Zafira CNG ervaringen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira CNG ervaringen

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 51 tot 71 (van in totaal 71)
  • Auteur
    Berichten
  • #18048777
    satsurfer
      Lid sinds:
      21 August 2012

      1. je hebt blijkbaar een CNG keuring nodig. Heb een onderhoudstechnicus gesproken, die juist het CNG-station in Brugge herstelde :D
      Heeft mij zijn papieren getoond! 1 attest van de garage + 1 attest van de keuring + verplichte CNG sticker achteraan….
      maar geen enkele keuring/noch garage kent dit…. :shock:

      een vuller mag je rekenen op 5-6000 €! dus eer je dat terugverdiend hebt. eerder voor voertuigparken van minstens 2-3 wagens….

      Heb er ook ene gevonden uit Polen die zo’n vulinstallaties verkoopt, zelfs met montage thuis!

      Dear Mr. *********,
      Pls let me present our offer and find attached product cards.

      The following prices are if you buy 1 unit each.
      If you buy more we have discounts for all models.
      CNG compressor FM-4 CNG (output @50Hz 3m3/h at 200bars) export price 2699 euro netto

      each. Inlet pressure can be as law as 1,7kPa up to 14kPa.

      CNG compressor CH4_M5 CNG (output @50Hz 5m3/h at 200 or 250bars) export price 4599euro
      each. Inlet pressure can be up to 20kPa.

      CNG compressor CH4_M10 CNG (output @50Hz 10m3/h at 200 or 250bars) export price is 5499euro
      each. Inlet pressure can be up to 20kPa.
      Warranty is 12 months and you may add up to 10 years.

      We have Phill, but they are 7 to 9 times more expensive than FM-4 or FMQ-2 in running. But you decide. Price for new unit is 2999euro netto.

      I look forward to your order or further questions.
      Prices netto export prefered ExWorks in Poland.
      Shipping to Belgium 149euro netto.
      Installation in Belgium at your address is 499euro including transport.

      Best Regards,
      Marek ********
      http://stores.shop.ebay.pl/CNGstore

      Zo’n Phill, moet je toch op 7 u. vultijd rekenen
      als ik de prijzen zag, was mijn goesting over….

      #18048775
      BOB3dD
        Lid sinds:
        1 August 2012

        Hé Satsurfer
        1. je hebt blijkbaar een CNG keuring nodig. Heb een onderhoudstechnicus gesproken, die juist het CNG-station in Brugge herstelde .
        Heeft mij zijn papieren getoond! 1 attest van de garage + 1 attest van de keuring + verplichte CNG sticker achteraan….
        maar geen enkele keuring/noch garage kent dit….

        Dit staat bij mij op mijn keuringsbewijs:
        Opmerkingen:
        Aanhangwagen met een max toegelaten massa – zonder rem 750kgr – met rem 750kgr of fietsendrager .
        Dit document geld niet als technische keuring daar de staat van het voertuig niet is nagezien .
        Comment:
        Belgie is en blijft een apenland.
        Niettegenstaande de ontkenning van een keuring staat er wel op hetzelfde document in koeien van letters dat het hier gaat om een T K geldig tot 2016 .
        Bij de trekhaak heeft men mij gevraag of het hier gaat om een keuring voor 750kgr of meer .
        Als ik meer koos moest ik elk jaar terugkeren .
        Voor de cng heb ik zelf een stikker gemaakt , download van het net , die op mijn achterruit zit . Dit vonden ze wel ok.
        Een garage kan je geen attest geven omdat zij die installatie niet zelf doen en ze de verantwoordelijkheid ervan niet op zich willen nemen .
        Geldklopperij tot en met ,
        Bob.

        #18048778
        satsurfer
          Lid sinds:
          21 August 2012

          bericht aan de Nederlanders! king:

          Ik had onlangs ergens gelezen dat de kaap van 100 CNG stations in Nederland overschreden is.

          Helaas als ik op http://www.cngprices.com/station_map.php” onclick=”window.open(this.href);return false; zie ik een pak van die stations niet.
          Deze site geeft nochtans wereldwijd goede status van de beschikbare stations weer (voor mij de referentie). Laat ons dus wat ruimer denken, en 1 centrale map gebruiken, dan 1001 locale mapjes (die dan toch weer achterhaald zijn).

          Als iedereen zo denkt, zijn jullie ook in het buitenland geholpen, voorbeeld België/Nederland/Frankrijk,….

          Dus Beste Nederlanders, vul de ontbrekende stations met hartelust aan! Iedereen (en het milieu) zal U dankbaar zijn. :D

          Ik heb het goede voorbeeld getoond, en zonet 2165 BA Lisserbroek ingegeven….
          vraagje: Orangegas, leveren die H-gas?

          #18048779
          TheNewHP
            Lid sinds:
            12 January 2013
            Scholten wrote:
            Beste mensen,
            Heb sinds 2 maanden een tourer cng. Ook ik heb remproblemen gehad. Is na aanpassing van software opgelost.
            Verder maakt de auto bij het starten kort een piepend geluid. Herkent iemand dat?

            Jazeker herken ik dat. Ik had dit ook bij mijn 130 PK Ecoflex CDTIl. Er is een terugroepactie geweest van Opel waarin gemeld werd dat bij interne kwaliteitscontroles er mogelijk een issue zou kunnen ontstaan. Ik meen dat er onder de motorkap grotere flappen gemonteerd zijn om water beter af te voeren. Sedert dien geen problemen meer!

            #18048780
            satsurfer
              Lid sinds:
              21 August 2012

              Ik herken dit ook….als de wagen koud is….is snel weg, maar heeft dit met het gas te maken, of hebben andere motoren daar ook last van?

              Zou ik naar de garage daarvoor gaan?

              wat ik ook minder vind, is dat de ZT geen Bluetooth streaming biedt (toch niet via de android phone)
              er kan veel meer muziek op mijn smartphone + muziek staat meestal in flac.
              Dan kan ik de tracks switchen op het stuur + de tags zien in het scherm….

              toch triestig dat zo’n duur model dit niet heeft…gelezen op Duitse site dat de corsa dit wél heeft!
              “Dankzij de Bluetooth-aansluiting kan de bestuurder handsfree bellen en gebruikmaken van audio-streaming”
              http://www.autozine.nl/nieuws/nieuws_archief.php?nk=11062

              #18048781
              Mustangdriver
                Lid sinds:
                20 August 2012

                Thans is mijn enige ervaring met de Zafira Tourer CNG dat 5 maanden na opdracht deze simpelweg nog steeds niet afgeleverd kan worden. Dat is nu al ruim twee maanden over de verwachte levertijd. :sleeping

                Zijn er meer met deze ervaring? Volgens de dealer ligt het aan de ombouw naar CNG bij OSV in Russelheim. :???:
                De Bi-fuel (LPG) uitvoeringen worden daar ook omgebouwd, hebben deze daar ook last van?

                #18048782
                BOB3dD
                  Lid sinds:
                  1 August 2012

                  Hé Junior
                  Die van mij was dan weer een maand vroeger dan aangekondigd , maar zeker welkom want mijn vorige werd alsmaar lichter om lichter door de onderdelen die ik onderweg verloor .Zou het kunnen dat er een verschil is tussen de 16 en de 14 of Be en NL voor leveringen ?
                  Bob

                  #18048783
                  BOB3dD
                    Lid sinds:
                    1 August 2012

                    Tourer turbo cng : Deze morgen ging ik tanken en ik had terug hetzelfde problleem als de vorige keer nml: het pistool wou niet ” plakken” :shock: het vroor terug 2 à 3 graden , op de duur heb ik handmatig het pistool ingehouden en op de vulnippel geduwd en zo vastgehouden anders ging het niet . wel niet gemakkelijk. :(

                    #18048784
                    satsurfer
                      Lid sinds:
                      21 August 2012

                      heb geen probleem met tanken in vriestemperaturen. Ligt dit niet aan het tankstation? Vind het ook heel gevaarlijk wat je doet! in principe mag je zelfs niet bij je vulnippel staan als je tankt…

                      #18048785
                      BOB3dD
                        Lid sinds:
                        1 August 2012

                        Zonder gevaar is het zeker niet , ik zou het moeten weten want ik werk met hoge drukken en ik heb dan ook al wat ongelukken zien gebeuren en die zijn altijd heel erg . Maar hier is wel een drukkontrole ingebouwd die alles stillegd van zo gouw er een lek word gemeten . Ik vraag mij af : in de nippel van de auto zit een O-ring voor de dichtheid en als die lekt kan dat mss de oorzaak zijn dat het pistool niet blijft plakken ??? Zijn hier geen speciallisten ter zake ???? :hmmz

                        #18048786
                        satsurfer
                          Lid sinds:
                          21 August 2012

                          Deze tankt 29,45kg in zijn Zafira Tourer!!!! ik maar 20-21 kg.!!!
                          amai…. :cry

                          [youtube:3rg07cyf]http://www.youtube.com/watch?v=u8x_LZcjVxA&feature=player_embedded[/youtube:3rg07cyf]

                          #18048787
                          BOB3dD
                            Lid sinds:
                            1 August 2012

                            Dit hangt af van het station waar je tankt en de gasdruk die er geleverd word , hoe meer kg in je tank , hoe hoger de druk , 29kgr zal nog geen probleem geven want die flessen zijn getest boven de 300barr , maar toch , ze zijn er niet voor gemaakt . Een tank word getest door hem te vullen met een vloeistof tot op 99% van zijn volume en dan word er druk opgezet .na een zekere tijd kan men dan op de manometer aflezen hoeveel de tank verliest , ook de vervorming word gemeten .

                            #18048788
                            BOB3dD
                              Lid sinds:
                              1 August 2012

                              Weet iemand hoeveel een kgr aargas aan de thuisteller kost , rekening houdend dat hij moet gedrukt worden op 200barr ?
                              BOB

                              #18048789
                              BOB3dD
                                Lid sinds:
                                1 August 2012

                                De kostprijs zou iets van 0,025€ zijn , dus 0,125€/100km .Zonder drukkosten wtvrstn.
                                Ik heb vandaag 26,5kgr getankt bij dats , bij aanbieding was mijn tank “nog” niet leeg .

                                Bob

                                #18048790
                                mopfrak
                                  Lid sinds:
                                  14 June 2016

                                  Ik rij ondertussen 5 maanden met een Tourer CNG en rij ook aan een gemiddelde van 6.6-7.9 kg/100km. Maakt dat ik in de praktijk in gewoon verkeer max 330km rij en autostrade maximaal 380km heb gehaald. Valt dus ook wat tegen… Gelukkig voldoende CNG stations op mijn dagelijkse routes! Wel allemaal L-gas, dus met H-gas zou mijn actieradius er op vooruit moeten gaan.

                                  Voorts lees ik hier gelijkaardige ervaringen: variabele cruise control, melding brandstofmodus niet beschikbaar (1x voor gehad, kan met gasverstuiver te maken hebben, wordt opgevolgd), de radio speeld,…

                                  Hebben jullie ervaringen met vreemde geluiden tijdens het tanken? Ik hoor dit namelijk regelmatig, niet altijd, maar meestal wel:
                                  https://www.dropbox.com/s/ukdpjsbskw210ks/CNG_tanken.mp3?dl=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                                  Er is eens een actie geweest op een magnetische klep, maar dit zorgde blijkbaar voor een kloppend geluid en moeilijk vullen, terwijl bij mij de vulsnelheid en het volume normaal lijkt. Het geluid is redelijk luid (makkelijk enkele pompen verder ook te horen).

                                  #18048791
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    Geluid al bij meerdere diverse merken auto’s met CNG gehoord.

                                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                    #18048792
                                    BOB3dD
                                      Lid sinds:
                                      1 August 2012

                                      Ik heb enkel het ééntonig blaas-geluid en dat kan soms wel luid klinken .Volgens mij was de druk wel zeer hoog die dag , hoeveel kgr kreeg je in je tank ?
                                      Je verbruik , mopfrak , lijkt me wel ok voor Lcng , k rij steeds met Hcng en dan draai het verbruik rond de 4,5kgr/100km op CC aan 130km/u , rond de kerk word dit +- 5,5kgr.

                                      #18048793
                                      BOB3dD
                                        Lid sinds:
                                        1 August 2012

                                        ondertussen heb ik bijna 40 000km met mijn ZT , het verbruik blijft onder de 6Kgr met Hcng.
                                        ik tank steeds 25kgr bij Dats , een enkele keer is dat soms 27kgr.
                                        Alles bij mekaar ben ik best tevreden.

                                        #18048794
                                        coppe218
                                          Lid sinds:
                                          6 August 2012

                                          Ik heb nu 125000 km gereden en verbruik met lcng ongeveer 6,5 kg gemiddeld met uitschieters naar 5,5 bij veel lange afstanden en 7,5 bij veel korte stukken.

                                          Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

                                          #18048795
                                          mopfrak
                                            Lid sinds:
                                            14 June 2016

                                            @BOB3*dD wrote:

                                            Ik heb enkel het ééntonig blaas-geluid en dat kan soms wel luid klinken .Volgens mij was de druk wel zeer hoog die dag , hoeveel kgr kreeg je in je tank ?
                                            Je verbruik , mopfrak , lijkt me wel ok voor Lcng , k rij steeds met Hcng en dan draai het verbruik rond de 4,5kgr/100km op CC aan 130km/u , rond de kerk word dit +- 5,5kgr.

                                            Ik tank meestal maar 20-22kg omdat ik de tank normaal ook nooit leeg rij. Ik vind het te vervelend om de laatste 40km mijn digitale snelheid, trip km, etc niet te kunnen zien. Aangezien ik sowieso een cng station op mijn dagelijkse route heb (Dats), tank ik dan vlug bij vooraleer ik de melding krijg dat de brandstoftank bijna leeg is.

                                            #18048796
                                            BOB3dD
                                              Lid sinds:
                                              1 August 2012

                                              mopfrak: Ik vind het te vervelend om de laatste 40km mijn digitale snelheid, trip km, etc niet te kunnen zien.

                                              Dat is inderdaad een rare kronkel in hun programma,op bekend terrein kun je nog zonder maar als je in het buitenland zit is dit op zijn minst vervelend.

                                            21 berichten aan het bekijken - 51 tot 71 (van in totaal 71)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.