Zafira B OPC met rare schok beweging

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Zafira B OPC met rare schok beweging

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    erkoning

Mijn Opel Zafira B OPC maakt vreemde schok bewegingen bij het overschakelen naar andere versnellingen.

Dit gebeurd direct na het ontkoppelen,.. tijdens het gas geven komt er een soort schok beweging in de auto.

Je voelt dit het beste bij meer dan 4000 toeren.

Ben bij diverse garages geweest en niemand kan mij hier een antwoord op geven. Ook opel nederland kan mij niet helpen.

Wil best geld uitgeven om mijn probleem op te lossen maar wil geen test object worden. Ik heb namelijk al honderden euro’s

uitgegeven aan het vervangen van rubbers,… Probleem blijft helaas steeds bestaan,…

Kan iemand mij helpen,..????

Alvast bedankt voor jullie input,…

dion87

misschien handig iets meer info..

heb je een dumpvalve erop zitten, en of een boost metertje?

erkoning

Alvast bedankt voor je reactie,…

Ik heb er niet zoveel verstand van.
          Wat is een dump valve? en nee ik heb geen turbo druk meter in de auto zitten.
          De garages hebben uitgesloten dat het de turbo kan zijn,…. “hun informatie”
          Naar mijn idee heeft het iets te maken met het kantelen van de motor.
          Vooral omdat dit gevoel pas echt kenbaar wordt bij hogere toeren,. daarnaast is dit gevoel door de gehele auto.

Mvg,.
          Eric K

dion87

nou standaard zit er een recirculatie klep op de turbo, sommige vinden dat niks en plaatsen een atmosferische dumpvalve erop.
            dus zodat de overtollige boost het systeem word uitgewerkt. bij mij schokte die toen ook met overschakelen waardoor ik weer terug bij een recirc ben.

maar als je zegt dat het het kantelen van de motor is, zou je al snel denken aan een rotte motorsteun.

Jerk
            Deelnemer

Is je motorsteun gebroken?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.