Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Zafira B limpmode
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 januari 2017om 09:02 door Taz.
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2017 om 11:13 #18337453
Goedemiddag heren,
Ik ben bijna ten einde raad met het volgende probleem. Een Opel Zafira ( 2005) geeft de onderstaande foutcodes aan. Na vervanging van de gasklep behuizing is de fout niet weg gegaan. Met Op-com heb ik de foutcode weg gehaald maar komen direct weer terug. Na een week van online zoeken vermoed ik dat de ecu defect kan zijn. Waarschijnlijk een massa probleem. Maar heb geen flauw idee hoe ik dit kan oplossen of naar wie ik kan gaan die hier mee verstand van heeft.
En de Fout codes die ik krijg zijn de
P0120-05 Throttle Position Sensor Swith A circuit high input
P0220-06 Throttle Position Sensor Swith B circuit low in put
P1550 Gasklepmotor
P1191-5a Fuel rail pressure sensor circuit low input[IMG]http://i63.tinypic.com/501xm9.jpg[/IMG] bij idle
[IMG]http://i64.tinypic.com/2zsr7mg.jpg[/IMG]bij volgas
Opel Zafira (M75), MPV, 2005 2.2 16V Direct Ecotec
Kenteken 19-XL-ZJ Chassisnummer WOLOAHM7552204228
Bouwjaar Juni 2005 Motortype Benzine
Cilinderinhoud 2.198 cc Versnellingsbak 6 Econ.
Deuren 4Dr Uitvoering MPV
Kleur voertuig grijs Aandrijving Voorwiel
Motorcode Z22YH Vermogen 110 kW
Toelichting ZAFIRAEn de Ecu :
Computer Motormanagement
Motortype: Benzine, Cilinderinhoud: 2.198 cc, Motorcode: Z22YH
Onderdeelnummer: 55353843
Bijzonderheid: motormanagementMomenteel zit de motor in de Limp mode.
Hopelijk kunt u mij hiermee helpen.groeten Wendell
24 januari 2017 om 15:59 #18337462een PM naar liviu2004 sturen of zakhooiTM.. ik denk dat je ECU overleden is.. deze foutcodes zijn al vaker besproken op dit forum en 9 van de 10 keer kwam eruit dat de ECU kapot was..
liviu en zakhooi zijn de ECU techsquad hier :P24 januari 2017 om 17:06 #18337467ik heb Liviu een pm gedaan en toen heeft hij mij een simpele vraag gesteld. hoe zeker is was dat de Ecu overleden was.
Ik hierop deze post gemaakt. Zodat ik niks over het hoofd heb gezien.24 januari 2017 om 17:12 #18337469ik herken de foutcodes uit eerdere topics van mensen met het zelfde probleem.. de 2 gasklep positie sensor fouten en een te lage benzine druk in de brandstofrail…
en als je na het vervangen van de gasklep met nieuwe sensoren nog steeds de foutcode hebt.. dan vermoed ik dat het probleem bij de aansturing ligt.. en dat is vaak bij de ECU als je een drive/fly-by-wire systeem hebt…
en livui doet vaak eerst een test met een revisie ECU… dus als met die test de foutcodes weg zijn.. dan weet je eigenlijk al genoeg…
24 januari 2017 om 21:43 #18337488Bart, dank je, maar ik heb deze ecu niet. En ik denk deze ecu is niet defect, maar ik kan niks meten vanuit mijn laptop. :)
24 januari 2017 om 21:46 #18337489Zekering FE21 is weg.
24 januari 2017 om 21:58 #18337491Liviu
Wat zou je als advies geven om te doen.
Een andere ecu is besteld en komt morgen binnen.En wat bedoel je met zekering FE21?
24 januari 2017 om 22:03 #18337492FE21 is een van de zekering, voeding voor ecu (voor gasklep en solenoid fuel regulation).
Meten FE21. Als brand, vervangen nog niet. Stekker van solenoid fuel regulation uit, nieuwe zekering.
Als eerste twee foutcodes weg, dan stekker terug, als zekering brand, dat klaar, deze solenoid heeft een kortsluiting.
Is een optie, meten is weten.
24 januari 2017 om 22:07 #18337493oke zal ik morgen middag doen.
24 januari 2017 om 22:27 #1833749725 januari 2017 om 09:02 #18337525Liviu weet je toevallig of er ook diagramen zijn voor opel zoals bmw heeft.
voorbeeld: http://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=DD31-EUR-02-1995-E39-BMW-523i&mg=11Zekering 21 en 22 gemeten. zijn nog goed. niet door gebrand
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.