Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › zafira EGR klep 19CDTI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juli 2009 om 16:56 #17210457
gisteren is mijn EGR klep naar de vaantjes gegaan momenteel is de de klep vernieuwd maar is nog niet 100%
in de garage zegt men om eens goed in de toeren te gaan 3000a4000toeren gedurend eeen 20km heeft hier iemand
ervaring mee???
zafira EGR klep 19CDTI 2006
paul2 juli 2009 om 14:50 #17493719origineel gepost door paulb
gisteren is mijn EGR klep naar de vaantjes gegaan momenteel is de de klep vernieuwd maar is nog niet 100%
in de garage zegt men om eens goed in de toeren te gaan 3000a4000toeren gedurend eeen 20km heeft hier iemand
ervaring mee???
zafira EGR klep 19CDTI 2006
paulOPC Diesel?
Maar toch maar ff een antwoord op je vraag, laat de dealer je roetfilter schoonbranden nadat een defecte E.G.R klep is vervangen!
Ze kunnen met de Tech2 een statische regeneratie doen, en dat is na een probleem met je E.G.R. of verstuivers absoluut aan te raden omdat de E.G.R. je roetfilter vervuilt als hij slecht functioneerd.
29 januari 2010 om 19:01 #17493720ik heb mijn egr ook vervangen 8m geleden in een opelgarage en de auto stottert nog altyd die zegge tegen mij dat die geen software hebbe daarvan bwj2005
30 januari 2010 om 07:36 #17493721zit er op een zafira opc nou ook een EGR klep??
30 januari 2010 om 15:07 #17493722origineel gepost door luke
zit er op een zafira opc nou ook een EGR klep??Op mijn Astra G OPC Turbo zit geen E.G.R. en bij een Zafira A ook niet.
Volgens mij zitten bij Opel op de 2.0 turbo motoren (met d-riem) nooit E.G.R. kleppen.
30 januari 2010 om 17:38 #17493723ik heb ook de egr klep laten vernieuwen.
alleen is ie nu wel schadelijker geworden.
onderweg gaat het verbruik ineens omhoog (volgens de boordcomputer), als ik ergens stop doet ie normaal 0,8 l/uur.
dan ineens weer 5 l/uur.
van de week maar eens terug naar de dealer.
koste bij elkaar toch 357 euro31 januari 2010 om 12:03 #17493724origineel gepost door hennyw
ik heb ook de egr klep laten vernieuwen.
alleen is ie nu wel schadelijker geworden.
onderweg gaat het verbruik ineens omhoog (volgens de boordcomputer), als ik ergens stop doet ie normaal 0,8 l/uur.
dan ineens weer 5 l/uur.
van de week maar eens terug naar de dealer.
koste bij elkaar toch 357 euroOmdat je E.G.R. niet goed was zit nu waarschijnlijk je roetfilter vol… daardoor gaat het verbruik omhoog (omdat de E.C.U. een dynamische regeneratie in gang zet)
Bij de dealer je probleem uitleggen als er dan geen DTC’s zijn zullen ze waarschijnlijk je roetfilter statisch gaan regenereren met de TECH2.
2 februari 2010 om 07:33 #17493725Ik met mijn Meriva 1.7 CDTI dus ook problemen gehad met een vervuilde EGR. Maar dat is dan ook helaas niet het enigste probleem wat je hebt. De EGR is zo vervangen of met enige moeite schoon te maken. Maar het stuk voor je EGR is er meestal veel erger aan toe, wordt dat niet schoongemaakt dan heeft het niet veel zin! Mijn spruitstuk zat bijv. voor 60% dicht met aanslag, schoonmaken was zelfs niet mogelijk. Dus een nieuwe opgezet. Daarnaast de EGR ook vervangen. En dat zijn zelfs alleen de zichtbare delen, meestal zit er veel meer vervuiling in de motor.
13 januari 2011 om 21:46 #17493726hallo ikeen vectra c gts uit 2005 ik pas heb mijn egr klep ook laten vervangen en ik heb mijn roetfilter ook laten open slijpen en leeg laten maken alleen heb ik nu meer last van stank en ook dat mijn auto soms in nood programma gaat lopen geen vermogen meer wat moet ik nu doen kan iemand mij helpen gr mark
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.