Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Zafira defect gemaakt door de dealer HELP
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 februari 2017om 21:11 door liviu2004.
-
AuteurBerichten
-
24 oktober 2012 om 15:58 #17246266
beste allemaal,
ik heb het volgende probleem namelijk
ik zit met een klant “autobedrijf” met een opel zafira 1.6 diesel uit 2000rechts op de motor zit de stuur- regeleenheid en/of de auto ECU
door de trillingen van de auto en de warmte gaf deze storingen ( ben niet op de hoogte welke storingen)
het auto bedrijf is hiermee naar de dealer gereden zij hebben de stekker aangesloten en vanaf dat moment
loopt de auto niet meerer zijn twee foutcodes
een code B3060 (iig temaken met de transponder)
en een code die aangeeft dat de startblokkering niet aanstaat of goed isik ben erheen geweest om eens naar die sleutels en de bijbehorende chips te kijken
en deze dus te resetten of te herprogrammeren
het vreemde is dat ik dus alles kan ressetten kan herprogrammeren kan omprogrammeren tot in de ecu en al
maar helaas wil de auto nogsteeds niet starten.het onderdeel zoals hierboven genoemd hebben we vervangen
en ook de hele programmering en dergelijke gedaan maar helaas zonder resultaat
wat mij dan wel opvalt is dat de pincode van de auto met beide ecu en of regeleenheid hetzelfde blijft
heb inmiddel al heel wat dingen op internet gevonden maar helaas niet de goedeik hoop dat iemand hier misschien een idee heeft wat ik nog voor de klant kan doen
voordat ik het echt moet gaan opgeven want dat doe ik namelijk liever nietalvast bedankt voor de moeite
groetjes Danny Janssen
De Sleutelspecialist Nijmegen024 3502866
danny@de-sleutelspecialist.nl24 oktober 2012 om 21:22 #179890981.7 Diesel in een Zafira???
Deze zijn in nederland alleen geleverd met de 2.0Di 2.0DTi en 2.2DTi motor..
1.7Dti: Stuurmodule op de motor gaat wel vaker kapot.
De Storing zegt: Contact sleutel onjuist signaal – Verkeerde Contactsleutel
Ofwel de storing zou in de Stuurmodule van de startonderbreker zitten of de transponder in de sleutel ontbreekt of is de verkeerde.
probeer reservesleutel
Willem
25 oktober 2012 om 05:17 #17989097En bij alles resetten ofwel ecu en imobiliser moet je een nieuwe transponder inleren in de sleutel om hem weer te laten starten oude transponder eenmaal geprogrameerd en niet meer in de imobiliser in geprogrameerd is dus nieuwe transponder kopen.
Hij heeft het over een 1.6 diesel? Ik denk een benzine?
25 oktober 2012 om 08:57 #17989096Denk ook dat het om een 1.6 benzine moet gaan want inderdaad in de zafira A zijn alleen 2.0Di en 2.0DTI en 2.,2DTI geleverd.
6 november 2012 om 21:30 #17989099Hallo,
Ik vul even wat info aan.
Het is een Zafira Elegance van 2003, het is inderdaad een 1.6 benzinemotor.
Het is de auto van mijn vader. Hij staat inmiddels 6 weken bij het reparatiebedrijf.
Ik dacht ik ga eens kijken op internet en kwam bij dit forum en herkende het verhaal. Ik heb het gecheckt met het reparatiebedrijf en het betreft inderdaad zijn auto.De auto is rijdend naar het reparatiebedrijf gebracht.
De klacht was dat de cruisecontrol een aantal keren uitviel. Een paar dagen daarna gaf de boordcomputer aan dat het oliepijl te laag was (dit was niet zo!). Een paar dagen daarna gaf de boordcomputer aan dat het koelvloeistofpijl te laag was (na controlle bleek ook dit een valse melding te zijn). Weer later bleef de snelheid hetzelfde terwijl mijn vader het gaspedaal intrapte. Af en toe brande het lampje van het motormanagement en een lampje met het symbool van een auto met een schuine streep erdoor.Ik hoop dat er mensen zijn die een advies kunnen geven want mijn vader ten einde raad en voornemens om de auto zaterdag a.s. hoe dan ook op te halen en naar een andere garage te brengen.
6 november 2012 om 22:48 #17989100Dat van de Board computer staat los van de Motorstoringen..
De motorstoringen kunnen gewoon uitgelezen worden met een uitleesapparaat.
de meldingen Koelvloeistof en Oliepeil zullen de Peilsensors zelf zijn die kapot zijn, of de stekker er van af ligt.
Willem
18 februari 2017 om 20:59 #18339016ik had vandaag de zelfde B3060 code, deze kwam toen ik mijn auto in de achteruit zette dus in eens opzetten.
na contact uit starte de auto niet meer.
wat ik gedaan heb was ECU/Mobi Resetten alle transponders verwijderen, en vervolgens sleutel inleren.
dit lijkt te mislukken met de meldig Wrong TP-Key, maar niets is minder waar, want het duurt dik 10min tot 1 uur voorde mobillizer alles aan de ECU heeft doorgegeven blijkbaar.
maar de storing en meldingen komen vaak van missen de VIN of niet over een komende VIN in een van de aan sturings modules 9 ECU/Mobilizer/Steering Comp/etc etc.De meldingen van vast zittende dashboard op Km Rpm en dergelijke, kan door transponder/mobilizer lost naar de ecu voorkomen, ook het dashboard heeft een eigen computer sturing in het dashboard zelf en die staat weer in verbinding met de ECU en Mobilizer
18 februari 2017 om 21:11 #18339017ecu reset + immo reset = bye bye transponder. Fout!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.