Zafira B limpmode

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira B limpmode

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18337453
    Taz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 January 2017

      Goedemiddag heren,

      Ik ben bijna ten einde raad met het volgende probleem. Een Opel Zafira ( 2005) geeft de onderstaande foutcodes aan. Na vervanging van de gasklep behuizing is de fout niet weg gegaan. Met Op-com heb ik de foutcode weg gehaald maar komen direct weer terug. Na een week van online zoeken vermoed ik dat de ecu defect kan zijn. Waarschijnlijk een massa probleem. Maar heb geen flauw idee hoe ik dit kan oplossen of naar wie ik kan gaan die hier mee verstand van heeft.

      En de Fout codes die ik krijg zijn de
      P0120-05 Throttle Position Sensor Swith A circuit high input
      P0220-06 Throttle Position Sensor Swith B circuit low in put
      P1550 Gasklepmotor
      P1191-5a Fuel rail pressure sensor circuit low input

      [IMG]http://i63.tinypic.com/501xm9.jpg[/IMG] bij idle

      [IMG]http://i64.tinypic.com/2zsr7mg.jpg[/IMG]bij volgas

      Opel Zafira (M75), MPV, 2005 2.2 16V Direct Ecotec
      Kenteken 19-XL-ZJ Chassisnummer WOLOAHM7552204228
      Bouwjaar Juni 2005 Motortype Benzine
      Cilinderinhoud 2.198 cc Versnellingsbak 6 Econ.
      Deuren 4Dr Uitvoering MPV
      Kleur voertuig grijs Aandrijving Voorwiel
      Motorcode Z22YH Vermogen 110 kW
      Toelichting ZAFIRA

      En de Ecu :
      Computer Motormanagement
      Motortype: Benzine, Cilinderinhoud: 2.198 cc, Motorcode: Z22YH
      Onderdeelnummer: 55353843
      Bijzonderheid: motormanagement

      Momenteel zit de motor in de Limp mode.
      Hopelijk kunt u mij hiermee helpen.

      groeten Wendell

      #18337462
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        een PM naar liviu2004 sturen of zakhooiTM.. ik denk dat je ECU overleden is.. deze foutcodes zijn al vaker besproken op dit forum en 9 van de 10 keer kwam eruit dat de ECU kapot was..
        liviu en zakhooi zijn de ECU techsquad hier :P

        #18337467
        Taz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 January 2017

          ik heb Liviu een pm gedaan en toen heeft hij mij een simpele vraag gesteld. hoe zeker is was dat de Ecu overleden was.
          Ik hierop deze post gemaakt. Zodat ik niks over het hoofd heb gezien.

          #18337469
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            ik herken de foutcodes uit eerdere topics van mensen met het zelfde probleem.. de 2 gasklep positie sensor fouten en een te lage benzine druk in de brandstofrail…

            en als je na het vervangen van de gasklep met nieuwe sensoren nog steeds de foutcode hebt.. dan vermoed ik dat het probleem bij de aansturing ligt.. en dat is vaak bij de ECU als je een drive/fly-by-wire systeem hebt…

            en livui doet vaak eerst een test met een revisie ECU… dus als met die test de foutcodes weg zijn.. dan weet je eigenlijk al genoeg…

            #18337488
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              Bart, dank je, maar ik heb deze ecu niet. En ik denk deze ecu is niet defect, maar ik kan niks meten vanuit mijn laptop. :)

              #18337489
              liviu2004
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 April 2014

                Zekering FE21 is weg.

                #18337491
                Taz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 January 2017

                  Liviu

                  Wat zou je als advies geven om te doen.
                  Een andere ecu is besteld en komt morgen binnen.

                  En wat bedoel je met zekering FE21?

                  #18337492
                  liviu2004
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 April 2014

                    FE21 is een van de zekering, voeding voor ecu (voor gasklep en solenoid fuel regulation).

                    Meten FE21. Als brand, vervangen nog niet. Stekker van solenoid fuel regulation uit, nieuwe zekering.

                    Als eerste twee foutcodes weg, dan stekker terug, als zekering brand, dat klaar, deze solenoid heeft een kortsluiting.

                    Is een optie, meten is weten.

                    #18337493
                    Taz
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 January 2017

                      oke zal ik morgen middag doen.

                      #18337497
                      liviu2004
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 April 2014
                        #18337525
                        Taz
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 January 2017

                          Liviu weet je toevallig of er ook diagramen zijn voor opel zoals bmw heeft.
                          voorbeeld: http://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=DD31-EUR-02-1995-E39-BMW-523i&mg=11

                          Zekering 21 en 22 gemeten. zijn nog goed. niet door gebrand

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.