Zafira B kopen, waar op letten?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Zafira B kopen, waar op letten?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #18018317
    RISL
    Moderator
      Lid sinds:
      24 January 2011

      @wim-v6 wrote:

      @ Risl: De Z22SE is evengoed geen OPEL motor, is even amerikaans als de Z22YH..

      Ik zal mededelen dat de motoren zowiezo niet slecht zijn, maar dat ze veelal verkeerd worden bereden.

      Pak een voorbeeld, HET NIEUWE RIJDEN..

      Dat is MOORDEND voor de diesels van de huidige generatie, wat kan dat veroorzaken (puur en alleen door onvoldoende warm worden voor zelfreiniging):

      – Wervelkleppen vast
      – EGR dicht
      – Schoepverstelling Turbo Vast
      – Roetfilter dicht
      – Verstuivers kapot door vervuiling

      Dat zijn allemaal dure reparaties..

      Deze diesels moet je gewoon VLOT berijden, dan blijven ze VEEL beter heel als dat je er De Wrek of zuinigehids freak mee wil uithangen.

      Dit geld echter niet alleen voor Deze Opel (Fiat) motoren, maar voor bijna elke moderne dieselmotor!!!

      Willem

      Okay, ik ben niet zo bekend met die z22se, maar is dat niet hetzelfde onderblok als de z22yh? M’n ouders hebben de z22yh en steeds als daar wat probleempjes mee ontstaan, krijg ik ‘m een week mee ‘om ‘m na te kijken’. Het enige wat ik dan doe is gewoon inderdaad vlot doorrijden, lekker in toeren doortrekken naar 4000 toeren en dat soort dingen. En dan is het ‘probleem’ opgelost.

      @hennyw wrote:

      of je het geloofd of niet, het is zo.
      iedere keer ging het motormanagement lampje aan, al het vermogen weg en weer naar de dealer.
      zelfs het roetfilter is opengemaakt en gereinigd.
      en ja als je je auto niet elke dag nodig hebt kun je op je gemak rond kijken waar het het goedkoopste is.
      helaas heb ik die luxe niet, auto moet het doen.
      en van coulance is geen sprake, de laatste dealer merkte op dat er roestplekjes op de achterklep zaten waar ze normaal niet horen.
      foto”s van gemaakt en opgestuurd naar opel nederland.
      helaas ik was niet de eerste eigenaar, wel altijd bij de dealer in onderhoud geweest, maar dat maakt niks uit.
      nee voor mij nooit geel (opel) diesel meer.
      ik weet niet wie er nu mee rijdt maar die wens ik veel succes

      Mijn auto moet het ook iedere dag doen, anders kom ik gewoon niet op mijn werk. Maar als ik iedere maand €300 moet achterlaten bij de VOD, dan heeft hij zeker wel een probleem, want dan eis ik gewoon m’n geld terug tenzij alles onder coulance wordt gerepareerd.

      Overigens (niet lullig bedoeld), wat doe je op het Opel-Forum als je geen Opel rijdt en er alleen negatieve ervaringen mee hebt? Kom je dan alleen hier om je negatieve ervaringen met ons te delen? Want dan denk ik dat je lang niet altijd leuke reacties zult krijgen?

      Mijn Astra Coupé is helaas ook weg en ik rijd nu een Seat Ibiza uit 2008 met 30.xxx op de teller, maar er komt in de toekomst zeker een (oldtimer)Opel bij.

      #18018318
      hennyw
        Lid sinds:
        18 June 2009

        zoals al eerder hier vermeld, het was en is een geweldige reiswagen, zeker de uitvoering die ik had.
        alleen het hart van de aukto was verrot.
        misschien wel door wat wim-v6 schrijft het `nieuwe` rijden
        waarom ik hier blijf:
        er waren zeker ook positieve dingen die ik misschien wel kan delen met iemand.
        maar als men vraagt waarop te letten mag ik ook mijn mening geven toch?
        als ik nl. niet van deze problemen gehad zou blijven hebben, zou ik nog steeds in de zafira rijden.
        maar er kwam gewoon geen eind aan de reparaties.
        ik ben bij verschillende dealers geweest die het allemaal “wisten”.
        maar geen een had de oplossing.
        todat ik zelf dacht, tot hier en niet verder.
        misschien kan ik de reparaties langer volhouden/betalen dan iemand anders, maar ook bij mij komt er een eind aan.
        vandaar dat de auto ingeruild is.
        misschien niet de mooiste en of beste manier, maar het betalen hield wel op.
        want als je bij een dealer komt met een probleem en ze weten niet wat het is.
        ze gaan je inplannen voor, ik geloof donderdag.
        van 9:00 uur t/m/ 17;00 uur a 90 euro per uur, wordt je niet vrolijk van de gedachte alleen al.
        en ik lees hier heel veel over coulance, nou ik heb hier niks van gemekrt, ook niet bij andere merken overigens.
        ja sosm krijg je een leenauto gratis, maar aan het eind heb ik dan toch het idee dat ie in de rekening zit ;-)
        nogmaals dit is niet alleen negatief bedoel, maar mijn ervaring.

        #18018319
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Tja, de Opeldealer in Zevenbergen (waar ik vandaan kom) heeft ook een service van drie keer niks en is ook zo’n onbenul (2 uur zoeken naar een koelvloeistofniveau dat te laag stond????).

          M’n huidige auto wilde ik per sé bij de Forddealer kopen vanwege zijn goede service en dat is werkelijk een warm bad waarin je terecht. Gratis leenauto’s (en luxe ook!), speciale kortingen, testdagen, enzovoort. Natuurlijk betaal je daarvoor, maar ik wil gewoon ontzorgd worden met m’n dagelijkse auto. En sleutelen doe ik dan wel voor de hobby, terwijl bij de Opeldealer ik meer zelf kon sleutelen als hij wat gedaan dan hij zelf had gedaan.

          Maar goed, we gaan offtopic, laten we verder ontopic blijven en ervaringen over de Zafira delen.

          #18018320
          guuske
            Lid sinds:
            20 June 2009

            Ik heb super goede ervaring met mijn Zafira 1.9 cdti 100 pk, nu 276000 km, gebruikt (gekregen vd zaak) rijd deze nu een 3 jaar, in onderhoud bij een merkloos service bedrijf die nog “ouderwets”repareerd dus een egr klep schoonmaakt ipv vervangt..geen bijzonder gekke of dure dingen. Nu toevallig een weerstande van de kachel, en 2 x kabelbreukje gehad tussen de portieren. Maar geen extreme dingen. Nog nooit met stukken sil gestaan. Mijn auto is in feite een werktuig die het gewoon goed moet doen. Als hij te veel kuren krijgt dan gaat hij er uit. Is ook de mening van mn Baas, maar ik ondertussen gewoon door…(al wil ik onderhand wel eens wat anders….)

            #18018321
            ZafirB
              Lid sinds:
              18 July 2010

              @bert. wrote:

              @ZafirB wrote:

              ..jongens, jongens ik heb ook 4 verstuivers laten vervangen kosten 710,- incl montage.
              Dynamo, ja ook bij 225.0000 km laten vervangen kosten 255,- na inlevering van oude dynamo…
              Voordat je e.e.a laat vervangen, goed informeren naar prijzen van meerdere garages leveranciers..dat scheelt echt veel !

              En als je t zelf kunt doen, is het nog goedkoper .

              ZafirB: jij hebt óók kosten gemaakt aan je Zafira, maar kláááááááágt tenminstte niet.

              klopt als je auto hebt heb je kosten? bestaan moderne auto’s waarbij je alleen hoeft te tanken en te rijden ?
              En het is tegenwoordig zo dat een moderne auto opgegeven moment na 200.000 km kosten maakt, verstuivers, dynamo, egr, etc.
              Dat is bij Opel zo, maar ook bij andere merken..

            5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.