Ik weet uit eigen ervaring dat als de accu spanning te laag is (slechte accu/dynamo) dat de pomp dan inderdaad niks doet
Mijn dynamo was ooit overleden (2 maand geleden..) en heb hier toen een 130A dynamo in teruggeplaatst (20A zwaarder dan origineel) en deze eerst alleen aangesloten op de accu, dus niet op de boordcomputer en toen deed de stuurpomp het weer, dus deze kon geen directe terugkoppeling krijgen van de dynamo aangezien de 2 signaal draden niet aangesloten waren. Na dit getest te hebben alles weer netjes aangesloten en de auto heeft hierna moeiteloos meer dan 9000/10000km afgelegd (Ik rijd een kleine 90000km de jaar)
Het zou me verbazen dat de dynamo weer stuk is deze lijkt gewoon goed bij te laden (de 14,3/14,4v) en er komen ook rare geluiden uit de pomp zetten op het moment dat deze stottert, en het hele geval begint dan ook hevig van voor naar achter te schudden
En het is toch ook zo dat de km teller altijd registreert hoe hardt de auto rolt, bij wijze van berg afwaarts, zolang de auto dan op contact staat moet hij de snelheid toch meten ongeacht of de motor uit of aan staat?
Maar aangezien ik de auto niet lang kan missen gaat deze morgen naar de garage met de hoop dat deze het probleem sneller vindt dan mij, ik kom er nog op terug
Lex