zafira EGR klep 19CDTI

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen zafira EGR klep 19CDTI

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210457
    paulb
      Lid sinds:
      6 July 2008

      gisteren is mijn EGR klep naar de vaantjes gegaan momenteel is de de klep vernieuwd maar is nog niet 100%
      in de garage zegt men om eens goed in de toeren te gaan 3000a4000toeren gedurend eeen 20km heeft hier iemand
      ervaring mee???
      zafira EGR klep 19CDTI 2006
      paul

      #17493719
      OPC Turbo
        Lid sinds:
        7 June 2009

        origineel gepost door paulb
        gisteren is mijn EGR klep naar de vaantjes gegaan momenteel is de de klep vernieuwd maar is nog niet 100%
        in de garage zegt men om eens goed in de toeren te gaan 3000a4000toeren gedurend eeen 20km heeft hier iemand
        ervaring mee???
        zafira EGR klep 19CDTI 2006
        paul

        OPC Diesel?

        Maar toch maar ff een antwoord op je vraag, laat de dealer je roetfilter schoonbranden nadat een defecte E.G.R klep is vervangen!

        Ze kunnen met de Tech2 een statische regeneratie doen, en dat is na een probleem met je E.G.R. of verstuivers absoluut aan te raden omdat de E.G.R. je roetfilter vervuilt als hij slecht functioneerd.

        #17493720
        gtc 24
          Lid sinds:
          29 January 2010

          ik heb mijn egr ook vervangen 8m geleden in een opelgarage en de auto stottert nog altyd die zegge tegen mij dat die geen software hebbe daarvan bwj2005

          #17493721
          luke
            Lid sinds:
            29 January 2010

            zit er op een zafira opc nou ook een EGR klep??

            #17493722
            OPC Turbo
              Lid sinds:
              7 June 2009

              origineel gepost door luke
              zit er op een zafira opc nou ook een EGR klep??

              Op mijn Astra G OPC Turbo zit geen E.G.R. en bij een Zafira A ook niet.

              Volgens mij zitten bij Opel op de 2.0 turbo motoren (met d-riem) nooit E.G.R. kleppen.

              #17493723
              hennyw
                Lid sinds:
                18 June 2009

                ik heb ook de egr klep laten vernieuwen.
                alleen is ie nu wel schadelijker geworden.
                onderweg gaat het verbruik ineens omhoog (volgens de boordcomputer), als ik ergens stop doet ie normaal 0,8 l/uur.
                dan ineens weer 5 l/uur.
                van de week maar eens terug naar de dealer.
                koste bij elkaar toch 357 euro

                #17493724
                OPC Turbo
                  Lid sinds:
                  7 June 2009

                  origineel gepost door hennyw
                  ik heb ook de egr klep laten vernieuwen.
                  alleen is ie nu wel schadelijker geworden.
                  onderweg gaat het verbruik ineens omhoog (volgens de boordcomputer), als ik ergens stop doet ie normaal 0,8 l/uur.
                  dan ineens weer 5 l/uur.
                  van de week maar eens terug naar de dealer.
                  koste bij elkaar toch 357 euro

                  Omdat je E.G.R. niet goed was zit nu waarschijnlijk je roetfilter vol… daardoor gaat het verbruik omhoog (omdat de E.C.U. een dynamische regeneratie in gang zet)

                  Bij de dealer je probleem uitleggen als er dan geen DTC’s zijn zullen ze waarschijnlijk je roetfilter statisch gaan regenereren met de TECH2.

                  #17493725
                  nm2612
                    Lid sinds:
                    31 March 2008

                    Ik met mijn Meriva 1.7 CDTI dus ook problemen gehad met een vervuilde EGR. Maar dat is dan ook helaas niet het enigste probleem wat je hebt. De EGR is zo vervangen of met enige moeite schoon te maken. Maar het stuk voor je EGR is er meestal veel erger aan toe, wordt dat niet schoongemaakt dan heeft het niet veel zin! Mijn spruitstuk zat bijv. voor 60% dicht met aanslag, schoonmaken was zelfs niet mogelijk. Dus een nieuwe opgezet. Daarnaast de EGR ook vervangen. En dat zijn zelfs alleen de zichtbare delen, meestal zit er veel meer vervuiling in de motor.

                    #17493726
                    koenen61
                      Lid sinds:
                      13 January 2011

                      hallo ikeen vectra c gts uit 2005 ik pas heb mijn egr klep ook laten vervangen en ik heb mijn roetfilter ook laten open slijpen en leeg laten maken alleen heb ik nu meer last van stank en ook dat mijn auto soms in nood programma gaat lopen geen vermogen meer wat moet ik nu doen kan iemand mij helpen gr mark

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.