd later zo’n melding van: remschoenen. Nu zijn vaak de voelers/censoren versleten en als je die vernieuwd, is inderdaad het probleem verholpen.
                  Kosten ongev. 28 euro/p.stuk bij Opel. Makkelijk zelf te vervangen. m.vr.gr., bert.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.